|

طرز تهیه ساندویچ برگر مرغ با بهترین دستور / طعم متفاوت یه ساندویچ خوشمزه

ساندویچ همبرگر یکی از پرطرفدارترین انواع ساندویچه که میشه نوع سالمتر اون رو در خونه درست کرد. اینجا طرز تهیه ساندویچ برگر مرغ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فست فودها طرفدارهای زیادی دارن و مزه خوب و تنوع بالاشون باعث شده تا عده زیادی اون ها رو در برنامه غذایی شون جا بدن. انواع ساندویچ ها، پیتزا و پیراشکی جزو این دسته از غذاها هستن و اکثر آدما اونا رو توی رستوران سفارش میدن.

ساندویچ همبرگر یکی از پر طرفدارترین انواع ساندویچه که میشه نوع سالم تر اون رو توی خونه درست کرد. برگر گوشت و برگر مرغ هر دو خوشمزه هستن و خیلی راحت میشه اونا رو آماده کرد. در این مطلب طرز تهیه ساندویچ برگر مرغ رو با بهترین دستور بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

berger-morgh-7

مواد لازم برای تهیه ساندویچ برگر مرغ

سینه مرغ بدون استخوان 2 عدد

ران مرغ بدون استخوان یک عدد

قارچ سرخ شده 300 گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

جعفری‌ ساطوری 3 قاشق غذاخوری

آویشن خشک یک قاشق غذاخوری

فلفل به مقدار لازم

پودر زیره یک سوم قاشق چایخوری

پنیر موزارلا 3 قاشق غذاخوری

سس کچاپ و خردل هر کدام یک و نیم قاشق غذاخوری

پنیر ورقه ای چدار به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه سس تارتار:

آب لیمو ترش به مقدار لازم

سس مایونز 3 قاشق غذاخوری

خیارشور نگینی 2 قاشق غذاخوری

سس کچاپ 2 قاشق غذاخوری

پیاز ریز نگینی یک قاشق غذاخوری

جعفری ساطوری یک قاشق غذاخوری

berger-morgh-5

طرز تهیه ساندویچ برگر مرغ

مرحله اول

سینه‌ و ران مرغ‌ رو با استفاده از چرخ گوشت یا میکسر کاملا میکس کنید تا یکدست بشن. حالا قارچ سرخ شده و پیاز درشت خرد شده رو به ترکیب اضافه و دوباره میکس کنید.

مرحله دوم

در این مرحله، پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا، جعفری ساطوری شده، سس خردل و کچاپ، سیر له شده، آویشن خشک غیرپودری، زیره، فلفل سیاه و نمک رو اضافه و باز هم میکس کنید.

مرحله سوم

وقتی همه‌ مواد باهم یکدست شدن، مایه چیکن برگر رو به مدت یک ساعت با درپوش در یخچال استراحت بدید. بعد از این مدت مقداری از مایه رو با توجه به قطر نون همبرگر بردارید و روی یک کیسه فریزر یا کاغذ روغنی با ارتفاع بین ۱ تا ۱٫۵ سانتی‌متر باز کنید. سپس برگرها رو در یخچال قرار بدید تا به مدت نیم ساعت استراحت کنن.

berger-morgh-2

مرحله چهارم

برای تهیه سس تارتار ابتدا سس مایونز، سس کچاپ، خیارشور نگینی ریز، جعفری ساطوری خرد شده، فلفل سیاه، آب لیمو ترش تازه، نمک و پیاز نگینی ریز خرد شده رو در یک کاسه با هم مخلوط کنید و کنار بذارید.

مرحله پنجم

بعد از نیم ساعت که برگرها استراحت کردن، تابه‌ گریل یا تابه‌ معمولی رو کمی چرب کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا بذارید. سپس برگرها رو در تابه‌ داغ قرار بدید.

مرحله ششم

در حین پخت حرارت شعله رو متوسط رو به بالا نگه دارید تا آب میان‌ بافتی مرغ خارج نشه و برگرها آبدار بمونن. بعد از اینکه یک طرف برگر سرخ شد، آن را پشت‌ و رو کنید تا طرف دیگه اون هم بپزه.

berger-morgh-3

مرحله هفتم

بعد از برگرداندن برگر پنیر ورقه ‌ای چدار رو روی اون قرار بدید، حرارت رو کمتر کنید و در تابه رو بذارید تا کاملا مغزپخت بشه.

مرحله هشتم

داخل نون همبرگر رو کره بمالید و در تابه سرخ کنید، سپس روی اون رو کمی سس تارتار بمالید و برگر رو با مخلفات دیگه لابلای نون قرار بدید و سرو کنید. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها