|

سامسونگ

سامسونگ درباره افزایش تراشه اختصاصی خود چه تصمیمی دارد؟

Samsung increase the number of Exynos

در واکنش به کمبود کلی تراشه در دنیای گوشی های هوشمند سامسونگ تصمیم به افزایش دو تا سه برابری تراشه های اگزینوس گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روز ها اکثر شرکت های گوشی های هوشمند برای تهیه تراشه دستگاه های خود به شرکت های دیگر مانند Qualcomm و MediaTeck وابسته هستند. سامسونگ از معدود شرکت هایی است که بخش اختصاصی تولید تراشه خود به نام Exynos را دارد. با این وجود تا کنون سامسونگ نتوانسته است که خود را از شرکت های ثالث ساخت تراشه بی نیاز کند.

به تازگی اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه Samsung System LSI قصد دارد تا ظرفیت تولید تراشه های خود را افزایش دهد و درنتیجه سامسونگ می تواند ظرفیت گوشی هایی را که با این تراشه به بازار عرضه می شوند دو تا سه برابر نیز افزایش دهد.

samsunf-exynos

یکی از دلایلی که سامسونگ تصمیم گرفته است تا روند خود را تغییر دهد و تولید تراشه اختصاصی خود را افزایش دهد مشکل کمبود تراشه است که به طور جهانی گریبانگیر تمام سازنده های گوشی های هوشمند شده است حتا اپل.

سامسونگ تصمیم داشت تا S21 FE خود را در سال 2021 وارد بازار جهانی کند اما به دلیل معضل کمبود تراشه این غول فناوری و تکنولوژی مجبور شد تا عرضه این محصول را به اوایل سال آینده موکول کند که نه تنها برای طرفداران سامسونگ این انتظار خوش آیند نیست بلکه تغییر در روند عرضه و فروش برای شرکت قطعا ضرر هایی را به همراه خواهد داشت که باعث نارضایتی سران این شرکت کره ای گردیده است.

در هر حال انتظار می رود که سامسونگ  به زودی از تراشه Exynos 2200 خود که توانسته در بنچمارک آمار خوبی را از خود به جا بگذارد رونمایی کند. بر اساس گزارشی هایی که از بنچ مارک این تراشه منتشر شده است پردازشگر 6 هسته ای آن توانسته است تا 34 درصد نسبت به نسل قبلی خود یعنی Exynos 2100 بهتر عمل کند. به علاوه انتظار می رود که به خاطر بهره مندی از پردازشگر گرافیکی AMD بتواند نسبت به Qualcomm 895 عملکرد قدرتمندانه تری را از خود نشان دهد .

Exyn-Qual

باید منتظر بمانیم تا ببینیم نهایتا سامسونگ برای کنار آمد با کمبود جهانی تراشه ها چطور کنار خواهد آمد و آیا خط تولید تراشه های خود را به راستی افزایش خواهد داد یا خیر؟

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها