|

بهترین روش برای درست کردن کوکو سبزی / اینجوری خوشمزه ترین کوکوی عمرت رو بپز

در این مطلب، بهترین روش برای درست کردن کوکو سبزی رو بهتون آموزش میدیم. اون رو از دست ندید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی از بهترین غذاهایی که میشه توی زمان کم با مواد اولیه در دسترس درست کرد که خیلی هم خوشمزه هستن؛ انواع کوکوهاست. کوکو رو میشه با مواد غذایی خیلی متنوعی درست کرد و از خوردنشون لذت برد. کوکو سبزی شاید محبوب ترین کوکو در بین ایرانی ها باشه. بعد از اون کوکو سیب زمینی، کوکوی مرغ، کوکوی عدس، کوکوی بادمجون و... تعداد زیادی دیگه از کوکوها که واقعا عالی هستن.

مزه کوکو سبزی تا حد زیادی بستگی به ترکیب سبزی اون داره و بعد به اندازه مناسب نمک و خیلی سرخ نشدنش تا تلخ نشه. در این مطلب، بهترین روش برای درست کردن کوکو سبزی رو بهتون آموزش میدیم. اون رو از دست ندید.

kukusabzi-2

مواد لازم برای تهیه کوکو سبزی

سبزی کوکویی 400 گرم

تخم مرغ  ۵ عدد

گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری

زرشک 2 قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

*برای 400 گرم سبزی کوکو که برای 3 تا 4 نفر کافیه، به 120 گرم شوید، 70 گرم گشنیز، 70 گرم جعفری، 70 گرم تره، 50 گرم ساقه پیازچه و 3 حبه سیر نیاز داریم.

kukusabzi-1

طرز تهیه کوکو سبزی

مرحله اول

سبزی کوکویی رو بشویید و وقتی آب اضافی اون خارج شد، ساتوری خرد کنید. سبزی خرد شده رو داخل یک کاسه بریزید و تخم مرغ ها رو داخل ظرف بشکنید. با یک چنگال سبزی و تخم مرغ رو کاملا مخلوط کنید.

مرحله دوم

سیرها رو هم پوست بگیرید و له کنید. سپس به مایه کوکو اضافه کنید. نمک، فلفل و زردچوبه و گردوی خرد شده رو هم اضافه کرده و کاملا هم بزنید.

مرحله سوم

یک تابه روی شعله متوسط گاز بذارید و داخلش روغن مایع مخصوص سرخ کردنی بریزید. وقتی روغن داغ شد، نصف مایه کوکو سبزی رو داخل تابه بریزید و بلافاصله با پشت قاشق مواد رو پهن کنید.

kukusabzi-4

مرحله چهارم

زرشک ها رو که از قبل شستید و آب اضافی اون خارج شده رو روی مایه کوکو بریزید و سپس بقیه مواد کوکو رو به تابه اضافه کرده و سطح اون رو صاف کنید. حرارت رو ملایم کنید. در تابه رو بذارید و اجازه بدید یک طرف کوکو سرخ بشه.

مرحله پنجم

کوکو رو برگردونید تا طرف دیگه کوکو سبزی هم سرخ بشه. وقتی کوکو حاضر شد اون رو داخل ظرف مناسب بکشید و با گوجه فرنگی، پیازچه و خیارشور تزئین کنید.

فوت و فن درست کردن کوکو سبزی

-استفاده از مقداری اسفناج یا برگ چغندر در ترکیب کوکو سبزی، مزه خوبی به غذا میده.

-زرشک رو لایه میانی کوکو بریزید تا نسوزه و شکل کوکو سبزی شما رو ناخوشایند نکنه.

kukusabzi-6

-مقدار روغن رو به اندازه بریزید. روغن کم باعث میشه کوکو به خوبی برشته و ترد نشه و روغن زیاد باعث چرب شدن کوکو سبزی میشه.

-کوکو سبزی رو می تونید به شکل قالبی هم درست کنید. قالب ها رو داخل روغن قرار بدید داخلش از مایه کوکو بریزید و وقتی خودش رو گرفت، قالب رو از تابه خارج کنید.

اگه به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو با بهترین دستورهای غذایی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها