|

پس از انتظاری طولانی Ranger جدید Ford به خیابان ها می آید!

2022 Ford Ranger global model revealed

فورد تصاویر Ranger 2022 خود را رونمایی کرد. Ranger 2022 با موتور توربودیزل V6 همه را به هیجان خواهد آورد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بالاخره پس از کلی انتظار یک Ranger جدید در خیابان ها خودنمایی خواهد کرد. بیش از 11 سال از عرضه پیکاپ سایز متوسط نسل T6 در استرالیا و سایر بازار ها می گذرد و اکنون فورد در حال جایگزینی یک مورد مناسب است. Ranger جدید با طراحی چراغ های LED به شکل C و طراحی الهام گرفته از نمای جلوی ماوریک قرار است زیبایی منحصر به فردی را در خیابان ها به نمایش بگذارد.

2022-ford-ranger-xltBlue

یکی از ویژگی های جذاب این خودرو فاصله ی بین دو محور است که نزدیک به دو اینچ (50 میلی متر) افزایش یافته است تا فضای پای بیشتری برای سرنشینان عقب وجود داشته باشد. به علاوه در قسمت جلو, ساختار جدید هیدرولیکی فضای کافی را در محفظه ی موتور برای یک موتور توربودیزل V6 بزرگ تر محیا کرده است.

به گفته ی آنتونی هال مدیر مهندسی خودرو Ranger ,قسمت بار خودرو نیز 50 میلیمتر عریض تر شده است تا فضای بیشتری را در اختیار شما قرار دهد; این فضا به قدری بزرگ شده است که می توان یک صفحه تخته سه لا ساختمان یا یک پالت بزرگ را براحتی در آن قرار داد. اگر کمی دقیق تر به تصاویر نگاه کنید متوجه می شوید که در بالای چرخ های عقب پله های جانبی تعبیه شده اند تا راحت تر بتوانید به قسمت بار Ranger دسترسی داشته باشید.

برای عملکرد بهتر, Ranger 2022 نقاط اتصال بار اضافی را روی ریل هایی لوله ای از جنس فولاد نصب کرده است که این امکان را به شما می دهد تا به سهولت و با خیال راحت بار خود را حمل کنید.

2022-ford-ranger-xltBlue2

و اما فضای داخلی Ranger های قدیمی را به کل فراموش کنید چراکه کابین این خودرو کاملا دگرگون شده است. در قسمت جلوی رانند و وسط اتومبیل سیستم اطلاعاتی SYNC4 با صفحه نمایش 10.1 یا 12 اینچی قرار گرفته. علاوه بر اینها فورد برای این پیکاپ جدید, یکسری ابزار کاملا دیجیتالی طراحی کرده است تا بتواند با عصر خود همگام شود و از رقبا در هیچ زمینه ای عقب نماند.

دسته دنده حجیم نسل های قبلی کنار رفته اند و حالا با یک کنترلر شیک با طراحی به مراتب مدرن تر از نسل های قبلی رو به رو هستیم. همانطور که از یک خودروی 2022 انتظار میرود برای این Ranger  یک انتخابگر حالت درایو باز و یک ترمز دستی برقی نیز طراحی شده است.

فورد معتقد است که سرنشینان این خودرو به لطف مواد نرم و امکانات رفاهی طراحی شده احساس خواهند کرد که در یک اتومبیل راحت و معمولی نشسته اند تا یک اتومبیل کاملا کاربردی و بزرگ. برای سواری بهتر و نرم تر مهندسان فورد دمپرهای تعلیق عقب را به بیرون از ریل های فریم منتقل کرده اند.

2022-ford-ranger-sportBlack2

پیکاپ بروز شده ی  فورد از فناوری هایی مانند چراغ های جلوی LED ماتریسی و دوربین 360 درجه هم غافل نشده است به علاوه از بروزرسانی های معروف به Ford Power-Up پشتیبانی می کند که به مالکان این امکان را میدهد تا بوسیله ی یک برنامه تلفن هوشمند برای کنترل از راه دور نورهای همه جانبه استفاده کنند.

تا آنجا که به موتورها مربوط می شود دیزل خطی قدیمی 2.5 لیتری با توربودیزل V6 جدید و حجم 3.0 لیتر جایگزین شده است. فورد میگوید که مشعل روغن را به طور خاص برای برنامه جدید تطبیق داده است پس اعداد ممکن است دچار تغییر شوند. به همین دلیل هنوز اعداد خروجی دقیقی ارائه نشده است اما می توان اینگونه در نظر گرفت که این Ranger ,250 اسب بخار قدرت و 597 نیوتن متر گشتاور تولید خواهد کرد.

2022-ford-ranger-sportBlack

برای Ranger جدید براساس نوع موتور نصب شده گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک با همان تعداد دنده به اضافه آخرین 10 سرعته خودکار تعبیه خواهد شد.

فورد, Ranger 2022 را از اوایل سال آینده در کارخانه های خود در تایلند و آفریقای جنوبی در سبک های بدنه Extended Cab و Super Cab مونتاژ خواهد کرد. اولین تحویل سری Ranger فورد در ابتدای سال 2023 خواهد بود.

به عنوان آخرین نکته باید اضافه کرد که نسل بعدی Ranger به عنوان پیشگامی برای Amarok جدید نیز خواهد بود که در سال آینده رونمایی خواهد شد. البته این برند آلمانی قول داده است که با الهام از طراحی فولکس واگن و استفاده از تزئینات و طراحی خلاقانه از طراحی Ranger فاصله بگیرد.

تصاویر 2022 Ford Ranger:

2022-ford-ranger-wildtrak-standstill

 

برای اطلاع از به‌روزترین اخبار خودرو و تکنولوژی صفحه عصر تکنولوژی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها