|

این خوشگلارو حتما برای شب چله درست کنید

طرز تهیه بیسکویت یلدایی یه ایده ساده و جذاب برای شب یلدا

بیسکویت یلدایی

برای درست کردن این بیسکویت های خوشگل و خوشمزه به شکلات تخته ای، انار، خلال پسته، مروارید خوراکی و تارت شیرین مخصوص حلوا نیاز دارید.

لینک کوتاه کپی شد
3

گروه آشپزی- شب یلدا یا شب چله یکی از جشن های کهن ایرانی هاست که قدمتی هزاران ساله دارد. در این شب که طولاتی ترین شب سال است زمین آماده تاج گذاری زمستان می شود مردم هم به بهانه رهسپار کردن پاییز دور هم جمع می شوند و به پیشواز زمستان می روند. رسم است که در این شب خانواده ها دور هم جمع میشن و با خوردن میوه، تنقلات، دسرهای متنوع و با خواندن شاهنامه و گرفتن فال حافظ، اوقاتی دلپذیر و خاطره‌ای به‌ یاد ماندنی برا خود می‌سازند. 

به گزارش «شایانیوز»، همان طور که گفتیم یکی از ویژگی های شب یلدا خوراکی های خاصی است که در این شب سرو می شود. در هر شهر و فرهنگی غذای ویژه ای را برای شب یلدا تدارک می بینند. سبزی پلو با ماهی، مرغ ناردونی، انار پلو، زرشک پلو، کلم پلوی شیرازی، آش انار، سالاد انار و ... همه و همه رنگ ویژه ای به این شب می دهند و لذت با هم بودن را چندین برابر می کنند.

اگر بخواهید برای مهمونی شب یلدا سنگ تمام بزارید نمیتونید از دسرها غافل بشید این خوشمزه های خوش رنگ و لعاب زیبایی خاصی به سفره شما می دهند. دسرهای شب یلدا معمولا تِمی از میوه های مختص این شب یعنی انار، خرمالو، هندوانه و کدو حلوایی دارند. بنابراین شما می توانید دسرهایی مثل تارت انار، حلوای هویج، چیز کیک انار، تارت کدو حلوایی، چیز کیک کدو حلوایی، کیک کدو حلوایی، کیک خرمالو، کیک انار، ژله هندوانه، ژله انار و ... را برای این شب آماده کنید.

ممکن بعضیا وقت و حوصله درست کردن این دسرها را نداشته باشند اگر شما هم جزء این افراد هستید آموزش امروز از دست ندید. برای این مطلب طرز تهیه بیسکویت یلدایی که یه دسر خیلی آسون و در عین حال کم هزینه هستُ در نظر گرفتیم. برای درست کردن این بیسکویت های خوشگل و خوشمزه به شکلات تخته ای، انار، خلال پسته و تارت شیرین مخصوص حلوا که باید از لوازم قنادی ها تهیه کنید نیاز دارید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این بیسکویت های جذاب آشنا شوید.

بیسکویت یلدایی

مواد اولیه لازم برای تهیه بیسکویت یلدایی

بیسکویت ساق طلایی ساده 1 بسته

تارت شیرین مخصوص حلوا 10 عدد

شکلات تخته ای حدود 150 گرم

مروارید خوراکی به میزان لازم

انار دون شده به میزان لازم

خلال پسته به میزان لازم

طرز تهیه بیسکویت یلدایی

1- شکلات تخته‌ای را به صورت حبه‌ای ریز خرد کنید بعد آن را داخل کاسه بریزید روی سماور در حال جوش قرار دهید تا کاملا ذوب و رقیق شود. برای ذوب کردن شکلات به هیچ وجه اون روی حرارت مستقیم نزارید. سعی کنید از شکلات باکیفیت استفاده کنید تا در نهایت نتیجه مطلوب تری بگیرید.

بن ماری کردن شکلات

2- تارت ها را با کارد لیزری از وسط نصف کنید و کنار بگذارید. وقتی شکلات ذوب شد بیسکویت را داخل شکلات بزنید با پشت کارد صافش کنید تا شکلات اضافیش بریزه. حالا لبه های تارتُ به شکلات بزنید بعد تارت روی بیسکویت فیکس کنید بعد داخل تارت چند تا دونه انار بریزید و روی بیسکویت با دونه انار، خلال پسته و مروارید خوراکی تزئین کنید. بیسکویت ها رو داخل ظرف بچینید جای خنک بزارید تا شکلاتِش خشک بشه. موقع کار اگر احساس کردید شکلات سفت شده حتما دوباره روی سماور بزارید تا کارتون تمیز دربیاد.

تارت و مروارید خوراکی رو از لوازم قنادی ها تهیه کنید موقع خرید تارت به فروشنده حتما بگید که تارت شیرین مخصوص حلوا می خواهید چون نوع نمکی این تارت ها هم هستند که مخصوص کشک بادمجان است.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

بیسکویت یلدایی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها