|

اوپو

اوپو فایند ایکس 5 اولین گوشی هوشمند مجهز به دایمنسیتی 9000

OPPO Find X5 Pro may be the first to feature Dimensity 9000 SoC

گزارش های اخیر حاکی از آنند که اوپو فایند ایکس 5 احتمالا اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که تراشه پرچمدار مدیاتک را راه اندازی می نماید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هفته ی گذشته اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه مدیاتک تصمیم دارد تا در نیمه ی اول سال 2022 تراشه ی پرچمدار خود را به همراه گوشی های هوشمند پرچمدار اوپو و ردمی به بازار معرفی نماید، اما به تازگی به گزارش Gizmochina ظاهرا، این شرکت قصد دارد تا پرچمدار پرقدرت خود، دایمنسیتی 9000، را نهایتا تا ماه مارس به بازار عرضه نماید، همچنین این گزارش اشاره می کند که اوپو فایند ایکس 5 احتمالا اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که این تراشه ی پرچمدار را راه اندازی می نماید.

Oppo-Find-X-5

تا به این لحظه ما می دانیم که پرچمدار اوپو به همراه صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED LTPO 2.0 با نرخ تازه سازی 120 هرتز عرضه می شود که وضوح تصویر Quad HD+ و روزلوشن 1440x3216 را ارائه می دهد. بر روی پنل پشتی نیز تنظیمات دوربین سه گانه تعبیه خواهد شد که از دو سنسور 50 مگاپیکسلی و یک سنسور سوم 13 مگاپیکسلی تشکیل شده است. یک سنسور 32 مگاپیکسلی نیز برای دوربین سلفی پرچمدار آینده اوپو در نظر گرفته شده است که با طراحی پانچ بر بالای صفحه نمایش قرار خواهد گرفت.

این گوشی هوشمند برای تامین انرژی تراشه ی قدرتمند دایمنسیتی 9000، به یک باتری عظیم 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است که از شارژ سریع 80 وات و شارژ بی سیم 50 وات پشتیبانی می نماید. به علاوه انتظار می رود که نسل جدید فایند ایکس سیستم عامل اندروید 12 مبتنی بر رابط کاربری ColorOS 12 را به صورت پیش فرض ارائه دهد.

Snapdragon-8-Gen-1-vs-Dimensity-9000

گزارش های گذشته بیشتر حاکی از آن بودند که این پرچمدار از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 برای تامین قدرت خود استفاده خواهد کرد اما این طور که به نظر می رسد کوالکوم به نفع مدیاتک کنار خواهد رفت؛ در هر حال نمی توانیم انکار کنیم که تراشه پرچمدار مدیاتک که بر مبنای فرآیند 4 نانومتری ساخته شده است، توجه های زیای را به خود جلب کرده و یک رقیب واقعی برای اسنپدراگون 8 نسل 1 به شمار می رود. جالب است که ببینیم آیا پس از عرضه اگزینوس 2200 سامسونگ این میدان رقابت تنگ تر و جذاب تر هم خواهد شد یا خیر؟

exynos-2200

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها