|

معرفی محبوب ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی / با اینا خونت رو دوست داشتنی تر کن

بعضی از گیاهان آپارتمانی به خاطر سازگاری بالا و زیبایی، محبوب تر از بقیه هستن. اینجا چند تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی بهتون معرفی میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا کسی نیست که نظر مثبتی در مورد گیاهان آپارتمانی و اثر خوبی که توی فضا می ذارن، نداشته باشه. این روزا تقریبا توی همه خونه ها حداقل چند گلدون با گیاهان طبیعی وجود داره و همه به تاثیر مثبت و خوشایند گل های آپارتمانی کاملا واقف هستن.

تنوع و گونه های خیلی زیاد از گیاهان آپارتمانی و سازگاری گل ها با شرایط مختلف باعث شده تا هرکسی در هر نقطه از دنیا بتونه تعداد زیادی از انواع گیاهان رو در خونه خودش نگهداری کنه. گیاهان مقاوم به کم آبی، گیاهان مخصوص آشپزخونه، گیاهان تصفیه کننده هوا و... فقط چند مورد از انعطاف گیاهان با شرایط مختلف هست. یه سری از گیاهان آپارتمانی هم به خاطر سازگاری بالا و هم به دلیل زیبایی ظاهر، محبوب تر از بقیه هستن. در ادامه چند تا از محبوب ترین و زیباترین گیاهان آپارتمانی رو بهتون معرفی می کنیم. تا پایان همراه ما باشید.

giahan-mahbub-8

پرنده بهشتی؛ از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

پرنده بهشتی یا استرلیتزیا یکی از پرطرفدارترین گیاهان آپارتمانیست که محیط خونه شما رو حسابی جذاب و لاکچری نشون میده. برگ های این گیاه، پهن و بزرگ هستن و گل این گیاه با رنگ های آبی و نارنجی، شبیه به پرنده ای در حال پروازه که چشم ها رو به خودش خیره میکنه.

البته این رو هم باید بگیم که پرنده بهشتی یک گیاه سَمیه و باید در نگهداری از اون دقت کافی داشته باشید. این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز داره و بهتره خاک اون زهکشی مناسب داشته باشه.

giahan-mahbub-6

کروتون؛ از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی که برگ های رنگی بسیار جذابی داره و خیلی هم محبوبه؛ کروتون هست. رنگارنگی برگ های گیاه کروتون به شکلی هست که نمیشه رنگ خاصی رو برای این گیاه نام برد. برگ های کروتون به رنگ های زرد، نارنجی، قرمز و سبز وجود دارن.

نور زیاد و غیر مستقیم هم نیاز گیاه کروتون برای رنگی و زیبا موندن هست و گیاه رطوبت دوسته و بهتره خاک گلدون خشک نمونه و مرتب آبیاری بشه.

giahan-mahbub-4

برگ انجیری؛ از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

یکی دیگه از محبوب ترین و زیباترین گیاهان برگ پهن آپارتمانی، گیاه برگ انجیریه که ظاهر زیبای اون باعث شده تا توی خیلی از خونه ها و اماکن عمومی دیده بشه.

گیاه برگ انجیری با نور متوسط و غیرمستقیم و همینطور با خاک غنی و دارای زهکشی مناسب، رشد خوبی داره. در مورد آبیاری هم باید زمانی برگ انجیری رو آب بدید که خاک گلدون کمی خشک شده باشه.

giahan-mahbub-1

پتوس؛ از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه محبوب و پرطرفدار بعدی که اتفاقا گیاه ارزونی هم به حساب میاد، پتوس ها هستن که به راحتی در نور نه چندان زیاد رشد خوبی دارن. پتوس میتونه در فصل گرم، 8 روز بی ‌آبی و در فصل سرما، تا 15 روز بی ‌آبی رو تحمل کنه.

پتوس در انواع زیادی همچون پتوس ابلق، پتوس ارتشی، پتوس چرمی، پتوس مرمری، پتوس نئون و... وجود داره که هر کدوم زیبایی مخصوص خودشون رو دارن و میتونین اونا رو هرجای خونه که کمی نور داشته باشه، قرار بدین و از دیدنش لذت ببرین.

giahan-mahbub-2

زامیفولیا؛ از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه زامیفولیا با برگ های براقش، یکی دیگه از زیباترین و خاص ترین گیاهان آپارتمانی محسوب میشه که در چند سال اخیر خیلی مورد توجه علاقمندان به گل و گیاه قرار گرفته.

گیاه زامیفولیا با نگهداری آب در برگ ها و ساقه های گوشتی خودش به آبیاری زیادی نیاز نداره و تقریبا هر 10 روز یکبار باید اون رو آبیاری کرد. این گیاه با نور متوسط رشد خوبی داره ولی میتونه نور کم رو هم تحمل کنه.

giahan-mahbub-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها