|

ترفند های خانه داری؛ حموم و سرویس بهداشتی رو جیرینگی مثه دسته گل تمیز و خوشگل کن

سرویس های بهداشتی بهترین مکان رشد باکتری ها و در نتیجه بیماری هستند ما ترفند هایی برای ضدعفونی این محیط و حفظ سلامتی به شما می دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تمیز کردن سرویس بهداشتی و حمام یک کار ضروریه که برای حفظ بهداشت و پاکیزگی خونه ی شما انجام میشه. با این حال می تواند یک کار طاقت فرسا باشد به خصوشص اگر برنامه مناسب و تجهیزات نداشته باشید. اما ما چند نکته و ترفند جرم زدایی به شما ارائه میدیم تا بتونید روند تمیز کردن رو سریع تر و موثر تر کنید.

206623-large_default

108120f07e73f4e4faa8184205f0f2f2

تمیز کردن سرویس بهداشتی به چند دلیل مهم است و یکی از مهم ترین ها این است که شما را سالم نگه می دارد از جانب دیگر حمام و سرویس بهداشتی می توانند با میکروب ها و باکتری ها واقعا کثیف شوند و اگر اغلب آن را تمیز نکنیم باعث بیماری ما می شوند. همچنین هیچ کس دوست تدارد به محیطی کثیف برای حمام کردن برود تمیز کردن این محیط همچنین به از بین رفتن بوی بد آن کمک می کند و باعث میشود که محیط بوی تازگی و خوبی بدهد. یکی دیگر از دلایل مهم این است که تمیزی محیط سرویس بهداشتی را زیبا نگه می دارد و اگر این کار را انجام ندهیم می تواند به کاشی ها و روشویی آسیب برساند بنابر این بدانیم که حتی اگر تمیز کردن باعث سرگرمی نباشد برای سلامتی، راحتی و تمیز نگه داشتن خانه ما بسیار اهمیت دارد.

1. قبل از شروع حتما تمام لوازم مورد نیاز تمیزکننده مفید خود را داشته باشید که شامل یک برس توالت، پارچه های میکروفیبر، محلول تمیزکننده و دستکش است.

3874bb556e9a67890d3d5591a5d8fdf2

2. یک پنجره باز کنید یا فن را روشن کنید تا هوای حمام را تهویه کند. همچنین تهویه مناسب به خشک کردن محیط و سطوح نیز کمک خواهد کرد و از رشد باکتری ها هم جلوگیری می کند.

3. هر وسیله را از روی میز و قفسه ها خالی کنید این باعث می شود که تمیز کردن برای شما آسان تر شود و اطمینان حاصل کنید که هیچ لکه ای را از دست نمی دهید.

4. ابتدا کاسه توالت را تمیز کنید و اجازه دهید تا منطق دیگر را تمیز می کنید محلول های تمیز کننده روی آن بماند سپس آن را بسابید و با یک ضد عفونی کننده قسمت بیرونی را پاک کنید.

5. دوش و وان را با یک تمیز کننده مناسب اسپری کنید و چند دقیقه اجازه دهید بماند تا صابون مواد خاکستری را شل کند سپس سطوح را با یک برس یا اسفنج زبر به طور کامل بشویید.

0d45d03d4720f8fee2f4b1539c1c212d

6. سینک و میز را با استفاده از آب و سرکه یا ضدعفونی مخصوص پاک کنید. به شیر آلات و دستگیره ها و هر گونه مشتقات آن ها نیز توجه کنید.

7. شیشه ها و آینه را از یاد نبرید. تمیز کننده را روی آینه و شیشه اسپری کنید و با استفاده از پارچه و یا یک روزنامه برای خط و خش نداشتن آن استفاده کنید و به خوبی آن را پاک کنید.

8.برای از بین بردن گرد و غبار و زباله های کف ابتدا آن را جارو کنید سپس کف را با استفاده از پودر تمیز کننده یا تمیزکننده مخصوص کف با تمرکز بر روی خطوط و گوشه های سرامیک به خوبی پاک کنید.

63834567e7c7b12eb2cbc3903052f265

1f9bef59a3ed689277ae19323c70d86d

9. از یک برس زبر یا یک مسواک استفاده کنید تا خطوط کاشی ها و درز های بین آن را به خوبی تمیز کند همچنین می توانید از خمیر دندان یا جوش شیرین و آب برای سفید کردن هرچه بیشتر آن استفاده کنید. 

10. وسایل سبک، روی قفسه حوله ها و سایر وسایل را با یک پارچه مرطوب به خوبی تمیز کنید تا جای انگشت از روی آنها از بین برود.

11. اگر برای فضای حمام و دستشویی خود از پرده یا فرش کوچک استفاده می کنید آنها را در ماشین لباسشویی با استفاده از مواد شوینده بشویید تا تمیز و سالم بمانند.

12. خالی کردن سطل زباله را فراموش نکنید و حتما آن را ضد عفونی کنید تا از بو و رشد باکتری ها جلو گیری شود.

13.کابینت ها و کشو ها را سازماندهی و مترتب کنید و وسایل منقضی شده و بلا استفاده را دور بریزید چرا که هر چه محیط سرویس خود را خلوت تر نگه دارید مرتب کردن آن راحت تر خواهد بود.

0644d99df463838dfc2fcce1b7b653c4

14. حوله های خود را با حوله های جدید جایگزین کنید و زیرپایی را در حمام تعویض کنید تا ظاهر حمام شما هم تمیز و زیبا به نظر برسد

15. تمیز کردن محیط سرویس بهداشتی و حمام را به یک روتین مرتب تبدیل کنید تا از ایجاد گرد و غبار و باکتری جلو گیری شود. کمی رسیدگی و نگهداری در هفته می تواند در دراز مدت باعث صرفه جویی در زمان و تلاش کمتر شما بشود.

در نتیجه تمیز کردن محیط حمام و سرویس بهداشتی یک کار اساسی است که با رویکرد صحیح قابل کنترل است. با انجام این کارها مرحله به مرحله میتوانید محیط آن را به صورت موثر تمیز کنید و اینکار نه تنها بهداشت و پاکیزگی را حفظ می کند بلکه از ایجاد میکروب ها و باکتری ها در محیط جلوگیری می کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها