|

پشت پرده یک شوک بزرگ به اسرائیل!

«در گزارش حاضر به واکاوی یک شوکِ بزرگ حزب الله لبنان به اسرائیل پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در روزهای گذشته شاهد اوج گیری دور جدیدی از تنش و درگیری ها میان حزب الله لبنان و ارتش اسرائیل در مجاورت مرزهای مشترک لبنان با فلسطین اشغالی بوده ایم. در این راستا، حزب الله لبنان که از آغاز جنگ غزه، حملات مداوم و پایداری را علیه اهداف صهیونیستی در عمق اراضی اشغالی انجام داده و می دهد، همچنان تاکید دارد که تا زمانی که اسرائیل به جنگ غزه خاتمه ندهد، نباید از حزب الله لبنان انتظار داشته باشد که این جنبش نیز بار دیگر به بازگشت امنیت به مناطق شمالی فلسطینی اشغالی تن دهد و آن را بپذیرد.

به گزارش شایانیوز؛ معادله ای که در نوع خود به یک چالش بزرگ برای اسرائیل تبدیل شده و جدای از آسیب‌های سنگین اقتصادی، اجتماعی و سیاسی که به اسرائیل تحمیل کرده، تا حد زیادی اعتبار و آبروی ادراکی رژیم اشغالگر قدس را نیز با چالش رو به رو کرده است. با این حال، به تازگی شاهد وقوع یک رویداد قابل تامل و البته تکان دهنده در بحبوحه تشدید تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم اسرائیل بوده ایم.

در این راستا، حزب الله لبنان موفق شده که یک پهپاد پیشرفته هرمس 900 رژیم اسرائیل را هدف قرار دهد. پهپادی که مدل پیشرفته تر پهپاد هرمس 450 ارتش اسرائیل بوده و اسرائیل مدت هاست که به آن عنوان افتخار می کند. این اقدام حزب الله لبنان، حداقل 2 پیام مهم را به رژیم اسرائیل مخابره کرده است.

اولا، حزب الله لبنان با ساقط کردن پهپاد پیشرفته هرمس 900 رژیم اسرائیل این پیام را به تل آویو رساند که از حیث کیفی و فناوری نیز تا حد زیادی تسلیحات در دسترس آن رشد پیدا کرده و به روز شده اند. در حقیقت، حزب الله به اسرائیل این پیام را رساند که اگر قصد ماجراجویی علیه لبنان و حمله به این کشور را داشته باشد، بایستی خود را آماده مواجهه با سناریوهای به شدت خطرناکی کند.

موضوعی که می تواند وضعیت بد اسرائیل در شریط کنونی را چندین پله بدتر کند. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به تازگی در موضع گیری گفته است که اسرائیل متوجه نخواهد شد که حزب الله چگونه پهپاد هرمس 900 اسرائیل را سرنگون کرده است. معادله ای که حاکی از این پیام راهبردی است که ظاهرا اسرائیل بر خلاف ادعاهای خود، شناخت دقیقی را از توانمندی های تسلیحاتی و عملیاتی حزب الله ندارد.

دوم اینکه پهپاد هرمس 900 اسرائیل، از جمله ادوات نظامی بوده که اسرائیلی ها حساب ویژه ای روی فروش آن به مشتریان بین المللی باز کرده بودند. با این حال، اینکه این پهپاد شکار حزب الله شده تا حد زیادی اعتبار صنایع نظامی و تسلیحاتی اسرائیل را به باد داده و بدون تردید، مشتریان آن را نیز با تردیدهای جدی در زمینه تداوم خریدهای تسلیحاتی خود از اشغالگران اسرائیلی مواجه خواهد کرد. مساله ای که حامل چالش های جدی و اساسی برای رژیم اشغالگر قدس است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها