|

تو هر جا جشن و عروسی کار و خوش گذرونی "رژ لب" یادت نره؛ یِلخی نخر اصول داره بیا بگمت!

رژ لب جزو اصلی ترین آیتم ها برای آرایش و خوشگل شدنه لازم هر خانم ایرانی چند تا و چند رنگ رژ تو کیف آرایشش داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد
2

مگه میشه از آرایش خوشگل شدن گفت اما از رژ لب چیزی نگیم. رژ لب جزء اولین مواردی است که به ذهنمان می‌رسد. اضافه کردن یک رنگ به لب‌ها باعث ایجاد تغییر زیادی در حالت چهره‌ی شما می‌شود. در واقع شما کمتر خانومی رو می تونید پیدا کنید که تو لوازم آرایشش رژ لب نداشته باشه. در واقع همه خانم ها تو کیف آرایش شون حداقل چند رنگ رژ دارند و تو سعی می ککند تو موقعیت های مختلف از اون ها برای جذاب تر شدن استفاده کنن.

به گزارش «شایانیوز» شاید گاهی خرید رژ لب برای شما مشکل باشد و نتوانید تشخیص دهید که کدام رنگ مناسب شماست. در ادامه‌ی این مقاله ما به شما کمک می‌کنیم تا انواع مختلف رژ لب‌ها را بشناسید و انتخاب درستی در خرید رژ لب داشته باشید.

برای خرید رژ لب به رنگ پوست تون توجه کنید

قدم اول برای خرید رژ لب مورد علاقه‌تان، در نظر گرفتن رنگ پوستتان است. هیچ قانونی وجود ندارد که هرکسی باید چه رنگ رژی بزند؛ اما دانستن رنگ پوست و ته رنگ پوستتان به شما کمک می‌کند رنگی را انتخاب کنید که ظاهر شما را زیباتر نشان دهد. ناگفته نماند که تأثیر کلی رژ لب بر روی شما به رنگ پوستتان هم ربط دارد.

به طور کلی، رنگ رژ لب باید از رنگ اصلی پوست چند درجه تیره‌تر باشد تا لب‌ها خود را نشان دهند. استفاده از رژ لبی که از پوستتان روشن‌تر باشند کمی عجیب به نظر می‌رسد؛ اما اگر استایل شما آوانگارد است، ممکن است زیاد هم بد نباشد.

lipsticks

- کسانی که پوست روشن دارند، هلویی، صورتی و تناژهای قرمز بهترین گزینه‌های رژ لب برای آن‌هاست. همچنین می‌توانید رنگ‌های برجسته و پررنگ را نیز امتحان کنید؛ اما از رنگ‌هایی که زرد در آن‌ها وجود دارد دوری کنید. همچنین رنگ‌های تیره (مانند قهوه‌ای و زرشکی) ممکن است پوست شما را تیره کنند و مناسب نباشند.

- افرادی که رنگ پوست گندمی یا زیتونی دارند، در هنگام انتخاب رژ لب از رنگ‌های متنوعی می‌توانند استفاده کنند. از نارنجی و کالباسی گرفته تا انواع قرمز و رژ لب‌های نود؛ همه‌ی این گزینه‌ها را می‌توانید امتحان کنید.

- بهترین گزینه برای افرادی که پوست سبزه یا تیره دارند، رنگ‌های عمیق و تیره‌تر است؛ مانند بنفش و ارغوانی. این دسته از افراد بهتر است از رنگ‌های روشن و کم‌رنگ دوری کنند.

برای انتخاب رژ لب به بافت لب هاتون توجه کنید

اگر لب‌های خشکی دارید، انتخاب رژ لبی که خشک بودن لبتان را بیشتر نکند مقداری سخت است. به طور کلی، بهتر است که از رژ لب‌های مات استفاده نکنید؛ یا آن را روزهایی استفاده کنید که زمان کافی برای لایه‌برداری و مرطوب کردن پوست لبتان قبل از زدن رژ داشته باشید.

برای استفاده‌ی روزمره، بهتر است که از رژ لب‌هایی استفاده کنید پایه‌ی برق لب یا ساتنی داشته باشند. لاک‌های لب یا بالم لب‌ها هم گزینه‌های مناسبی برای استفاده‌ی روزانه هستند.

اگر لب‌های شما به طور طبیعی آبرسانی شده هستند و یا روتین مراقبتی مناسب برای آن‌ها را پیدا کرده‌اید، در خرید رژ لب می‌توانید دست و دل باز باشید و هر مدلی که دوست داشتید را انتخاب کنید.

woman-wearing-lipstick

تو هر موقعیت و مکانی چه رنگ رژ لبی بزنیم؟

شما نمی تونید از یک رژ لب برای هر موقعیت و مکانی استفاده کنید. مثلاً تو محیط کاری نباید رژ لب قرمز خیلی جیغ بزنید 

به همین دلایل، در ادامه به بررسی چند نکته برای انتخاب بهترین رژ لب در مکان‌ها و مناسبت‌های مختلف می‌پردازیم.

two-girls-wearing-lipsticks

  • رژ لب برای استفاده‌ی روزمره

بهترین گزینه‌ها برای موقعیت‌های روزمره انتخاب‌های ساده هستند. رژ لب‌های شفاف، بالم لب‌ها و رژهایی با رنگ طبیعی جز انتخاب‌های سریع و آسانی هستند که می‌توانند حس بسیار خوبی به شما بدهند. اگر به رنگ‌های غیرمعمول علاقه دارید، مکان‌هایی مثل به پاساژ رفتن یا یک قرار دوستانه موقعیت مناسبی برای امتحان کردن رنگ‌های جدید است.

  • رژ لب برای محیط کاری

برای محیط‌های کاری بهتر است که رنگ رژ لبتان را با احتیاط بیشتری انتخاب کنید. رژهای ساتنی یا مات بهترین و کلاسیک‌ترین گزینه‌های شما هستند. همچنین از استفاده از رژ لب‌هایی که به صورت ناخوشایندی محو می‌شوند و نیاز به تجدید دارند خودداری کنید. اگر رژ لب نود و طبیعی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که حتما یک یا دو درجه تیره‌تر از رنگ پوستتان باشد. اگر پوست گندمی دارید رژ لب‌های نود انتخاب خوبی برای شما هستند. رژ لب‌های پررنگ مانند قرمز یا سرخابی ایده‌ی خوبی برای محل کار نیستند؛ اما از رنگ‌هایی مثل آجری یا قرمز سرد می‌توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید.

رژلب-نود-رولوشن-رنگ-syrup5

  • رژ لب برای خوش گذرانی

رفتن به کنسرت، جشن و مهمانی‌های دوستانه و… همیشه موقعیت‌های مناسبی برای امتحان کردن رنگ‌های مختلف رژ لب هستند. رنگ‌های پررنگ و رژ لب‌های تیره (می‌توانید رژ لب تیره را با آرایش چشم تیره ترکیب کنید) می‌توانند تجربه‌ی جالبی باشند. قوانین در این قسمت سخت‌گیرانه نیست؛ حتی اگر دوست دارید رژ لب رنگ طبیعی هم استفاده کنید مانعی برای شما وجود ندارد.

rJCBTao1bBxmUh8gAVHF5VpcApeGMdHw54JnVWQ4.jpg_512X512X70

  • رژ لب برای عروسی و جشن

برای مکان‌هایی مثل عروسی، جشن‌ها، مهمانی‌های رسمی و موقعیت‌هایی که در عین جذابیت دوست دارید کلاسیک هم باشید، بهتر است رنگی را انتخاب کنید که با آرایشتان هم‌خوانی داشته باشد. برای مثال اگر آرایش کلاسیک و شیکی دارید بهتر است که از رژ لب با رنگ‌های جیغ استفاده نکنید. اگر دوست دارید سرها به سمت شما برگردند، رژ لب قرمز بهترین انتخاب برای شماست. همچنین رژ لب‌های نود و طبیعی گزینه‌ی شیک و مناسبی هستند؛ در صورتی که آرایش چشمتان کمی پررنگ‌تر از رژی باشد که انتخاب می‌کنید.

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما رو دنبال کنید.​​​ 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی