|

درآمدزایی صنعت توریسم ژاپن از گربه ها

«در گزارش حاضر به پولسازی عجیب صنعت توریسم ژاپن از گربه ها اشاره می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ بر کسی پوشیده نیست که صنعت توریسم یکی از حوزه های پولساز برای کشورهای مختلف در اقصی نقاط جهان است. در این راستا، کشورهای مختلف با برجسته سازی و انجام مانور تبلیغاتی و رسانه ای در مورد جاذبه های تاریخی و فرهنگی خود، سعی دارند تا گردشگران خارجی را به خاک خودشان بکشانند و از این رهگذر، کسب درآمد داشته باشند.

به گزارش شایانیوز؛ جالب است که کشوری نظیر ترکیه بخش قابل توجهی از درآمدزایی ارزی خود را از طریق صنعت گردشگری کسب می کند و البته که در این رابطه طرح و برنامه‌های گسترده ای را نیز در سال های اخیر با محوریت تقویت این بخش در این کشور اجرایی و عملیاتی کرده است. با این همه، یکی از نکات قابل تامل در مورد رویکرد کشورها به توسعه صنعت گردشگری خود و جذاب نشان دادن آن نزد افکار عمومی جهان این است که برخی کشورها، با خلاقیت و ابتکارهای ساده، از رویدادهای به ظاهر ساده، جاذبه توریستی می سازند و از آن کسب درآمد می کنند.

شاید یکی از عینی ترین نمونه های این مساله را بتوان در یک جزیره در ژاپن مشاهده کرده که به واسطه وجود گربه در آن معروف شده است! جزیره تاشیروجیما جزیره ای کوچک در ژاپن است که صدها گربه در آن زندگی می کنند و بسیاری از عاشقان گربه ها در اقصی نقاط جهان، برای دیدن گربه ها به این جزیره سفر می کنند. دراین جزیره، گربه ها به مثابه مظهر خوش یمنی ارزیابی می شوند و به هر نقطه ای از ان که بنگرید، گربه‌های مختلف از نژادهای گوناگون را مشاهده می کنید.

گفته شده که در گذشته های دور، ساکنان جزیره مذکور برای مقابله با جمعیت قابل توجه موش ها در این جزیره، به گربه ها روی آروده اند و همین موضوع سبب شده تا این جزیره با سیل قابل توجهی از جمعیت گربه مواجه شود. با این همه، نکته قابل تامل در این رابطه این است که ژاپنی ها اکنون از وجود گربه ها در این جزیره سالیانه درآمدزایی دارند و آن را به ه مثابه یک جاذبه توریستی به مردم مختلف در اقصی نقاط جهان می فروشند. موضوعی که نشان می دهد برای درآمدزایی از صنعت توریسم حتما نباید هزینه های هنگفت کرد بلکه برعکس، با خلاقیت و ابتکار می توان از مسائل ساده در صنعت مذکور پولسازی قابل توجهی داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها