|

۹ مدال خوشرنگ نصیب آزادکاران ایران شد

کار نمایندگان کشورمان با کسب 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز پایان یافت.

لینک کوتاه کپی شد

در وزن 57 کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 4 مغلوب حکمت اله وحیداف از تاجیکستان شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی، مومنی از دور رقابت ها کنار رفت.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از برنا، در وزن 61 کیلوگرم مجید داستان در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر آونه دیاتا از سنگال را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 9 بر 4 میرنظر بیک بولات اولو از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

داستان در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر مغلوب اسلام بازرگانوف از از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 6 بر 3 محمد بلال از پاکستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور اول مقابل حمزه آلاجا از ترکیه با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید. وی در دوم با نتیجه 8 بر 4 مقابل حاجی علی اف دارنده مدال های طلای جهان و نقره و برنز المپیک از آذربایجان مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، قیاسی به دیدار رده بندی راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با نتیجه 4 بر 2 از سد امید جلال اف از ازبکستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن 70 کیلوگرم حسین ابوذری در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر مقابل عبدالجمال اسپارتان از اوگاندا پیروز شد وی در دور بعد با  نتیجه 10 بر صفر باکار از گینه بیسائو را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. ابوذری در این دیدار با نتیجه 3 بر صفر از سد ظفربک اوتاخانوف از ازبکستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی با نتیجه 6 بر صفر مغلوب ارنظر آکمات علی اف دارنده مدال نقره جهان از قرقیزستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 9 بر 6 فضلی اریلماز از ترکیه را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 13 بر 4  ارزو ایساکوف از اردن را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. فیروزپور در دیدار پایانی با نتیجه 2 بر 1 مغلوب توران بایراموف از آذربایجان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر ایوان ماساکوی از اوگاندا را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 3 بر 1 از سد میر کوشکینبایف از قزاقستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. سوادکوهی در این مرحله مقابل گادجی مراد عمراف از آذربایجان با نتیجه به  7 بر صفر پیروزی رسید و راهی دیدار فنینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 12 بر 6 از سد موحامت آکدنیز از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا کریمی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر کاریپبایف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت. وی دور بعد با نتیجه 10 بر صفر بنفر فاتح از الجزایر را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار پایانی در حالی که با نتیجه 9 بر صفر مقابل ابوبکر آباکاروف از آذربایجان پیش بود و با توجه به ادامه ندادن حریف به دلیل مصدومیت، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم احمد بذری در دور نخست با نتیجه 13 بر 2 عبدیمناف بایگنژایف از قزاقستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در دور دوم و مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 6 از سد عثمان نورماگمدوف دارنده مدال برنز جهان و مدال طلای زیر 23 سال جهان از آذربایجان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. بذری در دیدار پایانی با نتیجه 7 بر 1 رحمان یایلاجی از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گلیج در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر بایسال کوباتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر رحمان جان ماحمدبکوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل مامد ابراگیموف از با نتیجه 13 بر 2 به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. گلیج در این دیدار در حالی که با نتیجه 2 بر صفر از مصطفی سیسیز از ترکیه پیش بود با توجه به مصدومیت این کشتی گیر، به پیروزی رسید و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 125 کیلوگرم که مسابقات با حضور 7 کشتی گیر و در دو گروه 4 و 3 نفره به صورت دوره ای برگزار می شود، سید مهدی هاشمی در دور اول با نتیجه 9 بر صفر راحید حمیدلی از آذربایجان را مغلوب کرد وی در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر مقابل ارسلان بک توردوبکوف از قرقیزستان به پیروزی رسید. هاشمی در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 رحمان بک حسن بای از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هاشمی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر ضیامحمد صفراف از ترکمنستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر سلیم ارجان از ترکیه را مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها