|

چرا باید داخل توالت آبلیمو بریزیم؟ / با یه قاچ لیمو هرچی جرم و زنگ زدگی و رسوبه تمیزه

شستشو و نظافت سرویس بهداشتی کار سختیه اما در صورتی که ترفند های خونگی رو بلد نباشیم که در این مطلب قراره با یکی از بهترینه اونها اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیک بودن خونه ها به خرید لوازم لوکس و چیدمانشون نیست. بلکه شما بانوی خوش سلیقه ایرانی باید به نکاتی همچون گردگیری و شستشو و در مجموع نظافت خونه زندگی توجه داشته باشید. از طرفی هم حمام و سرویس بهداشتی از دست قسمت هایی محسوب میشن که علاوه بر کثیفی های معمول، با میکروب ها و آلودگی ها نیز دست و پنجه نرم می کنند که این موارد علاوه بر ظاهر زشت و کثیفی، برای سلامت انسان نیز آسیب های بسیاری دارد.

خیلی از خانوم های خونه از مواد شیمیایی استفاده کرده و کارشون رو راحت می کنند در حالی که دیگه یکسری راه حل های جدید اومده که نشون میده میشه با استفاده از مواد طبیعی و خونگی، به این تمیزی و سلامت رسید. مثلا آبلیمو! بله آبلیمو به دلیل خاصیت اسیدی که داره خیلی میتونه کمک کننده باشه و در واقع جهت تمیز کردن سرویس بهداشتی کاملا تاثر گذار و مفیده. برای اینکه بدونیم چطور میشه از آبلیمو در ای راستا استفاده کرد کافیه تا با ادامه مطلب ما همراه باشید.

967967497849496

روش اول برای استفاده از آبلیمو جهت جرم زدایی و نظافت

جرم چیزیه که تو حمام و دستشویی زیاد دیده میشه. جرم زدای یکی از کار های سخت در تمیز کردن این فضا هستش که با هر محلول و ماده ای نمیره. که خب در اینجا شما میتونید برای از بین بردن جرم توالت، یک دوم لیوان جوش شیرین رو به همراه دو قاشق آب اکسیژنه و البته یک لیمو ترش ترکیب نمایید. فراموش نکنید که از ویژگی های آب اکسیژنه و لیموترش اینه که میتونن ضد عفونی کنند و از طرفی هم جوش شیرین میتونه جرم ها رو از بین برده و همه جا رو تمیز کنه. فقط کافیه تا هفته ای یک بار این خمیر رو بر روی کاسه توالت ریخته و اون رو با برس مخصوص پخش کنید. یه 20 دقیقه ای صبر کرده و سپس اون رو بشویید.

3464

روش سوم برای از بین بردن جرم سنگ توالت

در این قسمت جهت از بین بردم جرمی که بر روی سنگ توالت گرفته میشه میتونید یک دوم لیوان سرکه سیب رو با یک دوم لیوان آبلیمو ترکیب کرده و بر روی سنگ توالت بریزید. بعد با برس کشیده و در نهایت نیز بعد از گذشت یه 10 دقیقه، دستشویی رو شسته و با نتیجه ای که می بینید شگفت زده شوید. 

74744

پاک کردن لکه های زنگ زدگی

زنگ زدگی هر جایی که آب و رطوبت باشه خب زیاد ایجاد میشه. زنگ زدگی ها سطوح قهوه ای و بد شکلی هستند که بر روی وسایل حمام و توالت ایجاد می شوند و پاک کردنشون سخت و یا غیر ممکمه. تمیز کردن این سبک لکه ها خیلی سخته، چرا که اگه به شکل اتفاقی باهاشون برخورد داشته باشیم ممکنه لکه سرسختی رو بر روی لباسمون به جا بزارند. اما نگران نباشید چرا که مالیدن لیمو ترش میتونه خیلی از لکه های زنگ زدگی رو پاک کرده و از بین ببره. لکه هایی که بر روی سینک ظرفشویی و یا وان و حتی شیرآلات ایجاد شده، همه و همه میتونن با لیمو پاک شده و ظاهری بهتر به شما تحویل بدن. فقط کافیه که نصف لیمو رو به شکل مستقیم بر روئی لکه ها بمالید تا شروع کنند به کنده شدن.

2484

تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی

علاوه بر سنگ توالت، شیرآلات نیز تمیز کردنشون خیلی سخته و از طرفی هم خیلی رو اعصابه که بری ببینی تو سرویس بهداشتی همه چی داره برق میزنه و رایحه خوش میاد، اما شیرآلات تمیز نیستن و هر چی هم میسابیم تمیز نمیشن. اما نگران نباشید چرا که شما به راحتی میتونید این مشکل رو هم با لیمو ترش حل کنید. یه لیمو ترش برش داده و نصفش کنید. بعد ای لیمو رو به نمک آغشته کرده و بر روی شیرآلات  بکشید. اسیدی که داخل لیمو وجود داره به کمک لیمو میتونه خیلی خوب و خوشگل همه جرم ها و آلودگی ها رو از بین برده و شیر ها رو برق بندازه.

68374684

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی