|

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

بهترین کتاب های روانشناسی؛ خبری از انگیزه های پوچ نیست اما زندگیت رو تغییر میدن

اگر میخوای که زندگی خودت رو بسازی و به حال بدنت پایان بدی باید این کتاب های حال خوب کن و تاثیر گذار رو بخونی که می تونند خیلی موثر باشند.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- حتما شما هم از قدیم الایام تا کنون این جمله را شنیده اید که کتاب بهترین دوست انسان است و شاید فکر کنید که مقدار زیادی اغراق در این جمله وجود دارد اما این طور نیست و کتاب ها می توانند به طرز شگفت آوری زندگی ما را تغییر دهند و حال خوب به ما هدیه دهند و کمک کنند تا از درد و رنج رهایی یابیم. و اما حالا در ادامه لیستی از کتاب هایی را برای شما آماده کرده ایم که شاید بیشتر از خیلی کتاب های دیگر بتوانند بر روی زندگی خواننده خود تاثیر بگذارند و به حال خوب او کمک کنند.

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

1.اشکال ندارد که حالت خوب نیست اثر مگان دیواین

زندگی گاها می تواند خیلی سخت و طاقت فرسا باشد، طاقت فرسا تر از آن چه که حتا فکرش را می کنیم فقط باید برایمان اتفاق بیوفتد تا بتوانیم آن را حس کنیم و گرنه هرچه هم که در رابطه با آن بشنویم و ببینیم نمی تواند به واقع گویای واقعیت ماجرا باشد. درد و فقدان از دست دادن یک عزیز خواه مرگ باشد یا از دست دادن یک عشق می تواند انسان را فلج کند، نه فقط از لحاظ روحی که حتا فیزیکی نیز می تواند حقیقتا باعث فلج شدن فرد شود و در این دوران است که اطرافیان، اطرافیانی که درک کاملی از وضعیت ندارند سعی می کنند تا شما را به زندگی شاد برگردانند اما مگان دیواین، رواندرمانگری که خودش با پوست و خون این فقدان را تجربه کرده در این کتاب سعی می کند به خواننده خود بیاموزد که چطور غم و درد فقدان را بپذیرد و با آن زندگی کند، یا بهتر است بگوییم آن را در آغوش بگیرد و به زندگی بازگردد.

2.وضعیت آخر اثر تامس ای. هریس

وضعیت آخر یک کتاب روانشناسی است از آن هایی که هر روانشناس و روانکاوی به سراغش می رود، از آن هایی که در وهله اول ممکن است به نظرتان یک کتاب تخصصی بیاید که نباید هر کسی به سراغ آن رود اما باید بدانید که این یک اشتباه است، وضعیت آخر و در پی آن کتاب ماندن در وضعیت آخر اثر همین نویسنده از آن دست آثاری هستند که می توانند زندگی هر انسانی را تغییر دهند و باعث شوند که او به شناخت بهتری در رابطه با خودش دست پیدا کند. تامس ای. هریس در این کتاب به مقوله تحلیل رفتار متقابل که دسترنج سال ها تلاش اریک برن می باشد پرداخته است و در همین زمان خواننده را به فکر وا می دارد.

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

3.فلسفه ملال اثر لارس اسوندسن

دنیا مدرن یا بهتر است بگوییم پسا مدرن عصری است که روز به روز با سرعت بیشتری پیشرفت می کند و انگار تصمیم هم ندارد که سرعتش را کم کند اما ظاهرا هرچه که سرعت این پیشرفت بیشتر می شود ملال و درد و اندوه آدمی نیز بیشتر می شود. بیشتر ما عادت کرده ایم که با ملال زندگی کنیم و در مقابل آن سر تسلیم فرود بیاوریم اما اسوندسن در این کتاب سعی می کند تا به خواننده خود کمک کند که در قدم اول درک بهتری از ملال داشته باشد، عجیب نیست، بسیاری از ما در چنگال آن گرفتاریم اما حتا خودمان از آن مطلع نیستیم، سپس به مسائل دیگر مرتبط با آن می پردازد و دید تازه ای به ما می دهد که به عنوان یک خواننده مدرن می تواند در زندگی و موضع گیریمان در برابر ملال بسیار کمک کننده باشد.

4.انسان در جستجوی معنای اثر ویکتور فرانکل

انسان در جستجوی معنای یک خودنوشته است، اما نه از آن هایی که صرفا به زندگی راوی می پردازد، انسان در جستجوی معنا یک تحقیق واقعی در دل ماجراست. دکتر فرانکل از آن دست یهودیانی است که در اردوگاه های کار اجباری آشویتس رنگ دیگری از زندگی را تجربه کرده است و در میان مصیبت هایی که لحظه به لحظه زندگی او دیگر همبند هایش را احاطه کرده بودند معنایی برای زندگی کشف می کند و نهایتا نگرش جدیدی به نام لوگوتراپی را در علم روانشناسی تبیین میکند. واقعیت این است که چه قبول کنیم چه نه، بسیاری از ما با درد و از هم گسیختگی ناشی از عدم وجود معنا در زندگیمان دست و پنجه نرم می کنیم و انسان در جستجوی معنا دید تازه ای به خواننده خود میدهد.

کتاب حال خوب کن چی بخونیم؟

5.نیمه تاریک وجود اثر دبی فورد

به گزارش شایانیوز، آیا با خودتان صادق هستید؟ با دیگران چطور؟ دبی فورد در کتاب نیمه تاریک وجود به موضوع بسیار حیاتی ای می پردازد و آن هم مسئله صداقت است. در واقع او سعی می کند به آن بخشی از وجود شما اشاره کند که روی آن چشم بسته اید و آن را از همه پنهان نموده اید حتا به احتمال زیاد آن قدر به روی آن ها چشم بسته اید که خودتان هم فراموششان کرده اید و از دیدرستان خارج شده است؛ اما با شناخت دقیق تر این نیمه های تاریک وجودی می توان زندگی بهتر و آرامش بخش تری را تجربه کرد.

نویسنده: لیلا ارژنگ

اگر دوست داری زندگیت و قشنگ تر کنی به صفحه کتابخونه ما سر بزن تا با کتاب های خوب دنیات و بسازی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی