|

ترفند تمیز کردن قاب گوشی جوری که اصلا فکرشم نمیکنی انقدر آسون باشه؛ قابتو ناناز کن

واسه داشتن یه گوشی خوشگل باید قابی تمیز و خوشگل داشت که در این مطلب یاد میگیرم چطور قاب گوشیمون رو تمیز و مثل روز اولش کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا چند سال پیش شاید داشتن قاب گوشی یکم تق و لق بود و هر کسی نمینداخت، اما این چند ساله اصلا انگاری قاب و گلس درست به میزان خود گوشی مهم هستند و بود و نبودشون دارای اهمیت بالایی هستش. 

تو روزای اولی که قاب گوشی میخریم ذوق داریم و همه چی عالی به نظر میرسه، اما اکثر قاب ها بعد از گذشت مدتی دیگه خوشگلی و شفافیت اولیشون رو ندارن. قاب های سیلیکونی که خب معمولا بعد از گذشت مدتی سیاه میشه و قاب های ژله ای هم که یه رنگ زرد طور بدی به خودشون میگیرن. در چنین شرایطی باید رفت دنبال یه قاب دیگه؟ یا همون قاب خودمون رو تمیز کنیم؟

هرچند که خرید قاب گوشی اونقدرها هزینه عجیب غریبی نداره، اما خب از طرفی هم معقول نیست بعد از هر بار کثیف شدن قاب هی باز بریم و یکی نو بخریم!

اگر شما هم به دنبال راهی برای تمیز کردن قاب گوشیتون هستید پس حتما با این مطلب همراه باشید.

a0adb4

تمیز کردن قاب سیلیکونی موبایل

قاب های سیلیکونی طرفداران زیادی دارند چرا که تنوع رنگی زیادی هم دارند، نرم و لطیف و گوگولی هستند و از گوشی شما در برابر ضربه محافظت می کنند. اگر قاب سیلیکونی شما کیفیت خوبی داشته باشه که خب دیرتر دچار کثیفی و کدری میشه، اما اگر دارای کیفیت پایین تری باشه خیلی زودتر دچار کثیفی میشه. 

به هر حال هر کدوم از این قاب ها که باشند با ترفند آب گرم و مایع ظرفشویی رنگ و رخ بهتری خواهند گرفت. قاب رو از گوشی موبایل خود جدا کنید و یک ساعت در محلول آب گرم و مایع بگذارید. اگر اولین بار که این حرکت رو میزنید پس بهتره که محلولی غلیظ تر داشته باشید.

7f77b3

در نهایت نیز با یک برس نرم و آغشته به جوش شیرین آروم بر روی قاب بکشید. بعد از اینکه این کار رو چند بار انجام دادین تا اینکه لکه ها کمتر و یا محو شد، میتونید قاب رو با آب گرم بشویید. به جهت پاکیزگی قاب خود ماهی یکبر این حرکت رو انجام بدید.

175fd26dae103e2ea25ebea76b4f81a2984

تمیز کردن قاب ژله ای موبایل

برای تمیز کردن قاب ژله ای گوشی نیز اون رو به مدت 20 دقیقه در آب گرم رها کنید چرا که این کار باعث میشه تا قاب شما به خوبی خیس بخوره و آماده تمیز کردن بشه. 

سپس یک اسکاچ نرم بردارید و آروم بر روی قاب بکشید تا کثیفی ها کمی تا قسمتی پاک بشن. در مرحله آخر نیز در ظرفی مایع سفید کننده بریزید و قاب رو درش بگذارید و بعد هم با آب سرد قاب خود را بشویید و تمام.

Untitled

اما نکاتی مهم به جهت تمیز موندن و طولانی تر شدن عمر قاب شما

چربی ها میتونن یکی از اصلی ترین عوامل کثیفی قاب باشن که شما باید دقت کنید تا هرگز با دستان چرب و کثیف قاب خود را در دست نگیرید. همونطور که گفتیم قاب نیاز به نظافت ماهانه داره که اون رو هم نباید فراموش کرد.

دقت دشته باشید که برای تمیز کردن قاب گوشی نباید از مایع های سفید کننده خیلی قوی استفاده کنید و تنها بریا قاب های ژله ای از شونده بزنید که اونهم با استفاده از دستکش و ماسک باشه. 

در نهایت نیز قاب خود را خشک کرده و گوشی رو درون قاب بگذارید که بریا تمیز کردن خود گوشی هم میتونید با استفاده از دستمال میکروفایبر یا یک پنبه را با کمی الکل غیر سمی یا آب مرطوب کرده بدنه گوشی رو تمیز کنید.

برای گلس گوشی نیز میتونن از این روش استفاده کرد اما با این تفاوت که به دقت تمیز کاری کنید تا خط و خشی به گلس وارد نشه.

bts-phone-case-model-cover

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها