|

یه خوراکی جذاب و خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه "پاستیل هندوانه ای" ویژه شب یلدا؛ یه خوراکی جذاب برای بچه ها

 پاستیل هندوانه ای

پاستیل هندوانه ای یکی از خوراکی هایی است که می تونید برای شب یلدا درست کنید و سفره یلداتون رو با این جذاب خوشمزه زیباتر کنید.

لینک کوتاه کپی شد
2

گروه آشپزی- خورشت مرغ ناردون اولین آموزش یلدایی ما بود که با استقبال زیادی از سوی شما عزیزان مواجه شد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا شب یلدا یه سری غذا و دسر که معمولا توی این شب درست میشه رو براتون بزاریم. اگر آموزش های ما رو دنبال کرده باشید میدونید که تا الان به جز مرغ ناردونی، طرز تهیه کوفته انار و گردو، کلم پلو، انار پلو، سالاد کلم و انار، آش انار و دسرهایی مثل تارت انار، چیز کیک انار، کیک کدو حلوایی، بیسکویت یلدایی، ژله هندوانه، کیک یخچالی، باسلوق و تیرامیسوی انار گذاشتیم.

به گزارش «شایانیوز»، در کنار خوراکی هایی که تا الان برای شب یلدا آموزش دادیم جای یه خوراکی جذاب و خوشمزه برای بچه ها خالی بود به همین خاطر آموزش امروز به بچه ها اختصاص میدیم و براشون پاستیل هندوانه ای درست میکنیم. اگر دوست دارید طرز تهیه این پاستیل های خوشمزه و جذاب یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه پاستیل هندوانه ای

ژله آلوئورا 1 بسته

ژله قرمز 1 بسته

ژله سبز 1 بسته

شیر 1/2 پیمانه

پودر ژلاتین 4/5 قاشق غذاخوری

گلوکز مایع 3 قاشق مرباخوری

شکر 3 قاشق غذاخوری

آب به میزان لازم

پاستیل هندوانه

طرز تهیه پاستیل هندوانه ای

1- هر بسته پودر ژله را با 1/5 قاشق غذاخوری ژلاتین + 1 قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید سپس 1/3 لیوان آب سرد و 1 قاشق مرباخوری گلوکز مایع بهش اضافه کنید روی سماور در حال جوش بزارید تا ذرات ژله و ژلاتین کاملا حل شود. به ژله آلوئورا بعد از اینکه خنک شد 1/2 پیمانه شیر هم دما با محیط هم اضافه کنید بعد از صافی رد کنید و کنار بزارید.

2- برای درست کردن پاستیل به قالب سیلیکونی مخصوص شکلات نیاز دارید قالب را چرب کنید با قاشق تا 1/3 از حجم قالب را با ژله قرمز پر کنید داخل یخچال بزارید تا نیم بند شه حدودا باید 7 تا 8 دقیقه داخل یخچال باشه اگر بیشتر از این بمونه ژله سفت میشه و لایه ها دیگه به هم نمیچسبن و موقع درآوردن پاستیل از قالب از هم جدا میشن. بعد مواد سفید را روی ژله قرمز بریزید دوباره داخل یخچال بزارید بعد از اینکه نیم بند شد ژله سبز رو اضافه کنید میتونید کمی رنگ خوراکی سبز هم بهش اضافه کنید تا شبیه رنگ پوست هندوانه بشه. قالب را داخل یخچال قرار دهید و اجازه دهید 3 تا 4 ساعت بماند تا خوب سفت شود. در نهایت قالب را از یخچال خارج کنید با یک فشار دست به زیر قالب، پاستیل ها به راحتی خارج می شوند.

نکته مهم

گلوکز برای کشدار شدن پاستیل ها استفاده می شود پس آن را حذف نکنید. گلوکز را از لوازم قنادی ها تهیه کنید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پاستیل هندوانه ای

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی