|

بیت کوین؛ آیا آرژانتین السالوادور بعدی خواهد شد؟

در یک اتفاق غیرمنتظره، خاویر مایلی به عنوان رئیس جمهور بعدی آرژانتین پیروز شد.

لینک کوتاه کپی شد

در یک اتفاق غیرمنتظره، خاویر مایلی به عنوان رئیس جمهور بعدی آرژانتین پیروز شد. او با بیش از 55 درصد شمارش آرا و تقریباً 99 درصد از کل آرا، برتری قابل توجهی را نسبت به رقیب خود، سرجیو ماسا کسب کرد. این نتیجه نشان دهنده یک تغییر قابل توجه در پویایی سیاسی آرژانتین است. مایلی به دلیل مخالفت شدیدش با بانک مرکزی کشور شناخته شده است.

رسیدن خاویر مایلی به ریاست جمهوری ارتباط نزدیکی با انتقاد صریح او از بانک مرکزی آرژانتین دارد. او آن را یک «کلاهبرداری» و ابزاری توصیف کرده است که سیاستمداران از طریق آن از مردم با مالیات های تورمی سوء استفاده می کنند. به گفته مایلی، بانک مرکزی منافع مردم را در اولویت قرار نمی دهد. در عوض، به چالش های اقتصادی که آرژانتین با آن مواجه است کمک می کند.

مایلی بیت کوین را راه حلی متحول کننده می داند. او آن را به‌عنوان وسیله‌ای برای بازگرداندن کنترل پول به «خالق اصلی» آن، یعنی بخش خصوصی تصور می‌کرد. او ماهیت غیرمتمرکز بیت کوین را راهی برای فرار از کنترل متمرکز اعمال شده توسط موسسات مالی سنتی از جمله بانک مرکزی می داند. اگرچه مایلی صراحتاً پیشنهاد نداده است که بیت کوین به عنوان ارز قانونی در آرژانتین مطرح شود، اما از حذف بانک مرکزی حمایت می کند. او در حال بررسی گزینه دلاری شدن است، به ویژه در واکنش به نرخ تورم نگران کننده 142 درصدی که در اکتبر ثبت شد.

این سوال مطرح می شود: آیا آرژانتین راه السالوادور را دنبال خواهد کرد؟

تشابهات بین موضع مایلی در مورد بیت کوین و اقدام پیشگامانه السالوادور برای اعلام ارز قانونی آن، گمانه زنی هایی را در مورد پذیرش بالقوه آرژانتین از بیت کوین در سطح ملی ایجاد می کند. السالوادور در سال 2021 با الزام کسب‌وکارها به پذیرش بیت کوین خبرساز شد. هدف آن افزایش شمول مالی و ارائه جایگزینی برای سیستم بانکداری مرسوم بود.

قابل توجه است که به نظر می رسد پذیرش بیت کوین در آرژانتین از السالوادور پیشی گرفته است، علیرغم اینکه این کشور به رسمیت شناخته شده است. دیوید پوئل، همکار تحقیقاتی Ark Invest، قبلاً بر شتاب رو به رشد پذیرش بیت کوین در اقتصادهایی مانند آرژانتین، ترکیه و مصر تاکید کرده بود، جایی که ارزهای محلی با بی ثباتی دست و پنجه نرم می کنند. در حالی که تجربه السالوادور با بیت کوین احساسات متفاوتی را برانگیخته است، آرژانتین ممکن است به عنوان پیشتاز در پذیرش ارزهای دیجیتال در سطح ملی ظاهر شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی