|

آخرین اخبار مهم در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان امروز دوشنبه 23 مهر

رد پایِ همسان سازی در افزایش حقوق ۳۰ و ۴۰ درصدی بازنشستگان بر جا مانده است و حالا دیگر بازنشستگان تعیین تکلیف می شوند و خیالشان خاطر جمع شد.

لینک کوتاه کپی شد

رد پایِ همسان سازی در افزایش حقوق ۳۰ و ۴۰ درصدی بازنشستگان بر جا مانده است و حالا دیگر بازنشستگان تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از اندیشه معاصر؛  همین خبر کافی بود تا بازنشستگان خیالشان از تاثیر همسان سازی بر حقوق راحت شود؛ با این حال در شایانیوز به احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳ پرداخته ایم و یادآور می شویم که اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مهر ۱۴۰۳ با افزایش ۳۰ و ۴۰ درصدی آغاز خواهد شد.

هفته گذشته، رئیس مجلس به همراه روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی و وزرای مربوطه در جلسه‌ای با رئیس جمهور، موضوع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را به تصویب دولت رساندند.

رد پایِ همسان سازی در افزایش حقوق ۳۰ و ۴۰ درصدی بازنشستگان

پس از ابلاغ این مصوبه، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های بازنشستگی اقدام به صدور احکام جدید برای بازنشستگان خواهند کرد.

در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگان، فاطمه مهاجرانی، در حاشیه جلسه هیأت دولت اعلام کرد که ۴۱ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ با همکاری سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی و وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۳

«محمد رضایی» بازنشسته کشوری در ارتباط با جلسه روز پنجشنبه با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و ابهامات به وجود آمده، گفت: اولین سوال این است که چرا همسان سازی با ۵۰ همت انجام می‌شود؛ پاسخ این است که همسان‌سازی فعلاً با ۵۰ همت انجام می‌شود چون که در دولت قبل ۲۰ همت از ۷۰ همت خرج شده که منجر به باقیماندن ۵۰ همت از مبلغ پیش‌بینی شده برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شده است اما این به معنای پایمال شدن آن ۲۰ همت دیگر نیست و براساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بقیه این طلب در سال آینده به بازنشستگان پرداخت می‌شود.

این بازنشستگان مشمول همسان‌سازی حقوق نمی‌شوند

اخیراً یک نماینده مجلس اعلام کرده به ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد؛ این افراد چه کسانی هستند؛ رضایی در این رابطه گفت: آقای تاج گردون گفته به تعداد ۵۰۰ هزار نفر همسان‌سازی تعلق نمی‌گیرد، منظورش افرادی است که اخیراً بازنشست شده‌اند و این‌ها حقوق کامل تا الان دریافت کردند و در نتیجه شامل همسان‌سازی نمی‌شوند.

او در ارتباط با جریان خالص و ناخالص در پرداخت‌ها که عارف معاون ریاست جمهوری مطرح کرده، توضیح داد: بر اساس مباحث در جلسه‌ای که برگزار شد، اجرای همسان‌سازی به صورت ۹۰ درصد شاغل و مُر قانون انجام می‌شود و در این خصوص هم جای نگرانی نیست.

رضایی تاکید کرد: اینکه بگوییم یا همسان‌سازی با ۷۰ همت یا هیچ، نظر برخی از بازنشستگان است، اما تاخیر در صدور احکام به دلیل کمبود بودجه به ضرر مستمری‌بگیران است؛ بهتر است احکام جدید هرچه زودتر صادر و معوقات بازنشستگان پرداخت شود./اقتصاد آنلاین

جدول واریز حقوق بازنشستگان مهر ۱۴۰۳

به گزارش اندیشه معاصر، سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد که بر اساس زمان‌بندی، پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان از روز _شنبه بیست‌ویکم مهر_ و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی آغاز می‌شود و تا پایان این ماه بر اساس حروف الفبا ادامه دارد.

در برنامه زمان‌بندی پرداخت حقوق مهر بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان آمده است:

Untitled

«پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان از ۲۱ مهر و با پرداخت مستمری بخش اول بازنشستگانی که نام‌خانوادگی آن‌ها با حرف «الف» شروع می‌شود، آغاز خواهد شد.

مستمری بخش دوم بازنشستگان با حرف «الف» نیز روز ۲۲ مهرماه پرداخت خواهد شد.

همچنین پرداخت حقوق مهرماه بازنشستگان تا آخرین روز این ماه و بر اساس حروف الفبا، طبق جدول اعلام‌شده انجام خواهد شد و بازنشستگان همکاران سازمان تأمین اجتماعی آخرین گروه از بازنشستگان خواهند بود که روز سی‌ام مهر حقوق خود را دریافت می‌کنند.»

زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان مشخص شد

متناسب سازی حقوق بازنشستگان یکی از مواد مهم برنامه هفتم توسعه است که دولت مکلف به اجرای آن می باشد. براساس چارچوب‌های پیش بینی شده در برنامه هفتم‌ دولت باید ظرف سه سال نسبت به متناسب سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند. بر این اساس می بایست در سال اول (۱۴۰۳) ۴۰ درصد و در سال‌های بعد هر سال ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان تا سقف تعیین شده متناسب سازی شود ۹۰ درصد حقوق انجام شود. پیگیری سازوکارهای اجرایی قانون منوط به تشکیل کارگروه‌های ویژه در ۲ بخش بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی شده است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در صحن علنی مجلس توضیحاتی در این خصوص ارائه و از برگزاری جلسه‌ای با حضوررئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌ وبودجه درباره موضوع بازنشستگان خبر داد و گفت :طی این جلسه مقررشد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.

وی درباره تصمیمات جدید درباره متناسب سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد: در جلسه با دکتر پزشکیان رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و روسای کمیسیون های اقتصاد و برنامه و بودجه مجلس، مساله اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به صورت ۳۰،۳۰،۴۰ جمع بندی و مقررشد که در ماه آینده افزایش ۴۰درصدی که مربوط به سال ۱۴۰۳ است انجام شود.

به گفته قالیباف دولت مکلف است قانون را اجرا کند و اگر علی الحسابی هم تاکنون پرداخت شده باید بر اساس قانون باشد.

قالیباف افزود: اعتبار پیش بینی شده از سوی مجلس جوابگوی تامین هزینه های اجرای طرح خواهد بود./نورنیوز

رفع تبعیض‌ها درباره علی الحساب‌ها و مبالغ حقوق بازنشستگان

نهایی شدن ساز و کارهای اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان واکنش تشکل‌های صنفی این حوزه را نیز بدنبال داشته است. محمد اسدی(رئیس هیات مدیره کانون عالی بازنشستگان کارگری تامین اجتماعی)در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: در میان صندوق‌های بازنشستگی بویژه بین صندوق تامین اجتماعی و سایر دولتی‌ها تبعیض وجود دارد. این تبعیض‌ها درباره علی الحساب‌ها و مبالغ بازنشستگان ما را آزار می‌دهد که باید حذف شود.

سرپرست جدید سازمان تامین اجتماعی هم بررفع مشکلات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید و اظهار امیدواری کرد که با تخصیص منابع روند اجرای قانون شتاب بگیرد.

در ماه‌های گذشته ، سازمان تامین اجتماعی تنها مبلغ ۳ میلیون تومان ذیل متناسب‌سازی و پرداخت علی الحساب به بازنشستگان پرداخت کرده اما نیروهای بازنشسته کشوری و لشکری ماههاست که مشمول همسان‌سازی شده اند.

مطالبه اصلی بازنشستگان

بازنشستگان تامین اجتماعی و مقرری بگیران و مستمری‌بگیران آن که بین ۴ تا ۵ میلیون نفر هستند، در بدترین شرایط معیشتی قرار دارند به طوری که متوسط حقوق آنان کمتر از ۸ میلیون تومان است

مهم‌ترین مطالبه بازنشستگان که بارها از سوی نمایندگان آنها در تشکل‌های صنفی مطرح شده « اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان براساس مصوبه دولت از فروردین ۱۴۰۳ مطابق بابند۱جز(ر) ماده ۲۸ قانون برنامه هفتم توسعه و افزایش حقوق بازنشستگان براساس۹۰درصد حقوق شاغلین همتراز» . این بند در قانون تاکنون اجرایی نشده درحالیکه اعتبار آن در جدول شماره۹ ردیف ۶۳ بودجه ۱۴۰۳ لحاظ شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها