|

دنیای آشپزی

طرز پخت خوراک سیب زمینی با لوبیا چیتی

خوراک یک غذای بسیار متنوع و پر طرفدار در میان مردم است و با انواع مواد غذایی نیز می توان خوراک های گوناگونی را درست کرد. در اینجا نیز می…

لینک کوتاه کپی شد

معمولا انواع خوراک ها غذا هایی بسیار آسان و پر طرفدار در میان مردم به شمار می آیند و در واقع با انواع مواد غذایی می توان خوراک های مختلف و متنوعی را سرو کرد. 

در اینجا نیز می توانید با طرز پخت خوراک خوشمزه و لذیذ سیب زمینی با لوبیا قرمز آشنا شوید. 

مواد لازم 

یک عدد پیاز بزرگ نصف شده 

سه یا چهار عدد سیب زمینی بزرگ خرد شده 

نصف بسته لوبیا چیتی 

چهار حبه سیر خرد شده 

چهار قاشق غذایی خوره زیره آسیاب شده 

نصف قاشق چایی خوری نمک و فلفل

مقداری گوجه فرنگی خرد شده 

چهار قاشق غذا خوری آبلیمو

مقداری گشنیز تازه خرد شده 

طرز پخت خوراک سیب زمینی با لوبیا چیتی

قابلمه را بردارید و کف آنرا مقداری روغن بریزید و آنرا با شعله متوسط بر روی گاز قرار دهید تا روغن آن کمی داغ شود، سپس سیب زمینی ها را به همراه پیاز به آن اضافه کنید و به مدت چهار دقیقه مواد داخل قابلمه را دائما هم بزنید تا به خوبی نرم شوند. سپس، سیر، نمک، فلفل و زیره را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنید تا تمام مواد با یکدیگر ترکیب شوند و پس از آن مقداری آب به آن اضافه کرده  به مدت ده تا بیست دقیقه بگذارید تا آب آن جوش بیاید و سپس در قابلمه را با دم کنی مخصوص بپوشانید و بگذارید تا خوراکتان با حرارت کم به مدت سی دقیقه کاملا دم بکشد. 

پس از آن، لوبیا و گوجه فرنگی به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و مجددا با حرارت کم و به آرامی بگذارید تا تمام مواد با یکدیگر پخته و ترکیب شوند و در مرحله آخر نیز گشنیز و آبلیمو را به آن اضافه کنید تا خوراک طعم مطبوع تری بگیرد و سپس آنرا نوش جان کنید. همچنین ناگفته نماند که در صورت دلخواه، می توانید پیازچه و فلفل دلمه ای را نیز به این غذای خوشمزه، اضافه کنید. 

Black-bean-and-sweet-potato-chili

Jenna-Black-Bean-and-Swt-Potato-ChiliSweet-Potato-Black-Bean-ChiliSweet-Potato---Black-Bean-Chili_EXPS_SSBZ18_48965_D03_02_6b

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی