|

سامسونگ

گلکسی A14 نه یک بار بلکه دو بار در گیگ بنچ مشاهده شد!

نسخه 5G گلکسی A14، میانرده محبوب آینده سامسونگ یک بار با تراشه اگزینوس و یک بار هم با تراشه دایمنسیتی در آزمون گیگ بنچ حضور پیدا کرد.

لینک کوتاه کپی شد

نسخه‌ی 5G گلکسی A14 سامسونگ با تراشه‌ی اگزینوس اخیراً در گیک‌بنچ رؤیت شده و اکنون مدل دیگری از این دستگاه با تراشه‌ی دایمنسیتی مدیاتک در معیار مذکور دیده شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از زومیت، سامسونگ احتمالاً گلکسی A14 را به‌عنوان یکی از دستگاه‌های اقتصادی جدید خود برای سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد کرد. بااین‌حال، اگرچه تقریباً تأیید شده است که پرچم‌داران آینده‌ی غول فناوری کره‌ی جنوبی، دیگر با تراشه‌های اگزینوس عرضه نخواهند شد اما این سیستم-روی-چیپ‌ها همچنان در سری گلکسی A مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

طبق اعلام Notebookcheck، گلکسی A14 در دو نسخه‌ی 4G و 5G عرضه خواهد شد و اکنون مدل 5G آن در گیک‌بنچ با شناسه‌ مدل SM-A146B رؤیت شده است. این دستگاه از رم ۴ گیگابایتی، سیستم‌عامل اندروید ۱۳ و تراشه‌ی هشت هسته‌ای ناشناخته‌ای با شناسه‌ی S5E8535 بهره خواهند برد که فرکانس آن حداکثر به ۲٫۴ گیگاهرتز می‌رسد.

Samsung Galaxt A14

تصور می‌شود مشخصات فاش‌شده از تراشه‌ی گلکسی A14 5G مربوط به اگزینوس ۱۳۳۰ است؛ سیستم-روی-چیپی که اخیراً گواهی بلوتوث ۵٫۳ را نیز دریافت کرده است. بنابراین درصورت واقعی بودن این اطلاعات، گوشی‌های اقتصادی جدید سامسونگ از دوربین پشتی سه‌گانه، نرم‌افزار به‌روز و قابلیت‌های ارتباطی بی‌سیم ارتقایافته بهره خواهند برد.

و حالا نسخه دیگر این دستگاه که از تراشه‌ی Dimensity 700 بهره خواهد برد در آزمون گیگ بنچ امتیاز عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای کمتری نسبت به مدل اگزینوسی دارد. 

به گزارش GSMArena، اطلاعات به‌دست آمده از معیار گیک‌بنچ نشان می‌دهد نسخه‌ی دایمنسیتی گلکسی A14 5G سامسونگ از ۴ گیگابایت رم و سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید ۱۳ بهره خواهد برد. براساس این بنچمارک، امتیاز دستگاه مورداشاره در بخش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب ۵۲۲ و ۱۷۱۰ است. البته می‌توان انتظار داشت با عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی این گوشی شاهد بهبود جزئی در امتیاز عملکرد آن باشیم. البته این احتمال هم وجود دارد که نسخه‌ی دایمنسیتی این محصول با قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر برای بازارهای خاص درنظر گرفته شده باشد.

درمقام مقایسه، نتایج فاش‌شده از امتیاز گیک‌بنچ مدل اگزینوسی گلکسی A14 5G که با شماره مدل SM-A145B شناخته می‌شود نشان می‌دهد این دستگاه در بخش عملکرد تک‌هسته و چندهسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۷۷۰ و ۲۱۵۱ را به‌دست آورده که نسبت به مدل دایمنسیتی آن، بیشتر است.

رندرها و گزارش‌های منشتر شده از گلکسی A14 5G حاکی از آن است این محصول به دوربین پشتی سه‌گانه، دوربین سلفی تعبیه‌شده در بریدگی قطره‌ای بالای نمایشگر و باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپرساعتی مجهز خواهد شد. انتظار می‌رود نسخه‌ی اگزینوسی و دایمنسیتی این دستگاه غیر از تراشه و قیمت، ازنظر سایر ویژگی‌ها، یکسان باشند.

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی