|

گیاهان آپارتمانی شیک با نگهداری آسان / گونه های خاصی که مدل آویزن و دلشون حمام میخواد

گیاهان آپارتمانی انواع مختلفی دارند که خب در این مطلب ما میخوایم با گونه های مراقبت آسون اونها آشنا بشیم که مدل آویزی دارند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا شده نگاهی به خونتون بیاندازید و یا اینکه تو اتاقتون باشید و حس کنید چیزی تو محیط کمه؟ گیاهان آپارتمانی دقیقا همون آیتمی هستند که میتونن واسه هر فضایی ایده آل باشند زیبایی و حال خوب رو تقدیم شما کنند. گیاهان آپارتمانی شاید تو دهه هشتاد و نود خیلی استفاده نشدن، اما امروزه تو هر خونه ای که میرید، میبینید یک یا چند گل و گیاه وجود داره که تو خونه ازشون نگهداری و مراقبت میشه. گیاهان آپارتمانی خلقت خدا هستند و این آفریده های زیبا هم دارای انواع مختلفی هستند که خب یکی از جالب ترین اونها مدل های آویزی هستش. پیاهانی که رونده هستد اغالب میتونن به عنوان یک گیاه آویز باشند و به شکل یک آبشار زیبا به سمت پایین هدایت شوند. البته این بدان منظور نیست که شما فکر کنید گیاه آپارتمانی مدل آویز حتما باید رونده و بلند قد در ساقه باشند، بلکه میتونن کوتاه و معمولی هم باشند و برای در ارتفاع قرار گرفتن ایده آل باشند. از سویی هم این سبک گیاهان آپارتمانی گزینه های مناسبی برای افرادی هستند که تا به حال تجربه نگهداری از گل و گیاه تو خونه رو نداشتن. می پرسید چرا؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با چند نمونه از ای سبک گیاهان آپارتمانی آشنا بشیم و دلیل این سوال رو هم بهش برسیم.

گیاه آپارتمانی آویز

چرا گیاهان آپارتمانی آویز واسه تازه کار ها مناسبه؟

گیاهان آویزی کلا اخلاقشون اینجوریه که خیلی روحیه بخشنده ای دارند. در واقع اگر شما این گیاهان رو مدتی فراموش هم بکنید و آبیاری شون نکنید، باز ناراحت نمیشن! نگهداری حداقلی هم واسشون کافیه و به همین دلیل واسه افراد تازه کار مناسب اند. نکته دوم اینه که این گیاهان تو فضاهای کوچیک هم میتونن به خوبی رشدشون رو داشته باشن و فقط به یه نقطه ازاد تو هوا نیاز دارن تا معلق باشند. تکثیر این گیاهان کار آسونیه میشه خیلی راحت ازشون چند تایی داشت. گیاهان آپارتمانی آویز در مقابله با آفات نیز بسیار مقاوم هستن خب بالا بودنشون میتونه باعث بشه گیاه شما در مقابل آفات خزنده زمین در امان بمونند.

گیاه آپارتمانی آویز

گیاه آپارتمانی پیچک انگلیسی

پیچک انگلیسی یه مدل گیاه که همیشه سبزه و میتونه خونه شما رو باکلاس و شاداب نگه داره. این گیاه واسه تو خونه عالیه چرا که میتونه تو فضای خیلی کم نور و یا خونه هایی که نور طبیعی محدودی دارند رشد کنه. اگر میخواین این پیچک انگلیسی اینجوری از گرد و غبار هم به دوره و با ویژگی سازگار و جذابیت فراوونی که داره، خب خیلی میتونه مناسب و محبوب باشه. این گیاه واسه اون دست از افرادی که دوست دارن هی گلشون رو آب بدن گزینه ایده آلی هستش چرا که این گیاه عاشق آب هستش بیشتر وقت ها هم تو خاکی که مرطوب باشه، نه خیس، رشد میکنه.

گیاه آپارتمانی آویز

گیاه آپارتمانی پتوس طلایی

پتوس طلایی انتخابی دیگر است. این گیاه ممکنه که زیبا و ظریف به نظر بیاد، اما در واقع خیلی هم مقاوم و قوی هستش. پتوس طلایی برگهای قلب شکل داره و تنها چیزی که دلش میخواد آبیاری کافی تو زمان مناسبش هستش جوری که خاکش خشک نشه. از سویی هم تو نداشتن نور خورشید خیلی بخشنده هستش و میتونه تو نور غیرمستقیم خورشید و یا حتی مکان های کم نور به خوبی رشد کنه و به زندگیش برسه.

گیاه آپارتمانی آویز

گیاه آپارتمانی فیلودندرون

فیلودندرون گیاهی شگفت انگیز است و مراقبت ازش هم به شدت آسونه. این گیاه که اسم سختی هم داره نور واسش مهم نیست و میتونه تو هر شرایطی به رشدش برسه. به آبیاریش باید دقت داشته باشید و زمانی که سطح بالای خاک خشک بشه زمان آبیاریشه. اگر دلتون میخواد تا این گیاه زیبا سالم باقی بمونه و هر چند وقت یکبار هم واستون گل بده و شکوفا بشه، پس حتما کوددهیش رو انجام بدید. بافت مخملی که برگاش داره واقعا جذاب هستن و رنگ و جنس دلبرانه ای که این گل داره واقعا خاصش کرده. از سویی هم این گیاه میتونه خیلی سریع رشد کنه و اغلب شما رو شاهد ظهور برگای جدیدش خواهد کرد.

گیاه آپارتمانی آویز

گیاهان هوایی

برای همه افرادی که دلشون میخواد یه گیاه منحصر به فرد ت خونشون داشته باشند، گیاهان هوایی انتخابی عالی است. در اینجا شما با پگیاهیدجالب اشما میشید که برای رشدش نیازی نداره حتما تو خاک باشه و آب و مواد مغذی که از هوا جذب میکنه نگهدارندش هستند. یادتون نره که واسه این گیاه حتما باید حمام آب داشته باشید و هر یک یا دو هفته یکبار اینکار رو براش انجام بدید. گیاهان هوایی روش خاصی برای معلق شدن دارند و شما میتونید اونها رو وارونه آویزون کرده تا شاخ و برگاشون رو نشون دهید. و یا اینکه با یه سیم نازک اویزون کنید تا شاخ و برگاشون مثل پرده آبشاری بشن.

گیاه آپارتمانی آویز

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها