|

سامسونگ

با کمی تاخیر تراشه ی پرچمدار سامسونگ، اگزینوس 2200، رونمایی شد

Samsung Exynos 2200 launched

بالاخره پس از مدت ها انتظار اولین محصول مشترک سامسونگ و AMD ، تراشه ی اگزینوس 2200 ،رونمایی شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در سال 2019 سامسونگ به طور رسمی همکاری خود با AMD را اعلام کرد، این همکاری به این معناست که AMD پردازنده های گرافیکی اگزینوس سامسونگ را طراحی خواهد کرد و از آن زمان تا به حال ما مشتاقانه در انتظار ثمره ی این همکاری بوده ایم و بالاخره در سال 2022 پس از اندکی تاخیر، اولین محصول مشترک این دو کمپانی معرفی شد، تراشه ی اگزینوس 2200.

تراشه ی پرچمدار سامسونگ از طراحی 4 نانومتری سامسونگ و هسته های CPU جدید Armv9 برخوردار می باشد. چیدمان  هسته ها نیز درست مانند جدیدترین تراشه های مدیاتک و کوالکوم  صورت گرفته است؛ یک هسته ی Cortex-X2 سه هسته ی Cortex-A710 و چهار هسته ی Cortex-A510.

Samsung Galaxy Exynos 2200

نقطه ی عطف این تراشه، پردازنده ی گرافیکی Xclipse920 آن می باشئ که توسط هسته های گرافیکی RDNA2 AMD طراحی شده است همچنین این پردازنده از فناوری ردیابی پرتو با نرخ متغیر پشتیبانی می کند. از طرف دیگر سامسونگ اضافه کرده است که پردازنده ی گرافیکی اگزینوس 2200 از فناوری Amigo نیز برای کنترل و بیهنه سازی مصرف انرژی در کل پردازنده پشتیبانی می کند.

این طور که به نظر می رسد، بنا بر گفته های سامسونگ و مدیران اجرایی AMD به احتمال بسیار زیاد در آینده شاهد اگزینوس های بیشتری خواهیم بود که بر مبنای همکاری متقابل سامسونگ و AMD طراحی شده اند.

برای اطلاع از به‌ روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها