|

طرز تهیه کروکت گوشت ترد و خوشمزه / بهترین فینگرفود برای میز مزه مهمونیا

کروکت گوشت یه فینگرفود جذابه که حسابی خوشمزه و عالیه و ما اینجا طرز تهیه اون رو به بهترین روش بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا فینگرفودها خیلی طرفدار پیدا کردن و انواع خیلی زیادی از اون ها برای مهمونی ها آماده میشن و میز پذیرایی از مهمونا رو جذاب و خوش آب و رنگ میکنن. کوکو سبزی رولی، کوکو سبزی با نون تست، بورک گوشت و قارچ، سمبوسه، ناگت و کلی فینگرود خوشمزه که همه رو میشه به راحتی توی خونه آماده کرد. کروکت گوشت هم یه فینگرفود جذاب دیگه ست که حسابی خوشمزه و عالیه و ما اینجا طرز تهیه اون رو به بهترین روش بهتون آموزش میدیم. این غذا برای پیک نیک هم یه گزینه عالیه. این روش تهیه فوق العاده رو از دست ندید و تا پایان همراه ما باشید.

kroket-gusht-5

مواد لازم برای تهیه کروکت گوشت

گوشت چرخ‌ کرده ۲۵۰ گرم

سیب ‌زمینی ۲ عدد

پیاز یک عدد

تخم ‌مرغ ۲ عدد

سس بشامل گرم ۲ پیمانه

پودر سوخاری به مقدار لازم

روغن مایع به مقدار لازم

پنیر چدار رنده‌ شده  ۱۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

نون باگت به مقدار لازم

kroket-gusht-2

طرز تهیه کروکت گوشت

مرحله اول

سیب زمینی ها رو بشویید و بپزید. سپس رنده کنید و کنار بذارید. پیاز رو پوست بگیرید، رنده کنید و آبش رو بگیرید. داخل یک تابه روغن بریزید و پیاز رو تفت بدید تا طلایی ‌رنگ بشه، سپس گوشت چرخ‌ کرده رو اضافه کنید و تفت بدید تا گوشت تغییر رنگ بده و آب اون کاملا کشیده بشه. سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله دوم

مخلوط گوشت تفت ‌داده ‌شده، سیب ‌زمینی پخته و رنده ‌شده، پنیر، نمک و فلفل رو داخل یک ظرف بریزید و با هم مخلوط کنید. سس بشامل رو کم کم اضافه و مخلوط کنید تا خمیر سفت و یکدستی داشته باشید. مایه کروکت گوشت رو به‌ مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط قرار بدید تا خنک بشه. پس از این مدت، زرده‌ های تخم‌ مرغ رو با همزن دستی، هم بزنید تا یکدست بشن، سپس اون رو به مخلوط گوشت اضافه کرده و هم بزنید.

kroket-gusht-4

مرحله سوم

کف دست ‌تون رو با روغن مایع، کمی چرب کنید. از مایه آماده‌ شده به ‌اندازه نارنگی برداشته و به‌ شکل بیضی فرم بدید.

مرحله چهارم

سفیده‌ های تخم‌ مرغ رو با همزن دستی، هم بزنید تا روی اون حباب ‌هایی ایجاد بشه. کروکت‌ ها رو به سفیده تخم ‌مرغ آغشته کرده، در پودر سوخاری بغلتونید و داخل یک قابلمه کوچک حاوی روغن داغِ فراوون سرخ کنید تا طلایی رنگ بشن. سپس روی حوله کاغذی قرار بدید تا روغن اضافی اون ‌ها گرفته بشه. کروکت‌ ها رو در ظرف مورد نظرتون بچینید و با خیارشور، گوجه گیلاسی و سس مورد علاقه تون به‌ همراه نون باگت سرو کنید. نوش جان.

kroket-gusht-1

اگر به آشپزی علاقمندید، اینجا رو با کلی دستورهای متنوع و عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها