|

شروط اوسمار برای پرسپولیس!

به نظر به زمان تمدید رسمی قرارداد سرمربی برزیلی با پرسپولیس نزدیک شده‌ایم.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس شب گذشته موفق شد در قزوین به یک پیروزی مهم دست پیدا کند و با نتیجه 3 بر یک از سد میزبانش شمس آذر بگذرد. پرسپولیس با این پیروزی 65 امتیازی شد و همچنان در صدر جدول باقی ماند.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از فوتبالی؛ حالا فقط یک بازی تا آخر فصل برای هر تیمی باقی مانده است و پرسپولیس روز شنبه هفته آینده در ورزشگاه آزادی میزبان مس رفسنجان است. اگر اوسمار ویرا بتواند تیمش را در این مسابقه هم به پیروزی برساند با 68 امتیاز قهرمان لیگ خواهد شد و این برای سرمربی برزیلی یک شاهکار بزرگ محسوب می‌شود.

اوسمار در حالی در نیم‌فصل جایگزین یحیی گل‌محمدی شد که هواداران این تیم به شدت منتظر بازگشت برانکو ایوانکوویچ بودند و نمی‌توانستند به کسی جز پروفسور کروات روی خوش نشان بدهند. بعدتر که مشخص شد جانشین یحیی دستیار برزیلیِ اوست وضعیت بدتر شد و هواداران پرسپولیس اصلا استقبال خوبی از اوسمار نکردند.

شروع اومسار، ناامیدکننده بود. او در اولین بازی رسمی که هدایت پرسپولیس با بر عهده داشت با یک گل به آلومینیوم اراک باخت و فاصله پرسپولیس با استقلال در جدول بیشتر از قبل شد. اما با اضافه شدن خریدهای جدید مثل عیسی آل کثیر، حسن عبدالکریم و به ویژه اوستون اورونوف وضعیت پرسپولیس به کلی متفاوت شد.

بردهای متوالی کم‌کم از راه رسید. شکل چشم‌نوازِ بازی‌های پرسپولیس هم باعث شد هواداران این تیم کاملا به اوسمار اعتماد پیدا کنند. در این مسیر البته یکی دو لغزش هم به وجود آمد. مثل شکست مقابل آلومینیوم در جام حذفی و تساوی با سپاهان در لیگ.

اما هفته گذشته، روزی که پرسپولیسی‌ها منتظرش بودند رسید و استقلال در قائم‌شهر مقابل نساجی لغزید و با تساوی بدون گل متوقف شد. همان روز پرسپولیس که نیمه اول را با 3 گل به استقلال خوزستان باخته بود با تعویض‌های اوسمار در بین دو نیمه متحول شد و توانست با زدن 4 گل، یک کامبک تاریخی دیگر را ثبت کند و با پیروزی مقابل استقلال خوزستان صدر را از استقلال تهران بگیرد.

آن پیروزی مهم، تردیدهایی را که درباره اوسمار چه نزد هواداران و چه نزد مدیران پرسپولیس به وجود آمده بود از بین برد. برای همین هم بود که بعد از برد مقابل استقلال خوزستان رضا درویش خبر داد تا آخر هفته قرارداد اوسمار تمدید خواهد شد.

پرسپولیس دو بازی دشوار در لیگ داشت که یکی از آنها را دیروز با برد تمام کرد. حالا فقط یک برد دیگر تا قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست وسوم باقی مانده است. اما به نظر می‌رسد اوسمار توانسته است اعتماد همه پرسپولیسی‌ها، حتی آنهایی را سخت‌گیرتر هستند به خودش جلب کند. 

به این ترتیب چیزی تا روز تمدید قرارداد اوسمار با پرسپولیس باقی نمانده است و اگر اتفاق خاصی نیفتد رضا درویش ظرف دو سه روز آینده و قبل از بازی با مس رفسنجان قرارداد سرمربی برزیلی را تمدید خواهد کرد و مهر قرمز را پای این قرارداد خواهد زد تا اوسمار با خیال راحت و روحیه‌ای بالا تیمش را در مقابل مس هدایت کند. مسابقه‌ای که می‌تواند تبدیل به یک نقطه عطف در زندگی ورزشی این سرمربی شود.

از طرفی خود اوسمار هم شرط پیچیده و دشواری برای تمدید با پرسپولیس ندارد. همین امروز تسنیم خبر داده است که سرمربی برزیلی درباره قرارداد جدیدش دو خواسته دارد که باشگاه با هیچ کدام از این خواسته‌ها مشکلی ندارد. 

بند اصلی که اوسمار درخواست تغییر آن را داده است، موضوع مدت قرارداد این مربی با پرسپولیس است. ظاهراً در پیش‌نویس قرارداد، مدت قرارداد یک فصل با قابل تمدید اتوماتیک (در صورت قهرمانی در جام حذفی یا لیگ برتر) برای فصل بعدش بوده است که اوسمار درخواست داده تا قرارداد به طور قطعی دو ساله باشد. مورد بعدی هم این است که اوسمار خواستار تغییر محل اسکان خود شده است تا اعضای خانواده او هم بتوانند در صورت تمدید قرارداد، فصل آینده در کنار او در تهران باشند.

یک نکته درباره اوسمار وجود دارد که باعث نگرانی برخی هواداران پرسپولیس شده است و این نکته، پیشنهاد چند تیم عربی به اوست. اما مساله این است که این باشگاه‌ها اصلا به اندازه پرسپولیس برای اوسمار جذابیت ندارند و سرمربی برزیلی خودش هم علاقه زیادی دارد که در پرسپولیس بماند. به خصوص این که پرسپولیس سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا را هم گرفته است. بنابراین، این علاقه برای همکاری دوطرفه است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها