|

معرفی زیباترین ییلاقات رامسر / مناظری تماشایی و رویاگونه که باید حتما ببینید

رامسر یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی ایرانه که طبیعت فوق العاده ای داره. در این مطلب زیباترین ییلاقات رامسر به شما معرفی میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- سفر کردن برای خیلی ها یه تجربه فوق العاده ست که براش ذوق زده میشن و برنامه ریزی می کنن. پس انداز کردن پول، نقشه سفر کشیدن و انتخاب همسفران رو با صبر و حوصله انجام میدن تا خاطره ای موندگار و زیبا خلق کنن. سفر برای دیدن طبیعت هم پرطرفدارترین شکل سفره که واقعا هم جذابه. دیدن مناظری زیبا از مظاهر گوناگون طبیعت و تصاویری که تا همیشه در ذهنتون می مونه!

رامسر یکی از محبوب ترین شهرهای شمالی ایرانه که طبیعت فوق العاده ای داره و جون میده تا برای دیدن این زیبایی ها برنامه ریزی کنید. ییلاقات اطراف این شهر جاذبه های طبیعی فراوونی دارن که حتما باید از نزدیک ببینید. در این مطلب زیباترین ییلاقات رامسر رو بهتون معرفی میکنیم. تا پایان همراه ما باشید.

14

زیباترین ییلاقات رامسر؛ ییلاق جواهرده

میشه گفت ییلاق جواهرده معروفترین ییلاق در نزدیکی رامسره که بسیار زیبا و خوش آب و هواست! جواهرده در دهستان سخت‌ سر و در ارتفاع 2هزار متری رشته کوه البرز قرار گرفته و با مناظر طبیعی فوق العاده خاطره ای فراموش نشدنی برای طبیعت دوستان میسازه.

از داخل شهر رامسر یک جاده پر پیچ ‌وخم شما رو از بین جنگل‌ های سرسبز بالا میبره و جایی بین ابرها میرسونه که خودش یه جاذبه فوق العاده ست. علاوه بر این دریاچه قو، پارک جنگلی صفارود، آبشارها و چشمه ‌های مختلف، گورهای تاریخی گبری از دوران هخامنشیان و مقبره شاه یحیی در روستای جواهرده مکان های دیدنی خیلی زیبایی هستن.

04

02

زیباترین ییلاقات رامسر؛ ییلاق لپاسر

در دامنه قله زیبای سماموس (بلندترین قله رامسر)، ییلاقی خوش آب‌ وهوا با مناظر طبیعی فوق العاده قرار داره که به لپاسر معروفه. این ییلاق با 3 هزار متر ارتفاع، مرتفع ‌ترین ییلاق رامسر محسوب میشه و دسترسی به اون خیلی راحت نیست.

برای رفتن به این ییلاق باید خودتون رو به نمکدره برسونید و از اونجا با پای پیاده یا سوار بر اسب به ییلاق لپاسر برید. مناظر کوهستانی، چشمه‌ های فراوون با آب گوارا، دشت‌ های سرسبز و یخچال‌ های طبیعی از جاذبه های ییلاق لپاسر محسوب میشه.

09

07

زیباترین ییلاقات رامسر؛ ییلاق جنت رودبار

یکی دیگه از ییلاقات رامسر جنت رودباره که مناظر زیبا و خیره‌ کننده ‌ای داره! برای رسیدن به روستای جنت رودبار باید در مسیر جاده رامسر به تنکابن حرکت کنید و در مسیری فرعی به سمت روستا بپیچین. در جاده ‌ای پر پیچ‌ وخم در دل جنگل‌ های دالخانی به جنت رودبار خواهید رسید که یکی از مراکز اصلی کشت گیاه دارویی گل ‌گاوزبون در کشوره و هر سال در فصل بهار جشنواره این گیاه ارزشمند در این روستا برگزار میشه.

ییلاق جنت رودبار در وسط دو کوه بلند و در کنار رودخونه ‌ای خروشان قرار گرفته و آبشارهای زیادی مثل آبشار حسینیه، سیاسرت، ریش بزار، هیسیان، خشکا، چاردر و ازارک داره که همگی زیبا و دیدنی هستن.

08

زیباترین ییلاقات رامسر؛ ییلاق گرسماسر

در 40 کیلومتری شهر رامسر، روستا و ییلاقی زیبا و سرسبز به نام گرسماسر قرار داره که به دشتهای سرسبز و پرگل در کنار چشمه‌های جوشان آب معدنیش معروفه. برای رفتن به این ییلاق باید از جاده رامسر به تنکابن، وارد جاده جنت رودبار شده و این مسیر رو تا آخر برید تا به روستای گرسماسر برسید.

این روستا در ارتفاع 2هزار متری از سطح دریا و در نزدیکی قله سماموس واقع شده و بقایای یک قلعه قدیمی به نام ناک گرزمان هم بر فراز یک بلندی در روستای گرسماسر دیده میشه.

05

11

بهترین زمان سفر به ییلاقات رامسر

ییلاقات رامسر با مناظر طبیعی فوق العاده که خیلی وقتا رویاگونه به نظر میرسن، به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات بالا، در بیشتر ماه‌ های سال آب‌ وهوای سرد و خنکی دارن. بهترین زمان برای سفر به این نقاط، اواخر فصل بهار تا اوایل فصل پاییز هست و البته در این زمان هم باید وضعیت پیش‌ بینی هوا رو از قبل بررسی کنید و حتما لباس گرم و تجهیزات کافی همراه داشته باشید.

01

اگر اهل سفر و طبیعتگردی هستید، اینجا مطلبی در مورد روستای زیبای فیلبند بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها