|

طرز تهیه توپک مرغ و سیب زمینی / یه فینگرفود جذاب که طعم و مزش بی نظیره

توپک ها هم یکی دیگه از انواع فینگرفودها هستن که خیلی جذاب و پرطرفدارن. اینجا طرز تهیه توپک مرغ و سیب زمینی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فینگرفودها غذاهای جذابی هستن که به عنوان پیش غذا یا مزه سر میز پذیرایی از مهمون ها در مهمونی ها و جشن ها میان و چون ظاهر زیبایی هم دارن و تزئین شده هستن، به میز رنگ و لعاب خاصی می بخشن. تنوع فینگرفودها بالاست و خیلی غذاها مثل سالاد الویه، سالاد ماکارونی، کوکو سبزی، کشک بادمجون و... رو میشه به شکل فینگرفود آماده و تزئین کرد.

توپک ها هم یکی دیگه از انواع فینگرفودها هستن که خیلی جذاب و پرطرفدارن. توپک سیب زمینی، توپک مرغ، توپک پنیری، توپک بادمجون و... ما در این مطلب قصد داریم ترکیبی از دو توپک به نام توپک مرغ و سیب زمینی رو بهتون آموزش بدیم که خیلی خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید.

toopak-morgh-3

مواد لازم برای تهیه توپک مرغ و سیب زمینی

سینه مرغ ۳۰۰ گرم

سیب زمینی متوسط 2 عدد

پیاز متوسط یک عدد

سیر ۲ حبه

تخم مرغ  2 عدد

جعفری خرد شده ۳ قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۵۰ گرم

آرد به مقدار کافی

پودر سوخاری به مقدار کافی

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

toopak-morgh-4

طرز تهیه توپک مرغ و سیب زمینی

مرحله اول

سیب زمینی ها رو پوست بگیرید، مکعبی خرد کنید و با کمی نمک و مقداری آب بپزید. حدود 20 دقیقه برای پخت سیب زمینی کافیه.

مرحله دوم

سینه مرغ رو چرخ کنید. پیاز رو پوست بگیرید و رنده کنید سپس آب اون رو کاملا بگیرید و به همراه یک عدد تخم مرغ، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پنیر پیتزا داخل یک ظرف کاملا مخلوط کنید.

toopak-morgh-2

مرحله سوم

سیب زمینی که پخت اون رو با استفاده از گوشتکوب کاملا له کنید. سپس با کمی آرد و مخلوط مرغ هم بزنید تا کاملا یکدست بشه و حالت چسبناک پیدا کنه.

مرحله چهارم

آرد سوخاری رو داخل یک بشقاب بریزید. تخم مرغ رو در یک کاسه بشکنید و با چنگال هم بزنید تا یکدست بشه. از مایه توپک مرغ و سیب زمینی اندازه گردو بردارید و داخل دست به صورت کروی شکل بدید.

toopak-morgh-6

مرحله پنجم

توپک ها رو ابتدا در تخم مرغ و سپس در آرد سوخاری بغلتونید و در روغن داغ سرخ کنید. روغن رو به اندازه ای بریزید که توپک های مرغ و سیب زمینی داخلش شناور باشن.

مرحله ششم

توپک ها رو سرخ کنید و روی حوله کاغذی بذارید تا روغن اضافی اونها خارج بشه. گوجه گیلاسی و زیتون رو داخل خلال دندون بزنید و روی هر توپک بذارید. فینگرفود جذاب و خوشمزه حاضره و می تونید اون ها رو سرو کنید. نوش جان.

toopak-morgh-1

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها