|

معماری های شگفت انگیز در ژاپن؛ ساختمانی فضایی که به سختی می شه باور کرد زمینی باشه

این سازه ها شمارو متعجب می کنن و دلیلش شکل ظاهری و منحصر بودنشونه که این ساختمان ها رو در چین زبانزد کرده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- جدا از تاثیرات عملی سازه ها و روند معماری بر فرهنگ ساختمانی جهان چند عنصر مهم وجود دارد که معماری معاصر را در ژاپن متمایز می کند و آن مفهوم تعادل در نگرش معماران نسبت به طبیعت است که اخلاقی خاص و متابولیسمی موروثی است.

این که آیا این یک ساختمان الهام گرفته شده از خانه های ویلایی، معماری مسکونی یا یک ساختار دنیای دیگر است تشخیص معماران و طراحان آن را برای شما آسان می کند. اگرچه سادگی و حساسیت به محیط طبیعی هنوز هم به عنوان مشخصه های معماری ژاپنی عمل می کند معماری آن مانند هر معماری دیگری کمبودی عجیب و غریب ندارد. ساختمان های زیر هم جذاب و هم عجیب هستند و خط بین عجیب بودن و نوآوری معماری را به هم می ریزند.

ایستگاه لیداباشی در توکیو توسط معماران ماکوتو سی واتانابه

این ساختمان توسط یک ایستگاه در سال 2000 ساخته شده است و دارای فرم های فولادی و شیشه ای خمیده است که ورودی زمین آن را نشان می دهد در حالی که یک مجسمه چراغ سبز هندسی در امتداد سقف بالاتر از پله برقی اجرا شده است. لوله های سبز شبکه ای با رسیدن به سطح ساختارهای عظیم گل مانند را تشکیل می دهند.

7a51dad6fea8d1a1c27fe6564b4e7ab7

سازه ای به نام قطره ی خوش شانس در توکیو توسط آتلیر تکوتو

معماران ژاپنی به دلیل اکتشافات آتلیر تکوتو بسیار مشهور هستند. قطره ی خوش شانس سازه ای است که طول آن بیشتر از عرض است و طوری به نظر می رسد که انگار این سازه از کره ی زمین خارج شده است این در حالی است که این ساختمان به نور طبیعی اجازه می دهد از طریق دیوارهای خارجی پوست مانند نفوذ کند.

6c8d0218391c2cc2d0aabbc96b3d647d

Sunnyhills واقع شده در مینامی آیوما در توکیو

تپه خورشیدی واقع شده در مینامی آیوما در توکیویک فروشگاه کیک آناناس است که شبیه به یک سبد حصیری طراحی شده است. این فروشگاه یکی از مشهورترین ها در پخت و تولید کیک آناناس در تایوان است که توسط معمار کنگو کوما طراحی شده است که به خاطر آثار هنری پیشروی خود معروف است.

976b1b5a9601fea5e4aefc37c6578dc7

cb12abfd79ff98dbb8fec4d758120df0

نام مستعار "ساختار جهنم" را این ساختار به دست می آورد چرا که این یک چالش واقع در ساخت و ساز و جداسازی است. به طور معمول قطعات چوب در آن دو بعد را قطع می کنند اما در واقع ساختمان های کنگو سه بعد دارد و نور طبیعی خورشید در حال طغیان، در فضای آرام برای ایجاد مکانی ایده آل برای بازدید است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها