|

دوش حمام خونه تون جرم گرفته و کدر شده؟ با این روش ها خونگی تمیز میشن درخشان

دلپذیر است که وقتی حمام می روید دوش درخشان و براق باشد و سر دوش هم هیچ گونه رسوب و گرفتی نداشته باشد برای این منظور چند روش ساده وجود دارد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- حمام خانه باید به اعتقاد خیلی ها تمیز ترین و آراسته ترین قسمت خانه باشد. در حمام کاشی ها و سرامیک ها تماماً باید تمیز باشند تا وقتی قطرات آب روی آن ها سر می خورد پایین درخشش و تلالو اون ها چشم رو به خودش خیره کنه. در حمام علاوه بر تمیز و درخشان بود کاشی و سرامیک باید به دوش آب و تمیز و درخشان بودن آن هم توجه کنید چرا که نه تنها یک دوش براق و درخشان می تونه داخل حمام حس خوبی به شما بده بلکه گرفتگی و رسوب روی سر دوش می تونه شما رو از لذت بردن زیر دوش آب گرم محروم کنه باعث افت فشار و در نتیجه اذیت شما بشه. پس در این مقاله با ما همراه باشید تا راه و روش تمیز کردن دوش آب حمام رو به شما یاد بدیم.

GettyImages-947730042-4c44b8b59ebe4f02a8961c54bf0420d3

تمیز کردن برق انداختن دوش حمام با سرکه

یکی از ساده ترین و ارزان ترین روش ها برای تمیز کردن دوش حمام و رسوب ذایی از سردوش حمام استفاده از سرکه است. سرکه با خاصیتی که دارد باعث می شود دوش حمام شما درخشان و براق شود و حسابی جلا پیدا کنه برای این منظور ابتدا لازم است تا یک یا دو پیمانه سرکه را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید و اگر سردوش حمام شما جدا می شود آن را داخل کیسه پر از سرکه قرار دهید و در غیر این صورت کیسه را به دور سر دوش ببندید و بعد از گذشت 8 تا 10 ساعت نایلون را از دور سردوشی باز کنید خواهید دید که جرم های سر دوشی قابل تمیز کردن هستند زیرا سرکه خاصیتی دارد که تمامی رسوبات موجود در داخل سر دوشی را در خود حل می کند. اکنون با یک فرچه سر دوشی را بشویید تا تمیز شود.

کیسه-دور-دوش

رسوب گیری سر دوش حمام با نوشابه

سعی کنید نوشابه نخورید و آن را از برنامه غذایی خودتون حذف کنید اما از سبد زندگی نه! چرا که این روزها کاربردهای عجیب و غریبی از نوشابه کشف می شود که یکی از مهم ترین اون ها خاصیت پاک کنندگی است.شما می توانید سردوش حمام خونه تون رو هم با نوشابه رسوب گیری کنید به این صوت که مقداری نوشابه کوکا را درون کیسه ریخته و آن را به سردوش متصل کنید.

دورتادور کیسه را با کش ببندید و در حدود یک ساعت صبر کنید. در این مدت به کارهای خود برسید تا فرصت کافی برای حل شدن رسوب ها باشد. پس از یک ساعت، پلاستیک را باز کرده و بعد شیر آب را باز کنید تا باقیمانده جرم و رسوب از سردوش خارج شود. در آخر سردوش را بشویید تا اثرات نوشابه روی آن باقی نماند.

113

چند نکته کلیدی در خصوص رسوب گیری سر دوش حمام

 - درصورتیکه سردوش شما قابلیت جدا شدن از علمک را دارد ابتدا در یک قابلمه مقداری آب و یک لیوان سرکه را اضافه کنید. زیر قابلمه را روشن کنید و سردوش را درون آب غوطه ور کنید. اجازه دهید تا به مدت ۱۰ دقیقه با شعله کم زیر قابلمه روشن باشد و سپس با استفاده از یک مسواک این رسوبات تشکیل شده در سردوش را پاک کنید.البته این روش برای سردوش های فلزی قابل اجرا است. 

 اگر برخی از قطعات سردوش، پلاستیکی باشد نباید آن را بجوشانید. در این صورت یک لیمو ترش را برش بزنید و روی جرم ها بکشید. ساده ترین راه اینست که گهگاهی سردوش را باز کنید و با مسمواک جرم ها را پاک کنید. در این صورت رسوبات سخت و آهکی تشکیل نخواهد شد.

hand-shower_cleaning

- توجه داشته باشید که شوینده‌های شیمیایی که برای پاک کردن کاسه توالت و سرامیک کف سرویس بهداشتی استفاده می شود جهت رسوب گیری مناسب نیستند. چرا که می‌توانند باعث خوردگی شیرآلات و سردوش حمام شوند. البته محلول های مخصوصی در بازار وجود دارد که بایستی آن ها را از فروشگاه های عرضه کننده مواد بهداشتی تهیه نمایید.

Showerhead-Plus-Gel

چند روش کاربردی برای از بین بردن املاح از بدنه دوش و درخشان کردن آن

- برای از بین بردن لکه های آب و حالت کدر مانندی که به مرور بر روی دوش آب حمام ایجاد می شود سرکه بهترین و دم دست ترین گزینه است چرا که به دلیل داشتن  اسید استیک می توانند تاثیر خوبی از بین بردن املاح داشته باشند. روش کار هم بسیار ساده است اگر دوش حمام شما قابلیت جدا شدن دارد آن را کامل باز کنید و مدت یک تا دو ساعت در ظرفی از سرکه غوطه ور کنید و سپس آب بکشید و با دستما خشک کنید. اگر هم دوش حمام شما از نوع ثابت است پارچه ای خنی یا پنبه ای را با سرکه آغشته کرده و چند بار روی بدنه دوش بکشید و سپس با دستمال دیگری دوش را پاک کنید. بعد از انجام این کار مشاهده خواهید کرد که دوش حمام شما بسیار درخشان و جذاب خواهد شد.

625c0fa3e583d

- جوش شیرین ماده ای دیگر است که برای تمیز کردن رسوبات از بدنه شیر می توانید به آن رجوع کنید. استفاده از جوش شیرین به همراه مقداری مایع ظرفشویی می تواند تاثیر خوبی برایتان به ارمغان آورد. البته اگر بعد از ترکیب این دو مواد به نتیجه قابل قبول نرسیدید می توانید از جوش شیرین به تنهایی استفاده کنید.

- صابون ها و سایر مواد شوینده به دلیل وجود مواد قلیایی می توانند تا حد قابل قبولی املاح را از روی بدنه شیر برطرف کنند. می توانید صابون یا ماده شوینده را روی بدنه شیر بمالید و بعد با دستمال نرم به محکمی رسوبات را از روب بدنه شیر جدا نمایید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی