|

میز مزه رو با کوکوسبزی رولی خیلی جذاب و خوشمزه کن/ فینگرفودی که همه عاشقش میشن

کوکوسبزی رولی که بهش رولت کوکوسبزی هم میگن یکی از فینگرفودهای خوشمزه و پر طرفداره که توی این مقاله طرز تهیه اون رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مهمونی دادن توی فرهنگ ایرونی جایگاه مهمی داره و معمولا افراد سعی میکنن بهترین میزبان باشن و هرچه در توان دارن میذارن تا به مهموناشون خوش بگذره. غذاهای مجلسی مثل ته چین، باقالی پلو با مرغ و پیش غذاهایی مثل سوپ برای مهمونی ها خیلی پرطرفدارن. این میون فینگرفودها هم خیلی مورد توجه قرار دارن مخصوصا برای مهمونی های مناسبتی! از خیلی غذاهای خوشمزه میشه فینگرفود درست کرد و میز مزه رو حسابی جذاب و هوس انگیز کرد. کوکوسبزی رولی که بهش رولت کوکوسبزی هم میگن یکی از این فینگرفودهای خوشمزه و پر طرفداره که توی این مقاله میخوام طرز تهیه اون رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشین...

kukuroli1

مواد لازم برای تهیه کوکوسبزی رولی

سبزی کوکو یک و نیم لیوان

تخم مرغ  ۲ عدد

سیر یک حبه

آرد سفید یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

مواد لازم میانی رولت

سینه مرغ 150 گرم

پیاز یک عدد

زرشک ۲ قاشق غذاخوری

مغز گردو به مقدار کافی

ماست چکیده یا سس مایونز ۲ قاشق غذاخوری

kukuroli5

طرز تهیه کوکوسبزی رولی

مرحله اول

سینه مرغ رو به همراه آب، نمک و فلفل و یک پیاز داخل یک قابلمه کوچیک روی حرارت میذاریم تا بپزه.

مرحله دوم

بعد از نیم ساعت که مرغ پخت اون رو از قابلمه خارج کرده و با چنگال ریش ریش می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله سوم

سبزی کوکو شامل تره، جعفری، گشنیز، شوید و کمی شنبلیله رو که خرد کردیم با تخم مرغ، آرد، سیر له شده، نمک و فلفل سیاه داخل یک کاسه هم می زنیم تا کاملا با هم مخلوط بشن.

kukuroli6

مرحله چهارم

داخل یک تابه رژیمی (تابه باید شکل مربع یا مستطیل داشته باشه) مقداری روغن ریخته و میذاریم داغ بشه. سپس از مایه کوکو داخل تابه می ریزیم. دقت کنید که باید لایه نازکی از مایه کوکو داخل تابه بریزیم.

مرحله پنجم

وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، حرارت رو خاموش کرده و نیم ساعت اجازه می دیم کوکو داخل تابه با در بسته بمونه تا نرم و خنک بشه. بعد از این زمان، کوکو رو روی فویل برمی گردونیم.

مرحله ششم

روی سمت سرخ شده کوکو، ماست چکیده یا سس مایونز می مالیم، مرغ ریش شده وگردوی خرد شده می ریزیم. زرشک رو هم که شسته و تفت دادیم اضافه می کنیم.

kukuroli4

مرحله هفتم

کوکوسبزی رو با کمک فویل آلومینیومی رول می کنیم. فویل رو کامل دورش می پیچیم و به مدت 10 دقیقه داخل فری که با دمای 180 درجه از قبل گرم کردیم، می ذاریم.

مرحله هشتم

کوکو رو از فر خارج کرده، اجازه می دیم یک ساعت کاملا خنک بشه و بهتره دو ساعت هم داخل یخچال بذاریم تا موقع برش زدن از هم نپاشه. بعد از این مدت فویل رو به آرومی باز کرده و رولت کوکوسبزی رو با یک چاقوی تیز برش میدیم و با گردو و زرشک تزئین می کنیم. نوش جان!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی