|

اشتباه بزرگ رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق چه بود؟

«در گزارش حاضر، توضیح داده می شود که چرا حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را بایستی یک اقدام صرفا تبلیغاتی دانست؟»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ مدت زمان زیادی از حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری کشورمان در دمشق پایتخت سوریه نمی گذرد. حمله ای که منجر به شهادت سردار محمد رضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس به همراه شمار دیگری از مستشاران و افسران نظامی ایرانی در سوریه شد.

به گزارش شایانیوز؛ در این راستا، شاهد هستیم که همچنان تحلیل و تفسیرهای مختلفی با محوریت رویداد مذکور از سوی جریان های سیاسی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی، مطرح شده و می شود. حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان با سیلی از ابراز محکومیت های بین المللی همراه شده و به تازگی مقام معظم رهبری نیز در موضع گیری تاکید کرده اند که اشغالگران صهیونیست توسط دلاور مردان کشورمان مجازات خواهند شد.

در این راستا، برخی معتقدند که ایران باید مقابله به مثل کند و یک مرکز دیپلماتیک اسرائیل غاصب را هدف قرار دهد و برخی دیگر نیز معتقدند که دستِ ایران برای انتقام جویی باز است و تهران می تواند حتی عمق اراضی اشغالی و مقام های برجسته اسرائیلی را هدف قرار دهد. با این همه، یکی از نکاتی که در قالب حمله اخیر صهیونیست ها به کنسولگری کشورمان و البته رویکرد چند ماه اخیر آن ها در ترور فرماندهان نظامی محور مقاومت، خودنمایی می کند، این مساله است که تل آویو به نوعی به این جمع بندی رسیده که با این قبیل اقدامات می تواند امنیت بیشتری را برای خود بخرد و سطح بازدارندگی اش را ارتقا بخشد.

این در حالی است که اشتباه بودن این تصور در گذر زمان به وضوح اثبات شده است. به طور خاص پس از شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی، شاهد آن بودیم که نه تنها امنیت رژِیم اشغالگر قدس افزایش نیافت بلکه زمینه های لازم برای انجام عملیات طوفان الاقصی نیز فراهم شد. رویدادی که خود سیلی از بحران های امنیتی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را برای صهیونیست ها به همراه داشت و آن ها را با چالش های گسترده و عمیقی مواجه کرد.

در مورد پرونده اتمی کشورمان نیز شاهد بوده ایم که اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس در ترور دانشمندان اتمی کشورمان، نه تنها برنامه اتمی ایران را به عقب نرانده، بلکه کار را به جایی رسانده که خودِ محافل اطلاعاتی و تحقیقاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی نیز به صراحت اعلام می کنند که ایران رشدی تصاعدی را در برنامه اتمی خود تجربه کرده و می کند.

در حقیقت اینطور به نظر می رسد که رژیم صهیونیستی هنوز به این درک نرسیده که ایران هم دستِ آن را خوانده و برای رویکردهای حذفی آن علیه چهره های محوری کشورمان در حوزه های مختلف، گزینه های متعدد و جایگزینی تعریف کرده تا روند پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف، دچار اختلال نشود.

به عنوان مثال، آیا توان اتمی ایران پس از ترور شهید محسن فخری زاده از بین رفت؟ آیا نفوذ منطقه ای ایران پس از ترور سردار شهید قاسم سلیمانی کمرنگ شد؟ مسائلی از این دست نشان می دهند که اساسا فلسفه اقدام تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری کشورمان در دمشق، تبلیغاتی بوده و تنها هدف آن، لاپوشانی واقعیت‌های تلخی بوده که صهیونیست ها پس از آغاز جنگ غزه با آن دست به گریبان بوده اند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی