|

گیاهان آپارتمانی مقاوم مخصوص خانه ی تاریک همراه با صاحبی که حوصله آبیاریشان را ندارد

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی مقاوم رو بهتون معرفی کردیم که میتونید در صورتی که حوصله ی رسیدگی به گل ها رو ندارید به سراغشون برید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همه ی ما دوست داریم که دکورمون رو در هر زمان ارتقا بدیم و زیباتر به نظر بیاریم که خب برای این منظور راه های بسیار زیادی پیش روی شما قرار داره که از این جهت میشه گفت که دستتون بسته نخواهد موند ولی یکی از بهترین و ارزون ترین راه های بهبود دکور که نتیجه ی صد درصدی براتون خواهد داشت رفتن به سراغ گیاهان آپارتمانی در چیدمان منزل هست که میتونه زیبایی صد درصدی و خاص و منحصر به فرد به منزل شما ببخشه و در این بین اصلا فرقی نمیکنه که از گیاهان آپارتمانی لوکس انتخاب داشته باشید و یا یه گیاه رندوم رو برای این منظور انتخاب کنید در هر صورت میتونید زیباسازی فضای خونه ی خودتون رو به این زیبارویان سبز بسپارید.

البته که در این بین باید یه سری نکات رو در هنگام انتخاب اون ها مدنظر داشته و رعایت کنید چرا که نمیشه همین طوری دلی برید به سراغ نگهداری از یه سری از گیاهان مثلا در صورتی که از خونتون نورگیر بدی داره و در بیشتر اوقات تاریک هست و بهتره که گیاهان آپارتمانی سایه دوست رو برای نگهداری در اون انتخاب کنید چون اینطوری میتونید مطمئن باشید که گیاه به خوبی رشد میکنه و اتفاقی براش نمیفته و حیاتش در خطر نخواهد بود و یا در صورتی که خونتون تاریکه و حتی خودتون هم آدم فراموشکاری هستید و یادتون میره که به گیاهانتون آب بدید باید به سراغ گیاهان آپارتمانی مقاوم برید و اقدام به پرورش اون ها کنید چرا که این مدل از گیاهان با شرایط منزل شما و همچنین شرایط شخصیتون همخونی دارن که خب در این مقاله چندتا از اون ها رو بهتون معرفی میکنیم که میتونید به راحتی هر چه تما تر رشدشون بدید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

زاموفیلیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

خب بریم سر وقت اولین گیاه که میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی زاموفیلیا که یکی از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی بشمار میاد که از بومی های مناطق شرقی و جنوبی آفریقا هست. این گیاه از ریشه های غده ای شکلی برخوردار هست که بهشون ریزوم میگن و در اصل ساقه های گوشتی اون همراه ریزوم هاش آب رو درون خودشون ذخیره کرده و در مواقع کم آبی مصرف میکنن که همین موضوع باعث میشه که این گیاه اونقدرا که باید و شاید نیازی به آبیاری نداشته باشه.

از شرایط رشد این زیبارو میشه گفت که توی محیط با نور متوسط بهتر رشد میکنه و حتی در صورتی که محیطتون کم نور هم باشه حله و نیازی به نگرانی از بابت این که اتفاقی برای این زیبارو بیفته نیست. همچنین این گیاه مقاوم میتونه طیف گسترده ای از دما رو هم تحمل کنه. از خوبی های دیگه ای هم داره این هست که به سبب داشتن برگ های خاص و زیبا میشه اون رو جزء گیاهان لاکچری بشمار آوورد که فضاتون رو بی نهایت لوکس جلوه میده.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

سانسوریا از گیاهان آپارتمانی مقاوم

یکی دیگه از گل های مقاوم آپارتمانی که میشه اون رو از بومیان جنوب آسیا، ماداگاسکار و همچنین آفریقا دونست سانسوریا هست که بهش گیاه شمشیری و یا زبون مادر شوهر هم میگن که خب به علت شکل خاص اون هست این مدل از نامگذاری ها. شاید براتون  جالب باشه که در خصوص مقاوم بودن این زیبارو بدونید به قدری کم توقع هست که میشه اون رو یه گیاه نامیرا در بین گیاهان آپارتمانی بشمار آوورد. 

یعنی شما میتونید برای مدت طولانی به مسافرت برید و به سانسوریا اصلا آب ندید و حتی نگرانی از بابت این که اتفاقی براش بیفته هم نداشته باشید. البته که شما باید به یه موضوعی در خصوص شرایط نگهداری سانسوریا توجه کنید و اون اینه که به هیچ وجه نباید اون رو در هوای خیلی سرد و یا در معرض نور زیاد و مستقیم خورشید قرار بدید در کل این گیاه میانه رو هست و تعادل رو بسیار دوست داره. پس در صورتی که به دنبال یه گیاه هستید که برای همیشه سبز و سرحال بمونه توصیه ی ما به شما رفتن به سراغ سانسوریای زیبارو هست.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

پتوس از گیاهان آپارتمانی مقاوم

یکی دیگه از مقاوم ترین گیاهان آپارتمانی پتوس هست که از اون جایی که شاخه های رونده داره میتونه هم به عنوان یه گلدون رومیزی و هم یه گلدون آویز، زیبایی خاص و منحصر به فردی به فضا ببخشه. از اون جایی هم که این گیاه شرایط نگهداری راحتی داره میتونه برای افراد مبتدی مناسب باشه.

این گیاه میتونه توی نور متوسط رشد بهتری داشته باشه و حتی توی نور کم هم مقاومتش بالاست البته که باید این رو در نظر بگیرید که توی نور کم ممکن هست که فاصله ی بین برگ های این گیاه از هم زیاد بشه. در خصوص آبیاری اون هم باید صبر کنید که سطح خاکش کاملا خشک بشه و بعد اقدام به این کار کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها