|

بازیکن سابق پرسپولیس: بازی با مس سنگین است

امیرحسین اصلانیان می‌گوید اگر پرسپولیس در تمام بازی خود مثل دو بازی اخیر عمل می‌کرد، با اختلاف نسبت به تیم دوم جدول قهرمان می‌شد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس شب گذشته موفق شد شمس‌آذر قزوین را شکست بدهد تا همچنان با یک امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیس صدرنشین باشد.

به گزارش «شایانیوز»  و به نقل از ورزش سه؛ امیرحسین اصلانیان، مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس، در گفتگویی با خبرنگار ما در خصوص عملکرد پرسپولیس در دو بازی اخیر صحبت کرد و به ادعاهای کادرفنی و بازیکنان استقلال نیز پاسخ داد.

* گل زودهنگام، بازیکنان را از فشار خارج کرد

او ابتدا در مورد بازی شب گذشته گفت: تیم شمس‌آذر در این فصل بیشترین دوندگی را داشت و آمار و ارقام خوبی را از خود ثبت کرده بود؛ با این شرایط، من این بازی را سخت‌تر از بازی قبل می‌دیدم اما نکته مثبت این بود که زود به گل رسیدیم. وقتی شما در دقایق ابتدایی بازی به گل می‌رسی، فشار عصبی از روی ذهن بازیکنان برداشته می‌شود. در ادامه بازیکنان در حال اداره بازی بودند که گل مساوی را خوردند و بازیکنان فشار گرفتند. از طرفی استقلال هم بازی خود را برد و همه چیز به روز آخر کشیده بود.

* هیچ اتفاقی قابل پیش‌بینی نیست

اصلانیان در خصوص شانس پرسپولیس برای قهرمانی عنوان کرد: هنوز چیزی مشخص نیست و نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه اتفاقی رخ می‌دهد.‌ کمااینکه سال ۸۰ حتی خوشبین‌‌ترین هوادار هم پیش‌بینی نمی‌کرد که استقلال ببازد و پرسپولیس ببرد. الان هم چنین شرایطی وجود دارد و با توجه به اینکه تنها یک امتیاز اختلاف هست، تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید بازی خود را ببرد. بازی آخرمان نسبتا سنگین خواهد بود و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

 

2027918

* این سبک بازی باعث شد امید گل پرسپولیس بالا برود

وی با تمجید از عملکرد پرسپولیس گفت: در چند بازی اخیر بچه‌ها یک شیوه تاکتیکی خوب را در زمین ارائه می‌دهند که آن هم پرس از یک سوم دفاعی حریف و گرفتن توپ‌های دوم و بازی‌های شناور دورانی در اطراف محوطه جریمه حریف است. این سبک بازی باعث می‌شود که بازیکنان بتوانند از چپ و راست ارسال کنند و امید گل بالایی داشته باشند. بازیکنان توانسته‌اند از این روش نتیجه بگیرند و در مسابقات پیروز شوند.

* بازیکنان فقط می‌خواهند به تیم کمک کنند 

پیشکسوت پرسپولیس با اشاره روحیه بازیکنان این تیم عنوان کرد: بچه‌ها در مسابقات اخیر انرژی و تمرکز بسیار بالایی داشته‌اند و بازیکنان طوری عمل می‌کنند که مشخص است فقط می‌خواهند به تیم کمک کنند. جو تیم کاملا دوستانه است و بچه‌ها آنچه که دارند، در زمین می‌گذارند. اگر پرسپولیس در تمام مسابقات مثل این چند بازی عمل می‌کرد، در حال حاضر می‌توانست امتیازات خیلی بیشتری داشته باشد. در گذشته انتقاد می‌کردیم که امید گل بالایی نداریم و کم موقعیت گل می‌سازیم اما خدا را شکر الان از روشی استفاده می‌کنیم که جواب می‌دهد. همین که هافبک دفاعی ما در این بازی گل زده است، نشان می‌دهد که کاملا رو به جلو بازی می‌کنیم.

* مورینیو هم باشی، نتیجه نگیری برکنار می‌شوی

او در خصوص عملکرد اوسمار اظهار داشت: وقتی نتیجه مثبت باشد، نظرات کارشناسی هم قطعا خوب خواهد بود.‌ کمااینکه اگر جا بازی استقلال خوزستان را می‌باختیم، شک نکنید که ایشان را برکنار می‌کردند. فوتبال مثل شمشیر دولبه است و اگر شما مورینیو هم باشی، نتیجه نگیری برکنار می‌شوی. در مجموع نکته مهم این است که ممکن است همیشه بازیکنان خوب در کنار هم جواب ندهند و بخشی از موضوع به سرمربی برمی‌گردد. آقای اوسمار در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که کدام بازیکن در کدام بخش از زمین کارایی بهتری دارد. از طرفی بازیکنان آزادی عمل بیشتری دارند و بازی شناوری از تیم می‌بینیم و برخی بازیکنان رو به جلوتر بازی می‌کنند. البته باید تاکید کنم که گفته‌های مربی یک موضوع است و اجرای آن در زمین توسط بازیکن در زمین یک موضوع؛ در این مسابقات بازیکنان هم یک شکل دیگری از خود نشان دادند که برازنده یک تیم قهرمان بود.

* اوسمار حفظ شود و کریم باقری بیاید

اصلانیان درباره ادامه همکاری با اوسمار در فصل آینده گفت: به نظر من ایشان را حفظ کنند؛ اگر تیم قهرمان شود که کمترین پاداش سرمربی، تمدید قرارداد است و قطعا هواداران هم همین را می‌خواهند اما اگر خدایی نکرده قهرمان نشود، بعید می‌دانم که باشگاه قرارداد ایشان را تمدید کند. در هر صورت من فکر می‌کنم بازی‌ها با هر نتیجه‌ای تمام شود، کادرفنی باید یک بازیکن بزرگ قدیمی مثل کریم باقری را به تیم اضافه کند تا در مواقع لازم کمک کند.

2027322

* این ادبیات خجالت‌آور است

مهاجم اسبق سرخ‌ها درباره ادعای استقلالی‌ها مبنی بر حمایت از یک تیم خاص گفت: واقعا خجالت‌آور است که برخی از دوستان که هم‌دوره ما هم بودند، در این سطح با این ادبیات صحبت می‌کنند. شما این فصل اینهمه صدر جدول بودید و حالا هم اگر بازی خودتان را با نساجی می‌بردید، اصلا احتیاجی نبود که به نتیجه بقیه تیم‌ها نگاه کنی. اعضای تیم استقلال به جای اینکه روی تیم خودشان تمرکز کنند، تمرکزشان را روی مسائل حاشیه‌ای گذاشتند که اصلا وجود هم ندارد و همین موضوع هم باعث شد که صدر جدول را از دست بدهند. از قدیم همیشه مربیان می‌گفتند به حریف کاری نداشته باشید و بازی خودتان را ببرید. شما صدر جدول بودید، می‌برید و قهرمان می‌شدید و کاری هم به نتایج بقیه نداشتید.

* با این صحبت‌ها فقط تمرکز خودشان به هم می‌خورد

او ادامه داد: من احساس می‌کنم اینها فرار رو به جلو است و چنین ادبیاتی در این سطح برای تیم‌های سرخابی اصلا قشنگ نیست. این ادبیات دیگر جوابگو نیست و حتی هواداران خود استقلال هم از این ادبیات ناراضی بودند، چون یک کلمه هم راجع به بازی صحبت نکردند و تمام صحبت‌ها درباره مسائل حاشیه‌ای بود. این ادعاها باید در دستگاه‌ها ثابت شود و زمانی که این اتفاق رخ نمی‌دهد، مشخص است که از بیخ و بن اشتباه است و در نهایت هم به ضرر خودشان می‌شود، چون تمرکزشان به هم می‌خورد. اینکه به دستیاران‌ و بازیکنان‌مان بگوییم طوری که انگار یک متن را حفظ کرده‌اند، مصاحبه کنند و بگویند نمی‌گذارند قهرمان شویم، دردی را دوا نمی‌کند، به خصوص همه می‌دانیم که اشتباهات داوری برای همه تیم‌ها هست و همه هم سود می‌برند و هم ضرر می‌کنند.

* حواشی و خرافات را کنار بگذارید

اصلانیان در پایان با اشاره به برخی حواشی که در فصل از مسابقات لیگ برتر مطرح شده است، عنوان کرد: در این فصل می‌بینیم که برخی به خرافات دامن می‌زنند و طوری رفتار می‌کنند که انگار این مسائل روی نتایج تاثیر دارد. من از همه می‌خواهم این مسائل را کاملا کنار بگذارند و به جای اینها روی مسائل فنی تمرکز کنند. اگر این خرافات جواب می‌داد، هر تیم یک جادوگر می‌گرفت و قهرمان می‌شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها