|

بهداشت شخصی که اشتباه انجام می‌دهیم / اینجوری تمیز نیستی که هیچ چارتا عفونتم میگیری

خیلی از کارهای روتین زندگی ما به اشتباه انجام میشه که باعث آسیب رسوندن به بدن هم میشه که خب در این مطلب قراره با برخی از این موارد آشنا بشیم

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ما تو زندگیامون و از سن کم و بچگی یکسری روتین ها داشتیم که یاد گرفتیم و انجام دادیم. برخی از اونها به شکل همگانی هستش و همه آدما انجام میدن. برخیشون هم خب سلیقه ایه و بستگی داره به صوحله و سبک زندگی افراد. اما اونچه که اهمیت داره اینه که تنها انجام این موارد مهم نیست و در واقع اگر شما به درستی انجامشون ندین به خودتون آسیب زدین. شما باید بدونید که حتی یه مسواک زدن ساده هم اصول خودش رو داره که انتظارش رو ندارید. احتمالا براتون سوال شده که این موارد چه چیزهایی هستند که خب در ادامه مطلب باهاشون آشنا میشیم، اما نکته بعد یانه که شمایی که این موارد رو انجام میدین و بعد از دیدن این مطلب هم خیلی موارد رو یاد گرفتین، پس بهتر نیست که انجامشون بدین و پشت گوش نندازین؟ چرا که اینجوری نه تنها آسیبی به خود نرسوندین، بلکه اون اعمال رو به درستی کامل انجام خواهید داد.

1- خانمی که نوار بهداشتی رو عوض نمی کنید

کارشناسان بسیاری هستند که در رابطه با استفاده از یک نوار بهداشتی در طول روز در دوران پریودی هشدار میدن. اونچه که درسته اینه که هر 4 ساعت یک بار نوار بهداشتی تعویض شود و اگر خونریزی شدید باشه بهتره که این کار رو هر 2 ساعت یکبار انجام دهید. در مورد کاپ قاعدگی نیز گفته میشه که بین 4 تا 6 ساعت یکبار اون رو عوض کنید تا دچار بیماری و عفونت نشید.

697469

2- پوست‌تان را روزانه لایه برداری نکنید

پوست اینجوریه که هر 6 هفته یکبار احیا میشه و از طرفی هم لایه برداری زیاد، باعث میشه که پوست شما تحریک و خشک بشه! در اینجا شما باید از لیف های لوفا در حمام استفاده کنید که به نوعی لایه برداری فیزیکی به حساب میاد. فراموش نکنید که هفته ای 2 بار بیشتر از ازش استفاده نکنید که پوست حساس و نازک میشه.

7987

3- از اسکراب زیر بغل غافل هستید

خیلی از کارشناسان بر این نظر هستند که زیر بغل هم نیاز به اسکراب و لایه برداری داره. مخصوصا که اگر موهای زائدش رو میزنید که دیگه بیشتر باید حواستون به این قضیه باشه. شما میتونید با استفاده از لیف های لوفا و البته مقداری اسکراب بدن، زیر بغل خود را با ملایمت و به آرومی اسکراب کنید. اگر پوست زیر بغل شما خیلی حساس هستش، میتونید از شوینده صورت استفاده کرده و دیگه نگران این موضوع هم نباشید. زیر بغل رو اگه هفته ای دو مرتبه لایه برداری کنید عالیه.

874

4- از گیره سر، نوک کلید و یا اجسام دیگر برای پاک کردن گوش استفاده دارید

پزشکان بر این توصیه هستند که افرادی که از گوش پاک کن استفاده دارند بیشتر مراقب گوش های خود باشند. چرا که اغلب این افراد به نادرستی از گوش پاک کن استفاده کرده و یا اینکه از هر وسیله ای جهت تمیز کردن گوش استفاده می کنند. بهترین کار اینه که حوله رو دور انگشت خود پیچیده و گوش رو تمیز و خشک نمایید. همچنین کارشناسان استفاده از شمع گوش رو هم هشدار داده و بر این نظرند که اثربخش نیست. حتی میتونه آسیب هم به گوش شما برسونه.

96847

5- هر روز با صابون آنتی باکتریال دست های خود را میشویید

خیلی از افراد هستند که دو طول روز بارها دستان خود را با صابون آنتی باکتریال می شویند که خب این حرکت اصلا درست نیست بی ضرر بود این مواد به شکل روزانه و در طولانی مدت هنوز به اثبات نرسیده، از طرفی هم هیچ مدرکی وجود نداره که ثابت کن صابون معمولی اثر بخشی کمتری  داره! پس بهتره که از همون صابون معمولی جهت شستشو دستان خود کمک بگیریم.

Personal-Hygiene-5

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها