|

زیباترین ست ظروف غذاخوری مینیمال / چیدمان میزی جذاب و با سلیقه برای مهمان مهم

اگر با انواع ظروف غذاخوری اشناییت خاصی ندارید، پس حتما با این مطلب همراه بشید تا با مدل های مختلفی از این آیتم های ضروری آشنا بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خیلی از لوازم تو خونه هستند که علاوه بر وظیفه اصلی که خودشون دارند، یه کارای دیگه ای هم انجام میدن، مثلا مثل دیزاین فضا. البته که خیلی از اونها هم تک بعدی هستند و فقط بلدن یه کار انجام بدن! اما عناصری به مانند مبلمان و یا یکسری از ظروف علاوه بر اون کاربرد اصلی که دارند، یعنی نشیمنگاه بودن و جایگاهی برای غذا، زیباسازی فضا و دیزاین رو هم انجام میدن. یعنی به خودیه خود میتونن خوشگلاسیون کنن و در هر کجا که قرار بگیرند اون قسمت دیزاین خواهد شد. البته که ظروف هم انواع مختلفی دارند و در واقع مثلا یه ظرف آبگوشت خوری ساده چندان نمیتونه زیباسازی خاص داشته باشه که هیچ، تازه باید بره تو کابینت قایم هم بشه. اما امان از اون دست ظروفی که خوشگل و شکیل هستن. در واقع این سبک از ظرف ها اونقدری زیبایی و ظاهر دارند که میتونن به راحتی هر کجا که بنشینند، به اون محیط جلوه ببخشند. ظرف های غذاخوری مینیمال یکی از این سبک ظروف هستن که در این مطلب ما میخوایم باهاشون آشنا بشیم.

انواع مدل ظروف

ظرف غذاخوری مینیمال در رستوران و خانه

ظروف غذای مینیمال یه بخش مهمی از تجربه غذایی ما هستش که خب نه تنها میتونه وسیله ای برای سرو غذا باشه، بلکه میتونه زیبایی و هنر رو هم به میز غذای شما اضافه کنه و ببخشه. اونچه که مهمه اینه که انتخاب درست ظروف غذاخوری میتونه حتی سطح کیفیت غذا جذابیت غذا رو هم به سطح بالاتری برسونه. این مسئله چه تو رستوران ها و چه در خانه کاملا بارزه.

انواع مدل ظروف

انواع مدل ظروف

ظروف غذاخوری مینیمال متناسب با هر فرهنگ و تمدن

ظروف غذاخوری از زمان های دور و باستان وجود داشته اند و اون قبل ترها ظرف ها از مواد ساده ای مثل سفال، سنگ، و چوب ساخت می‌شدند، اما با گذشت زمان و پیشرفت فناوری، آدما تونستن از مواد بسیار پیشرفته تری مثل چینی، بلور، و سرامیک برای تولید ظروف غذاخوری استفاده کنند. البته که انسان ها از روی هم کپی نزدند و هر فرهنگ و تمدنی برای خودش طرح ها و مواد مختلفی رو به کار گرفت و ظرف ساخت. ظروفی که بیانگر سبک زندگی و البته سطح تکنولوژی اونها بود.

انواع مدل ظروف

انواع مدل ظروف و کارایی شون

ظروف غذاخوری تنها یک بخش نیستند و به دسته های مختلفی تشکیل میشن که هر کدوم از اونها کاربرد خاص خودشون رو هم دارند. یک سری از مهمترین اونها عبارتند از:

مثلا بشقاب ها، که اصلی ترین جزء ظروف غذاخوری محسوب میشن. بشقاب ها در انواع و اقسام سایز و ابعاد و اندازه هستند با طراحی های مختلف که خب هر کدوم برای خوراکی ای مورد استفاده قرار میگیرند. یکی وظیفه جایگیری غذای اصلی رو داره به شکل تکی، دیگری دیس هستش و غذا رو به شکل جمعی در خود داره و اونیکی کاسه یا پیاله هستش که خب خوشمزه جات تک نفره و کوچیک رو در خود ارائه میده.

انواع مدل ظروف

کاسه‌ها چیکار میکنن؟

کاسه ها ظروفی هستند که واسه سرو یکسری از خوراکی ها مثل سوپ یا آبگوشت طراحی و تولید شدن. اونها نیز در انواع اندازه ها موجود هستند و برخی از دیگر سایزهای اونها نیز برای دیگر کاربردها مثل سالاد یا حتی برنج میتونن مناسب باشند.

انواع مدل ظروف

لیوان‌ ها و فنجان‌ ها

کاربرد لیوان و فنجون هم که دیگه کاملا مشخصه. شما در این ظروف نوشیدنی ها رو سرو می کنید. لیوان برای نوشیدنی های سرد و فنجون واسه نوشیدنی های گرم عالی هستند.

انواع مدل ظروف

قاشق، چنگال و چاقو

این آیتم ها نیز برای دست گرفتن هستند تا باهاشون غذامون رو میل کنیم. درسته که ابعاد نه چندان بزرگی دارند، اما بخش مهمی از ظروف غذاخوری به حساب می آیند که بود و نبودشون به شدت پر اهمیته.

ظروف غذاخوری نه تنها به عنوان وسیله‌ ای کاربردی در آشپزخانه عمل می‌ کنند. بلکه بخش مهمی از تجربه و هنر غذا خوردن رو هم تشکیل میدن. انتخاب ظروف مناسب با توجه به نیازها، طراحی و جنس اونها میتونه به بهبود کیفیت سرو غذا و زیبایی میز کمک خوبی داشته باشه.

انواع مدل ظروف

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها