|

رژیمای ساده و فوری واسه لاغری دخترای جَوون؛ اگه ورزش سختته اینجوری خودتو باربی کن

برای کم کردن وزن خود همیشه لازم نیست سخت ورزش کنید و گاهی با یه رژیم خوب غذایی میشه به نتیجه دلخواه رسید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- لاغر کردن خب خیلی سخته. البته این رو هم بگیم که برای افرادی که لاغری ژنتیکی دارن چاق و توپر شدن هم واقعا سخته و اینطور نیست که خیلیا بهشون میگن خوشبحالت میتونی همه چی بخوری و این حرف ها. اما موضوع بحث ما در این مطلب افرادی هستند که دوست دارن تا لاغر بشن، البته با رژیم غذایی! شام رژیمی چیزیه که تا اسمش میاد همه فکر می کنند باید یه بشقاب سبزیجات بخورن در حالی که این تفکر اشتباهه و رژیم فقط با سبزیجات و کاهو و کلم نیست! بلکه میتونید یه عالمه تنوع غذایی داشته باشید اما به شرط درست و منطقی بودنش.

اما نکته اینجاست که این نوع از غذاها باید هم کالری پایینی داشته باشن و هم نیاز بدن شما رو تامین کنند. فراموش نکنید هر چقدر بیشتر و بهتر بتونید نیازهای بدن خود را تامین کنید زندگی شاداب تری خواهید داشت. اما چطور بفهمیم یک شام رژیمی مناسب رو انتخاب کردیم یا نامناسب؟ پس ابتدا باید اونها رو بشناسید تا هنگام سرو بدونید کدوم برای شما خوبه و کدوم خوب نیست!

Delicious-diet-food-01

شام های رژیمی چه ویژگی هایی دارند؟

- میزان کالری: مهم ترین ویژگی میزان کالری است چرا که کالری سوخت اصلی بدن محسوب میشه و اگر کالری بیش از اندازه به بدن تزریق بش، در نتیجه بدن از ذخایر قند و چربی استفاده نمیکنه و اونها میمونن و هیچ کاهش وزنی صورت نمیگیره. 

- میزان ویتامین ها و مواد معدنی: در این بخش باید میزان مواد معدنی و ویتامین های بدن شما به خوبی تامین بشه که در یک شام رژیمی وجودشون خیلی مهمه. اگر غذای شما عاری از مواد معدنی و مواد مغذی باشه بدن بعد از مدتی دچار بیماری و ضعف خواهد شد. به همین دلیل باید به داشتن ویتامین و مواد ذکر شده در غذا توجه داشت.

- میزان فیبر بالا: برای پر کردن معده شما و سیر شدن لازمه که غذای شما داری فیبر باشه. میوه ها و سبزیجات میزان زیادی فیبر دارن و به همین علت استفاده از اونه ها در برنامه غذایی دیده میشه. یک شام و به خصوص شام رژیمی نیاز داره تا فیلر بالایی داشته باشه. مواد غذایی به مانند عدس، لوبیا قرمز، لوبیای سیاه و…. فیبر و پروتئین زیاد دارن و میتونن در وعده های رژیمی شما کمکی خفنی داشته باشن.

diet-food-800x445

معرفی یه عالمه غذای رژیمی ساده و خونگی

اما قطعا براتون سوال میشه که دقیقا چه خوراکی هایی به کاهش وزن ما کمک میکنه که ساده و دست یافتنی تو خونه باشن. آخه میدونید که رژیم غذایی های بسیاری هستش که از خوراکی های سخت و کمی گرون استفاده می کنند. اما مواردی که ما قراره ذکر کنیم تو هر خونه ای به راحتی پیدا میشه که میتونه یه رژیم غذایی خوب برای شام شما ورزشکار عزیز و یا شما عزیزی که میخواین لاغر کنین و نیاز به رژیم ساده دارین.

- سیب زمینی شکم پر: سیب زمینی یکی تو هر خونه ای پیدا میشه و نوع شیرین و شکم پرش میتونه یه مدل غذای رژیمی خوب باشه که پتاسیم، فیبر، بتاکاروتن و همچنین ویتامین ث شما رو تامین کنه و در کنار مرغ، سبزیجات و یا به صورت کیابی سرو بشه.

- انواع مختلف سوپ ها: درسته که سوپ از نظر خیلیا غذای اصلی به حساب نمیاد، اما میشه به عنوان یه وعده غذایی رژیمی و خوب برای افرادی که میخوان لاغر کنن در نظر بگیریم. سوپ های مختلفی مثل مختلف از جمله سوپ جو، سوپ عدس، سوپ ورمیشل، سوپ پیاز، سوپ سبزیجات و… هستند که میتونن یه وعده خوب و تاثیر گذار باشن. چرا سوپ شیر و خامه رو نگفتیم؟ چون دارای کالری بالا هستند و میدونید کالری بالا هم با بدن چه میکنه دیگه!

- عدسی: عدسی معمولا پایه ثابت خونه های ایرانی هستش که میتونه یه وعده به شدت تاثیر گذار در رژیم شما باشه چرا که هم سیب زمینی داره و هم عدس که خب خواص زیادی دارند. جهت جذب کالری کمتر سیب زمینیش رو زیاد نکنید و برخلاف همه که از این غذا برای وعده صبحانه استفاده می کنند، شما برای شام میل کنید. عدس دارای اسیدهای آمینه، آهن، پروتئین، مواد معدنی و فیبر هستش که خیلی مفیدن.

lentil-soup1-main-e1660308763850-740x644

- کوکو سبزی: کوکوسبزی واقعا یکی از غذاهای خوشمزه برای رژیم هستش که میتونه هم از سبزی کوکو استفاده بشه و هم با سبزی تره و تخم مرغ درست بشه. این غذا خیلی سادست و زودم درست میشه اما مراقب باشید که از تابه رژیمی استفاده کنید همراه با روغنی بسیار کم.

ماهی کبابی: یکمم از غذاهای خوشمزه گوشتی بگیم. ماهی کبابی رو میتونید با انواع ماهی ها درست کنید. شما کافیه 100 الی 200 گرم ماهی در وعده شام استفاده کنید دیگه نیازی به دیگر مواد غذایی نخواهید داشت.

- مرغ کبابی: اگر قراره مرغ کبابی رو به عنوان وعده رژیمی استفاده کنید بهتره که از قسمت سینه مرغ مصرف کنید چرا که گوشت ران چربی داره اونهم به میزان زیاد، پس بهتره که مصرف نشه. 

5041

اما چند غذای دیگر هم نام میبریم که برای رژیم غذایی شام بسیار مناسب هستند.

خوراک لوبیا قرمز، بشقاب سبزیجات، بادمجان و کدو کبابی، ماهی و سبزیجات، مرغ و سبزیجات، املت سبزیجات، خوراک لوبیا چیتی، سالاد سزار، بورانی اسفناج، سالاد سیب زمینی، استیک سویا، خوراک مرغ، میگو، بشقاب غلات.

diet

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی