|

طرز تهیه کیک شکلاتی دو تخم مرغی / یه کیک با پف زیاد و طعم عالی

توی این مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی دو تخم مرغی رو یاد میگیری که بسیار راحت درست میشه و خیلی پف میکنه. خیلی هم خوشمزه ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پختن کیک و شیرینی توی خونه برای کسانی که بهش علاقمندن بسیار جذابه. کیک ساده ای رو بپزی و همراه اعضای خانواده، عصر روز بهاری رو به خوردن یه تیکه کیک خوش عطر و یه فنجون قهوه یا چای و گپ و گفت بگذرونی! کیک های خیلی زیادی هست که میشه به راحتی توی خونه درست کرد. کیک اسفنجی، کیک یزدی، کیک هویج و گردو و... یکی دیگه از کیک های ساده خونگی، کیک دو تخم مرغی هست که میشه هم وانیلی و هم شکلاتی درستش کرد و حسابی از خوردنش لذت برد. توی این مقاله طرز تهیه کیک شکلاتی دو تخم مرغی رو بهتون آموزش میدیم که بسیار راحت درست میشه و خیلی هم خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید.

cake-shokolati1

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی دو تخم مرغی

آرد ۲ لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

شکر یک لیوان

شیر سه چهارم لیوان

روغن نصف لیوان

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر 2 قاشق چایخوری

وانیل شکری یک چهارم قاشق چایخوری

جوش شیرین نصف قاشق چایخوری

cake-shokolati4

طرز تهیه کیک شکلاتی دو تخم مرغی

مرحله اول

کف و دیواره های قالب با قطر حدود 20 سانت رو با روغن چرب کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

آرد، پودر کاکائو، جوش شیرین و بیکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم. فر گازی رو با دمای 180 درجه سانتیگراد و فر برقی رو با دمای 160 درجه سانتیگراد، روشن می کنیم تا گرم بشه.

cake-shokolati5

مرحله سوم

تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف گود می شکنیم، شکر و وانیل رو به اون اضافه کرده و با دور تند همزن برقی می زنیم تا بافت کشدار و کرم رنگ پیدا کنه. حین هم زدن یکی دو بار مواد رو از دور ظرف با لیسک در وسط ظرف جمع می کنیم تا همه مواد کاملا مخلوط بشن.

مرحله سوم

در این مرحله شیر رو اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا مخلوط بشه. سپس روغن مایع رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. در این مرحله از دور متوسط همزن برقی استفاده می کنیم و مواد رو در حد مخلوط شدن می زنیم.

cake-shokolati6

مرحله چهارم

حالا باید مواد خشک کیک شکلاتی دو تخم مرغی رو که با هم مخلوط و الک کردیم رو به مواد تر اضافه کنیم. این مخلوط رو در سه مرحله اضافه کرده و بهتره با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنیم تا مواد به خوبی مخلوط بشن.

مرحله پنجم

مایه کیک شکلاتی دو تخم مرغی رو به شکل چرخشی در همه جای قالب پخش می کنیم. باید بدونید که ریختن مایه کیک داخل قالب از یک نقطه باعث پف کردن کیک فقط از همون نقطه میشه ولی اگر مایه رو چرخشی داخل قالب بریزیم، همه جای کیک یکسان پف میکنه.

cake-shokolati3

مرحله ششم

قالب رو داخل فر می ذاریم و حدود 45 دقیقه زمان میدیم تا کیک شکلاتی دو تخم مرغی ما بپزه و حسابی پف کنه. 30 دقیقه اول به هیچ وجه در فر رو باز نکنید تا پف کیک نخوابه. بعد از 40 تا 45 دقیقه یک خلال دندون داخل کیک فرو کنید اگر تمیز بیرون اومد، کیک ما آمده است و می تونیم قالب رو از فر خارج کنیم. وقتی کیک شکلاتی دو تخم مرغی خنک شد اون رو برش می زنیم و سرو می کنیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی