|

سارقان بیت کوین شناسایی شدند!

BITCOIN

بزرگ‌ترین سارقان تاریخ بیت کوین به دام افتادند!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وزارت دادگستری ایالات متحده (DoJ) از دستگیری دو فرد روسی به اتهام هک کردن صرافی Mt. Gox خبر داد.
به گزارش رمزارز نیوز و بر اساس اطلاعیه وزارت دادگستری ایالات متحده، الکسی بیلیوچنکو (Alexey Bilyuchenko) ۴۳ ساله و الکساندر ورنر (Aleksandr Verner) ۲۹ ساله ظاهراً کنترل یک سرور صرافی Mt. Gox را در دست گرفته و ۶۴۷ هزار بیت کوین آن را به سرقت برده‌اند. بیلیوچنکو همچنین متهم به راه‌اندازی صرافی BTC-e است که در نهایت، به پولشویی متهم شد.

به گزارش شایانیوز به نقل از رمزارزنیوز دادستان‌ها ادعا می‌کنند که هک صرافی Mt. Gox در یک دوره بیش از یک ساله، از سپتامبر ۲۰۱۱ تا حداقل می ۲۰۱۴، رخ داده است. در این مدت، این دو مرد ظاهراً کنترل یک سرور Mt. Gox واقع در ژاپن را به دست گرفتند و سپس، به صورت دوره‌ای بیت کوین‌ها را از این صرافی به حساب خود انتقال دادند، تا زمانی که اکثریت قریب به اتفاق BTCهای مشتریان صرافی را تخلیه کردند.

پس از سرقت بیت کوین‌ها، این افراد سعی کردند آنها را از طریق صرافی دیگری که کنترل می‌کردند، بفروشند. به گزارش وزارت دادگستری ایالات متحده، برای شستشوی بیت کوین‌های سرقتی، متهمان با یک کارگزاری بیت کوین مستقر در نیویورک قراردادی را منعقد کردند. هنوز مشخص نیست که آیا BTC-e، صرافی مورد استفاده در معامله هکرها بوده است یا خیر. دادستان‌ها ادعا می‌کنند که این دو شخص تقریباً ۶٫۶ میلیون دلار از این معامله دریافت کرده‌اند.
صرافی Mt. Gox یکی از اولین صرافی‌های بزرگ در تاریخ ارزهای دیجیتال بود که در مارس ۲۰۱۴، پس از هک ادعایی، اعلام ورشکستگی کرد. در این میان، لازم به ذکر است صرافی BTC-e هم که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فعالیت می‌کرد، در سال ۲۰۱۷ به اتهام پولشویی تعطیل شد. لازم به ذکر است که طرح بازسازی و روند ورشکستگی صرافی Mt. Gox هنوز ادامه دارد.

آخرین اخبار رمزارزها را در صفحه ارز دیجیتال شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها