|

میخوای مثل بازیگرا خاص بشی؟ پس باید مثل اون ها فکر کنی و رفتار کنی

بازیگر ها و سلبریتی ها چه جور فکر میکنند و چرا اینجوری فکر می کنند؟ دلیل موفقیت اون ها چی میتونه باشه؟ سلایقشون چی هست؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی ها دوست دارن مثله افراد موفق و سلیبریتی ها فکر کنن و اون ها رو الگوی خودشون میدونن و دوست دارن درست به اندازه ی اون ها در زندگی موفق بشن، اما چه کسی میتونه بگه که موفقیت بدون تلاش حاصل میشه خصوصا در رابطه با رشد شخصیت و رسیدن به کمال، بدون تلاش مستمر و برنامه ریزی برای این موضوع هیچ پیشرفت و موفقیتی حاصل نمیشه. نباید از این موضوع غافل بود که افکار انسان ها رفتار اون ها رو شکل میده؛ بنابراین برای تغییر هر رفتار و بهتر کردن اون باید علاوه بر شناخت بیشتر خودمون، آگاهیمون از مسائل رو هم بیشتر کنیم؛ یعنی در ابتدای امر باید افکارمون رو جوری سازماندهی کنیم و نظم بدیم که در موقعیت های مختلف باعث بروز رفتار درست بشن.

خیلی از افراد موفق مثل بازیگرها برای این امر روزانه مدیتیشن انجام میدن و سعی میکنن مغزشون رو از ترافیک افکار رها کنن، مورد دیگه ای که میتونه به بالا بردن سطح آگاهی ما حتی نسبت به خودمون کمک کنه کتاب خوندن هستش، شاید این حرف کلیشه ای به نظر برسه ولی واقعیه و براساس تجربه ی آدمای زیادی به دست اومده، شاید بشه سلیقه ی آدما رو از رو آهنگ هایی که گوش میدن بفهمین ولی افکارشون تنها در صورتی میتونیم درک کنیم که کتاب هایی رو که میخونن بخونیم، به همین علت در این مقاله از شایانیوز قصد داریم کتاب های مورد علاقه برخی از بازیگرهامون رو بهتون معرفی کنیم و دیدگاه اون هارو نسبت به کتاب هایی که گفته میشه براتون بیان کنیم.

مهراوه

کتاب های مورد علاقه بازیگران از زبان خودشان

  • مهسا کرامتی: بیش از متون نثر به شعر خواندن علاقمند هستم، اشعار فریدون مشیری، حافظ، نیما یوشیج و حمید مصدق و نیما را بسیار دوست داشته و مدام می‌خوانم.
  •  ترانه علیدوستی: با وجود این که به هیچ وجه به مطالعه رمان علاقه ای ندارم اما کتاب‌ سمفونی مردگان به قلم عباس معروفید را چندین بار خوانده و از آن بسیار لذت میبرم و می توانم بگویم، اثرهای خوب و ماندگار را از هر کسی که باشد می‌خوانم.
  • هومن برق نورد: بسیار به مطالعه علاقمند هستم و اکثر زمان فراغتم را با کتاب خواندن می‌گذرانم و توجه خاصی کتاب‌های شعر دارم و در میان آن ها آثار از دیوان خروس لاری اثر مرحوم ابوالقاسم حالت را بسیار دوس دارم.
  • لادن مستوفی: در میان نویسندگان به آثار غلامحسین یاعدی و البته پائولو کوئیلو علاقه ی ویژه ای دارم همچنین از آثار نادر ابراهیمی، کتاب بار دیگر شهری که دوستش می داشتم برابم بسیار جذاب است چرا که به نظرم میان آثار این نویسنده اثری متفاوت است.
  • حدیث فولادوند: کتاب‌های شعر و روانشناسی را برای خواندن ترجیح می‌دهم. مولانا، حافظ و سهراب سپهری از جمله افرادی هستند که آثارشان را به طور مداوم و پیوسته می‌خوانم.
  • بیژن بنفشه خواه: متون نمایشنامه ای و روانشناسی را برای مطالعه ترجیح می‌دهم، خوزه ساراماگو از جمله نویسندگانی است که به خواندن مجموعه آثار او علاقمند هستم و فکر می کنم کتاب کوری، نوشته این نویسنده تاثیر زیادی به روی من گذاشته است.
  • نگار فروزنده: مدت طولانی است که به خواندن کتاب‌های معنوی و روانشناسی علاقمند هستم و کتاب خواندن جز کارهای دوس داشتنی برای من است، به حدی که حتی هنگام کار و مابین زمان ضبط پلان‌ها کتاب می خوانم، از لذت بخش ترین کتاب هایی که تا کنون خوانده ام می توانم (راهنمای گمشده زندگی) را نام ببرم که در زمینه روانشناسی بود.

1-2

کتابخوان ترین کشور های جهان

متاسفانه سرانه ی مطالعه در کشور ما بسیار پایینه که این موضوع پیامد های زیادی داره، تحقیقات نشون داده که خوندن یک صفحه کتاب در روز باعث میشه احساس مفید بودن بکنید و حتی در افزایش اعتماد به نفس هم تاثیرگزاره! جالبه که بدونید هند صدر نشین کشورها از لحاظ مطالعه هستش، علاقه به مطالعه بعد از استقلال هند در مردم این کشور چیزی حدود شش برابر افزایش داشته و میشه گفت تقریبا در هفته 10 ساعت مطالعه رو دارند که این آمار بسیار چشمگیر و عالیه. تایلند و چین هم به ترتیب رتبه های دوم و سوم رو در زمینه کسب کردند.  

امیدوارم نام کشور ما هم روزی بین کشور های کتابخون به چشم بخوره، یادتون نره که نه موفقیت و نه جذابیت اتفاقی نیست و باید براش تلاش کنید همون طور که همه ی افراد موفق و جذاب انجامش دادن.

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی