|

مهمون اومده خونت از زردی توالت آبروت رفت؟ وقتی این ترفندای خفن هست خب استفاده کن بانو

نظافت حموم دستشویی گرچه که سخت به نظر میاد، اما راه حل های خونگی دارن که به راحتی میشه تمیز و خوشبو شون کرد.

لینک کوتاه کپی شد
22

شایانیوز- قطعا تمیز کردن خونه واسه همه سخته. به خصوص اینکه ریز به ریز جزئیات هر قسمت خونه رو باید نظافت کرد. مثلا شما فکر کن خود آشپزخونه چقدر قسمت جزئی داره و یا اینکه تو اتاق ها هر تیکه باید تمیز بشن و خلاصه اینکه خونه داری سخته. اما در این بین نظافت یه جاهایی مثل سرویس بهداشتی و حمام از همه چی سخت تره چرا که جرم گیری نیاز داره و از طرفی هم دستشویی به دلیل کاربری که داره بوی نامطبوعش اذیت کننده میشه که خب این موضوعات رو هم باید حل کرد. تمیز کردن سرویس بهداشتی اونقدری اهمیت داره که حتی ممکنه تاثیر منفی بر روی ذهن افراد هم بذاره. شما فرض کنید مهمان دارید و همه جای خونه داره برق میزنه، وقتی میره تا از دستشویی استفاده کنه با ظاهری زرد از سرامیک ها و جرم شیرآلات و بوی ناخوشایند روبرو میشه، چه واکنشی داره؟ قطعا ذهنیتش نسبت به خیلی موارد تغییر میکنه.

به همین علت در این مطلب سعی داشتیم تا در چند مرحله نظافت سرویس رو به شما آموزش بدیم که خب با این روند نیازی نیست تا چند روز دستشویی رو شستشو دهید. اما خب فراموش نکنید نظافت این فضا هفته ای یکبار از لزوماته چرا که دیگه از اون به بعد تبدیل به جرم میشه!

shutterstock_524561227-1024x680

1- ابتدا با تمیز کردن روشویی

در این که جوهر نمک و مایع سفیدکننده به شدت موثر و قوی هستند شکی نیست، اما برخی فکر می کنند با استفاده زیاد از این دو گزینه میتونن همیشه سرویس خونه رو برق بندازن که خب سخت در اشتباهن، چرا که با استفاده از این دو باعث میشن تا به مرور سنگ روشویی دستشویی سیاه بشه و رنگش از بین بره.

بهترین شوینده های دستشویی استفاده از محلول های طبیعی هستند که باعث تشدید بوی نامطبوع هم نمیشن. باعث سیاه شدن  یا رنگ پریدگی روشویی هم نمیشن و تمیز و درخشانم میکنند. لیمو و سرکه از مثال های بارزی می باشند که میتونن کمک کننده باشند.

این مدلی که سرکه سفید رو تو بطری اسپری بریزید و بعد اسپری کندی رو سنگ روشویی و با اسفنج شروع به تمیز کردن کنید. در حقیقت سرکه سفید کمک بسزایی در لکه‌ بری سنگ روشویی داره و لکه های زرد رو از بین میبره. در نهایت هم با آب داغ شستشو دهید. دیگر روشی که هست استفاده از آب لیمو می باشد که به مانند روش قبل میشه ازش بهره گیری کرد و به نتیجه رسید.

2- بعد تمیز کردن سرامیک دستشویی

نکته ای که هست اینه که استفاده از مواد سفید کننده به دلیل اسیدی بودن نه تنها به سیاه شدن و کدری سرامیک کمک میکنه، بلکه آسیب جدی به محیط زیست و سلامت انسان هم وارد خواهد کرد. به همین دلیل اگر شما نظافت سرویس رو هفته ای یکبار انجام بدید قطعا با مایع ظرفشویی هم می توان به اونچه که باید رسید.

کمی مایع ظرفشویی بریزید کف سرامیک دستشویی و سپس با فرچه همه جارو تمیز کنید، این مدلی همه آلودگی ها و قارچ و لکه از بین خواهد رفت و در نهایت با آب گرم آبکشی کنید.

بعد از تمام شدن این مراحل حتما هواکش سرویس رو بزنید تا به خشک شدن و مرطوب نموندن فضا کمک کنه و بوی نامطبوع رو هم از بین ببره.

untitled-840x470

3- در این مرحله تمیز کردن شیرآلات

معمولا با موندن قطره های آب بر روی شیرآلات و همچنین بخاری که در این فضا جمع میشه باعث میشه تا جرم رو جرم بیاد و شیرآلات ظاهر بدی پیدا کند و حتی سیاه شوند. در این حالت دو روش برای نظافت وجود داره که در ترفند اولی میتونید از لیمو استفاده کنید چرا که لیمو یک تمیز کننده قوی فلزات می باشد. در این حالت بادی لیمو رو به شیرآلات بمالید و بعد با حوله خشک کنید. با اسپری لیمو هم میشه به درخشان شدن اونها کمک کرد.

تو روش دوم باید روش راحت تری هستش و میشه با کمی مایع ظرفشویی و جوش شیرین به نتیجه دلخواه رسید. اما ابتدا بادی کاملا شیرالات رو خشک کنید تا اثری از قطره های آب و رطوبت نباشه. بعد مقداری جوش شیرین رو با کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید با اسفنج و یا مسواک به شیرآلات بزنید تا کاملا پاک بشن و بین 30 تا 40 ثانیه صبر کنید تا نتیجه بده.

بعد با یه دستمال تمیز اونها رو نظافت کنید و در نهایت با آب داغ آبکشی کنید.

bathroomlimescale

4- حالا هم تمیز کردن کاشی دستشویی

معمولا لکه های کاشی سرویس بهداشتی رو میشه با یه دستمال مرطوب هم از بین برد، اما اگر افاقه نکرد بهتره که از سرکه سفید استفاده داشته باشید و با مخلوطش با آب ولرم نتیجه ای دلخواه خواهد داد.

5- شستشو و برق انداختن سنگ توالت

خب در اینکه سنگ توالت پر از باکتریه شکی نیست و به همین علت شما باید هر روز و یا هر دو روز یکبار باید نظافتش اقدام کنید. برای تمیز کردن توالت فرنگی باید مقداری جرم‌ گیر روی سنگ بریزید و تا 30 دقیقه صبر داشته باشید سپس فلاش تانک رو بزنید تا دستشویی تمیز رو تمیز کنه. برای توالت ایرانی نیز همینطور! اما اگر نمی خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید میشه از مایع ظرفشویی رو بر روی توالت ایرانی و یا فرنگی ریخت و با فرچه تمیزشون کرد و در نهایت هم آبکشی کنید و تمام.

111

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها