|

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟ / با دونستن این واقعیت ها دیگه گوشیتو آپدیت نمیکنی!

برای خیلی از افراد این سوال پیش میاد که چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم و این کار چه فایده ای داره که در این مقاله براتون توضیح دادیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مسلما تا به الان پیامی مبنی بر بروزرسانی گوشیتون دریافت کردید و در این لحظه فکر کرده باشید که چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟ این کار چه منفعتی میتونه داشته باشه؟ چرا این موضوع هر چند وقت یه بار باید انجام بشه و یا حتی بعضی ها هستن که نسبت به این موضوع شدیدا گارد دارن و اصلا اعتقادی بهش ندارن و به نظرشون این کار میتونه یکی از بیهوده ترین کارها باشه! البته که شاید شما هم حتی توی دسته ی این افراد قرار داشته باشید و احساس کنید که بروزرسانی میتونه یه کار بی معنی باشه ولی خب شما در حال حاضر یه قدم برداشتید برای این که بدونید چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟

در خصوص این سوال باید حتما تا به الان به این موضوع دقت کرده باشید که در صورت انجام دادن بروزرسانی های مربوط به گوشی یه سری از عملکرد های اون افت میکنه که در نهایت باعث میشه که کار شما با گوشی یه مقدار سخت و طاقت فرسا بشه چون مثل این میمونه که شما یه گیاه داشته باشید که نیاز به نور خورشید داشته باشید ولی شما اون رو توی خونه و به دور از نور قرار دادید و شاید گیاهتون بتونه رشد کنه ولی یه مشکلی که در خصوص اون وجود خواهد داشت این هست که شاید گلبرگ های اون به مرور زمان زرد بشن و شادابیش رو از دست بده! حالا بگذریم و بریم سراغ اینکه چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم؟ آیا این کار لازمه؟

همونطور که مسلما تا به الان دیدید متوجه شدید که گوشی تون پیامی مبنی بر آپدیت شدن دریافت کرده و همونطور که گفتیم چشم پوشی و نادیده گرفتن این آپدیت ها به مرور زمان میتونن باعث ایجاد یه سری از مشکلات در گوشی شما بشن اما در این بین هم یه سری از افراد هستن که به نظرشون آپدیت ها یه سیاست کثیف پشتشون دارن و با انجام اون ها یه سری اختلال در گوشی ایجاد میشه که در نهایت باید یه مدل نو بخرن. در حالت کلی یه توصیه ای که میشه این هست که گوشی های اندروید خودتون رو در صورت دریافت پیام آپدیت کنید.

ولی در این راه پیشقدم نباشید حالا یعنی چی یعنی با دریافت اولین پیام برای آپدیت سریع اقدام به انجام این کار نکنید چون در این صورت ممکن هست که آپدیت ارائه شده باعث بشه که یه سری باگ ها توی گوشی شما به وجود بیاد که در نهایت فقط به دست شرکت سازنده حل میشه بنابراین برای بهترین زمان اعمال آپدیت گوشی هاتون بهتر هست که دو هفته صبر کنید و بعد از گذشت این مدت زمان گوشیتون رو بروزرسانی کنید.

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم

وقتی گوشی رو بروزرسانی میکنیم چی میشه؟

در مواقعی که اقدام به آپدیت و بروزرسانی گوشی اندورید خوتون میکنید میتونید از قابلیت های جدیدی که توسط گوگل ارائه میشه بهره مند بشید و همچنین ممکن هست با یه سری باگ ها مواجه بشید که با گذشت زمان و با آپدیت های بعدی که کمپانی ارائه میکنه رفع میشن ولی خب به طور کلی یه نکته ای وجود داره این هست که آپدیت کردن سیستم عامل میتونه استفاده از گوشی رو برای یه عده راحت تر و در عوض برای یه عده ی دیگه سخت تر کنه و در نهایت این کاربرا هستن که مجبورن خودشون رو با آپدیت ها و تغییرات به وجود اومده وفق بدن و با این حساب در جواب کلی برای این که این کار خوبه یا نه باید بگیم که بروزرسانی خوبه!

اگر گوشی رو بروزرسانی نکنیم چی میشه؟

البته که در کنار این موضوع که بروزرسانی گوشی میتونه مفید باشه یه سری از افراد هستن که با وجود یه سری از دلایل علاقه ای به انجام بروزرسانی در برخی از بخش های گوشی ندارن که برخی از این دلایل عبارتند از:

  • کار کردن همه ی برنامه ها روی نسخه های قدیمی اندروید: تقریبا میشه گفت که هیچ جای نگرانی برای این موضوع نیست که در صورت آپدیت نکردن گوشی شما از کار بیفته چون این اتفاق نمیفته و میشه گفت که نسخه های قدیمی رو میشه سال های زیادی مورد استفاده قرار داد بنابراین آپدیت سیستم عامل اونقدرا مهم نیست.
  • اهمیت آپدیت های امنیتی: از مهم ترین آپدیت هایی که هر کسی باید روی گوشی خودش انجام بده بروزرسانی های مربوط به امنیت گوشی هست یعنی برخلاف مهم نبودن بروزرسانی های مربوط به سیستم عامل شما بایستی آپدیت های مربوط به این موضوع رو دانلود و نصب کنید که با این کار از تهدیدهای امنیتی در امان بمونید. 

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم

  • ارائه ی ویژگی های جدید توسط گوگل بدون توجه به سیستم عامل: گفتیم که در صورتی که برای بروزرسانی سیستم عامل گوشیتون دچار یه سری از مشکلات بودید و این کار براتون مقدور نبود، مشکل خاصی اتفاق نیفتاده و شما همچنان میتونید خیلی راحت از خدماتی که گوگل پلی ارائه میکنه استفاده کنید چرا که گوگل در حالت عادی حداقل از 3 نسخه ی آخر ارائه شده توسط اندروید پشتیبانی میکنه و بعه همین علت اگر گوشی شما اونقدرا هم قدیمی نیست پس جای نگرانی برای این موضوع وجود نداره.
  • باگ داشتن نسخه های جدید: هر دفعه که یه نرم افزار اصلی منتشر میشه یه سری باگ ها تو اون وجود داره و این موضوع فقط مختص گوگل نیست و توی بیشتر کمپانی ها وجود داره مثلا یه سری از افراد موقعی که میخواستن نرم افزارشون رو از اندروید ده به یازده بروزرسانی کنن عجله کردن که همین موضوع باعث ثبت یه عالمه گزارش همراه با مشکلات مختلف شد. بنابراین میشه گفت که شاید بروزرسانی ها باگ داشته باشن ولی این مشکلات رفع شدنی هستن.

چرا باید گوشی را بروزرسانی کنیم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها