|

تغییرات گسترده لیگ قهرمانان آسیا/ کار ایران سخت می‌شود!​

بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از فردا چهارشنبه برگزار می‌شود

لینک کوتاه کپی شد

بیست و یکمین دوره مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از فردا چهارشنبه برگزار می‌شود. این دور از مسابقات، در هر گروه به صورت متمرکز در یکی از کشورهای همان گروه برگزار خواهد شد.

روزنامه «الاتحاد» امارات در گزارش مفصلی به طرح‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این رقابت‌ها نه تنها در این فصل بلکه در فصل‌های آینده پرداخت و به تغییرات احتمالی که شامل تعداد تیم‌ها و سهمیه کشورها می‌شود، اشاره کرد.

بنا بر اعلام این روزنامه، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دلیل شیوع ویروس کرونا و ادامه تاثیر این همه گیری، حداقل برای دو دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا این مسابقات را به صورت متمرکز برگزار خواهد کرد تا سلامتی کامل نسبت به نگرانی‌ها از ویروس کرونا حاصل شود.

در بحث نحوه برگزاری مسابقات مرحله یک هشتم و یک چهارم نهایی، AFC در این فصل سیستم متمرکز را برای ماه‌های سپتامبر در نظر دارد و در پایان ماه ژوئن، کشورها می‌توانند برای میزبانی درخواست بدهند.

الاتحاد در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به برگزاری این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با ۴۰ تیم، نوشت: «ممکن است اواخر ماه نوامبر طرحی ارائه شود که بازگشت لیگ قهرمانان به ۳۲ تیم را در پی داشته باشد اما با تغییر روش انتخابی برای مسابقات، افزایش تعداد تیم‌ها در مرحله پلی آف و تبدیل آن به سیستم بازی رفت و برگشت یا حتی یک تورنمنت ترکیبی جداگانه.»

طبق ادعای این روزنامه، سیستم «نیم سهمیه» از کشورها لغو خواهد شد و حداکثر سهمیه برای بهترین کشورها در شرق و غرب قاره، سه سهمیه مستقیم خواهد بود (سهمیه ۱+۳ حذف می‌شود). بنابراین تعداد تیم‌ها در مرحله پلی آف به ۲۴ تیم افزایش خواهد یافت تا برای رسیدن به مرحله گروهی، رقابت کنند. این یکی از ایده‌هایی است که در AFC در حال بررسی است.

3740328

الاتحاد به تغییر احتمالی دیگر در لیگ قهرمانان اشاره کرد و نوشت: «درباره پاداش‌های مالی پیگیری‌ها نشان می‌دهد با افزایش تعداد تیم‌ها در این دوره از لیگ قهرمانان، پاداش‌ها به ۳۷ میلیون دلار افزایش یافته است که به معنای افزایش مسابقات است. AFC بودجه خود را در مقایسه با نسخه ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان ۵ میلیون دلار افزایش داده است. این فقط برای نسخه فعلی است و ممکن است در دو دوره بعدی، در راستای اقدامات ریاضت اقتصادی و کاهش درآمد حاصل از حمایت مالی به خاطر کرونا، مقداری کاهش یابد.»

کاهش سهمیه‌های لیگ قهرمانان آسیا و حذف سهمیه غیر مستقیم خبر بدی برای فوتبال ایران خواهد بود. سهمیه فوتبال کشورمان برای لیگ قهرمانان امسال ۲+۲ بود اما استقلال به دلیل عدم احراز صلاحیت یک باشگاه ترکمنستانی، موفق شد سهمیه مستقیم بگیرد و به همین خاطر سهمیه ایران ۱+۳ شد.

در واقع سهمیه مستقیم ایران در لیگ قهرمانان در صورت تصویب طرح جدید AFC دو سهمیه مستقیم خواهد بود و تنها به قهرمان لیگ و قهرمان جام حذفی تعلق خواهد گرفت. به نظر می‌رسد اگر سهمیه دو تیم مستقیم ایران برای نسخه بعدی باقی بماند، تیم‌های ایرانی کار بسیار سخت‌تری برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان خواهند داشت و برای رسیدن به این رقابت‌ها باید قهرمانی در لیگ و یا جام حذفی را تجربه کنند.

منبع: رویداد ۲۴

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها