|

مقایسه ی a54 با a73 سامسونگ / رقابت سخت این دو گوشی در بازار دلار و ریال که برعکس همن

مقایسه ی a54 با a73 در زمینه های مختلف انجام میشه مثل تفاوت در باتری، صفحه نمایش و متریال ساخت که در این مقاله همشون توضیح داده شده.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا بازار گوشی و موبایل مثل یه اسب سرکش در حال پیشروی هست و نکته ای که دل هر کسی رو آب میکنه اینه که مدل های جذابی داره تولید و عرضه میشه که آدم دوست داره اون ها رو داشته باشه ولی خب برخی از مواقع بودجه با آدم یار نیست تا بره سراغ گوشی های پرچمدار ولی خدا رو شکر در این بین کمپانی های گوشی سازی به جیب اکثریت افراد فکر کردن و گوشی های میان رده با کیفیت های بالا تولید کردن و حالا در بین اون ها خیلی ها علاقمند به مقایسه ی a54 با a73 هستن چرا که به نظرشون این دو گوشی میان رده قابلیت هایی رو ارائه میدن که آدم رو برای انتخاب یکیشون گیج میکنه.

بله دقیقا همینطور هست در مقایسه ی a54 با a73 خیلی از موارد هستن که کاربر اون ها رو در سطح هم میبینه و نمیدونه که کدوم یکی بهتره  باید از بین اون ها کدوم رو برای خرید انتخاب کنه در حالی که یه اختلاف قیمت چند میلیونی هم بین اون ها وجود داره بنابراین اگر شما هم یکی از این دسته از افراد هستید در این مواقع خوندن مطالب مرتبط با مقایسه ی a54 با a73 میتونه براتون مفید باشه چرا که از لحاظ فنی میتونید تفاوت های موجود در این دو محصول رو درک کنید و در نتیجه با توجه به نیاز و خواسته ای که از یه گوشی دارید اقدام به خرید کنید، حالا برای کمک به شما در مواردی مقایسه ی این دو محصول رو براتون شرح دادیم.

مقایسه ی a54 با a73

مقایسه ی a54 با a73 از لحاظ طراحی

گوشی a54 زبون طراحی جدیدتری نسبت به a73 داره داره و به همین علت هم تفاوت ظاهری زیادی با این گوشی داره ولی باید این رو بدونید که این تفاوت فقط در ظاهر اونها اعمال نشده بلکه سامسونگ تو یه حرکتی اقدام به ایجاد تغییراتی در ابعاد و اندازه های گوشی های جدیدش کرده. یعنی توی a54 جزیره ی دوربین رو به کل حذف کرده و و دوربین ها در این حالت با بدنه ترکیب شدن که به خاطره همین موضوع قطر این گوشی در مقایسه با a73 بیشتر شده. ولی خب این حرکت ظاهر گوشی رو مدرن و جذاب کرده. البته که در گوشی a73 جزیره ای که برای دوربین وجود داره از لنزها در مقابل ضربه محافظت میکنه.

البته که با حذف شدن این جزیره در قسمت دوربین a54  برای زیبایی و محافظت بیشتر از لنزها دور اونها فریم فلزی قرار داره. یه موضوع دیگه ای که در تفاوت طراحی این دو گوشی وجود داره این هست که بالاخره سامسونگ تصمیم گرفته که توی متریال گوشی های میان رده ی خودش از شیشه استفاده کنه به همین علت شما میتونید به جای بدنه ی پلاستیکی a73 شاهد یه بدنه ی شیشه ای و مسلما زیباتر a54 باشید که البته این موضوع باعث شده یه مقدار وزن این گوشی بیشتر باشه.

مقایسه ی a54 با a73

مقایسه ی a54 با a73 از نظر صفحه نمایش

پنل هر دو گوشی مشابه هست و هر دو سوپر امولد هست که دارای رزولوشن 1080 هست و نرخ نوسازی اون 120 هرتز هست. در خصوص جزئیات باید بگیم نمایش خیلی خوبی داره در هر دو گوشی و تفکیک رنگ ها هم قابل قبوله. حسگر اثر انگشتی در هر دو گوشی روی صفحه نمایش قرار داره و خب تا اینجا اونقدرها که باید و شاید در این زمینه تفاوتی باهم ندارن اما خب یه سری  تفاوت های جزیی وجود داره.

به عنوان مثال اندازه ی نمایشگر a54 چیزی حدود 0.5 اینچ کوچیکتره و به اندازه ی 6.4 اینچ هست که همین موضوع باعث میشه فضای کمتری به نسبت a73 در اختیار شما قرار بگیره البته که با داشتن حاشیه ی بیشتر باعث شده که در دست گرفتن اون راحت تر باشه ولی خب برای بازی و دیدن فیلم a73 بهتره.

از تفاوت های دیگه باید بگیم که روشنایی صفحه نمایش توی a54 بیشتر هست و به همین علت استفاده از اون در محیط بیرون از خونه راحت تر هسات و این موضوع اون رو به استانداردهای پوشی های پرچمدار نزدیک کرده. یه مورد دیگه ای که بین این دو گوشی تفاوت ایجاد کرده رفرش ریت اونهاست که توی گوشی a54 حالت آداپتیو میتونه بین 60 و 120 هرتز به شکل هوشمند سوییچ کنه در حالی که این قابلیت توی a73 وجود نداره و شما باید به صورت دستی این کار رو انجام بدید که همین موضوع میتونه یه مقدار مصرف باتری رو بالا ببره. بنابراین با این اوصاف میشه گوشی a54 رو در زمینه صفحه نمایش برتر دونست.

مقایسه ی a54 با a73

مقایسه ی a54 با a73 از نظر باتری

باتری مورد استفاده در هر دو گوشی 5000 میلی آمپر ساعتی هست اما به علت این که پردازنده ی گوشی a54 مصرف انرژی کمتری داره بنابراین شارژدهی بهتری هم ارائه میکنه و از این رو برای استفاده یه روز شارژ داره و این در صورتی هست که اگر از a73 استفاده ی سنگین داشته باشید ممکنه که در اتمام روز نیاز داشته باشید که اون رو به شارژ بزنید.

احتمالا از این موضوع هم مطلع باشید که دیگه روی گوشی های سامسونگ آداپتور داده نمیشه و فقط کابل شارژ هست داخل جعبه ست. با این اوصاف با وجود این که هر دو تا گوشی از لحاظ باتری در یه لول قرار دارن ولی میشه گفت که سرعت a54 در شارژ کردن بیشتره و در حالت فست شارژ توی نیم ساعت 55 درصد باتری شارژ میشه و تو یه ساعت هم فول شارژ میشه ولی فول شارژ شدن برای a73 حدود یه ساعت و بیست دقیقه زمان میبره.

مقایسه ی a54 با a73

جمع بندی مقایسه ی a54 با a73 / کدوم بهتره؟

شاید براتون جالب باشه که در زمینه قیمت این گوشی ها بدونید که a54 به صورت دلار از a73  قیمت پایین تری داره ولی در بازار ایران و به ریال چند میلیون گرون تره ولی خب باتوجه به گفته هایی که ارائه شد از لحاظ تغییر در متریال که باعث زیبایی بیشتر این محصول نسبت به همتای خودش شده، قدرت شارژدهی بهتر و بیشتر و صفحه نمایش روشن تر میشه اینطور اظهارکرد که a54 از a73 گوشیه بهتری هست.

مقایسه ی a54 با a73

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها