|

اصول چیدمان و نظم دهی به کمد دیواری / اینجوری از تمام فضای کمدها استفاده بهینه کن

چیدمان اصولی و مرتب کردن کمدهای دیواری موضوع خیلی مهمیه که توی این مطلب، بهش می پردازیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- منظم نگه داشتن خونه کار آسونی نیست. قسمت های مختلف و متعددی توی هر خونه ای هست که باید مرتب نگهشون داشت تا دسترسی به وسایل راحت تر باشه. مثلا از یه کابینت به هم ریخته نمیشه به راحتی وسیله ای رو پیدا کرد. یا اگر کمدهای لباس شلوغ و نامرتب باشن، پیدا کردن یک لباس یا وسیله خاص، خیلی سخته.

این روزا، خیلی از خونه ها کمد دیواری های زیادی دارن که کلی وسیله رو توی خودشون جا میدن. وسیله هایی که ممکنه هرچند وقت یکبار یا هفته ای چند بار بهشون نیاز داشته باشیم. چیدمان اصولی و مرتب کردن کمدهای دیواری موضوع خیلی مهمیه که توی این مطلب، بهش می پردازیم. تا پایان همراه ما باشید.

komod-divari5

مرتب کردن کمد دیواری؛ وسایل اضافی رو دور بریز

اولین اصل برای مرتب نگه داشتن قسمت های مختلف خونه، بیرون ریختن وسایل اضافی و غیر ضروریه. دقت کنید و ببینید چه وسایلی رو در یک سال گذشته اصلا استفاده نکردید، اون ها رو دور بریزید یا به انباری منتقل کنید. این کار جا رو برای وسایل ضروری و مهم باز میکنه و باعث خلوت و مرتب شدن کمد دیواری ها میشه.

مرتب کردن کمد دیواری؛ پوشاک رو تفکیک کن

همه ما معمولا لباس ها و کیف و کفش هایی داریم که مختص فصل خاصی هستن و در تمام طول سال ازشون استفاده نمی کنیم. برای خلوت تر شدن کمد دیواری ها، لباس ها و پوشاک تابستونی و زمستونی رو از هم جدا کنید. لباس هایی که در یک فصل مشخص استفاده نمی کنید رو به طبقات بالا و دور از دسترس تر منتقل کنید تا جا برای وسایل و لباس های مورد استفاده تون باز بشه.

komodivari2

مرتب کردن کمد دیواری؛ کیف و کفش رو اصولی بچین

اگر جزو کسانی هستید که کیف و کفش های متعددی دارید باید برای چیدمان و مرتب کردن اون ها، فکر اساسی بکنید. نظم دهنده هایی وجود دارن که به خوبی این وسایل شخصی رو منظم و ساماندهی میکنن.

نظم دهنده‌ ها یا همون ارگنایزرها به قسمت داخلی در کمد وصل میشن و خیلی راحت میشه کیف و کفش ها رو داخلشون گذاشت. فقط حواستون باشه تا حتما کفش ها رو اول تمیز کنید و بعد داخل کمد قرار بدید.

کیف و کفش های مجلسی و اونهایی که کمتر استفاده میشن رو هم میشه داخل جعبه ها و کاورهای مخصوصشون و در طبقات بالاتر قرار داد.

komodivari9

komod-divari3

مرتب کردن کمد دیواری؛ کشوها برای لباس های راحتی

لباس های راحتی و اونایی که چروک نمیشن رو میشه تا کرد و داخل کشوهای کمد دیواری گذاشت، اینطوری هم دسترسی بهشون راحت تره و هم فضای کمدها برای لباس های مجلسی و کمتر کاربردی، باز میمونه.

با توجه به اینکه لباس های بافت ممکنه روی چوب لباسی، فرم اصلی خودشون رو از دست بدن، بهتره اون ها رو هم تا کرد و داخل کشو قرار داد. داخل یکی دو کشوی دیگه هم میشه نظم دهنده گذاشت و جوراب ها، کمربندها و لباس های زیر رو داخلش چید.

komod-divari10

مرتب کردن کمد دیواری؛ به طبقات اضافه کن

کمد دیواری های خودتون رو بررسی کنید و اگر فضایی برای اضافه کردن طبقات جدید دارن، اون ها رو شناسایی کنید. اضافه کردن طبقات میتونه کلی فضا برای وسایل دیگه ایجاد و کمدهاتون رو مرتب تر کنه. می تونید وسایل جدید رو داخل سبدها و باکس های مخصوص کمد دیواری بذارید و داخل طبقات جدید جا بدید.

komod-divari1

اگر در فکر سفارش دادن کمد دیواری برای منزل خودتون هستید، اینجا مطلبی کاربردی برای شما هست که می تونید بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها