|

طرز تهیه کوکو سیب زمینی ترد و پفکی / با این دستور یه غذای فوق العاده درست کن

کوکو سیب زمینی یه غذای پرطرفداره؛ غذایی ساده اما خوشمزه که اینجا طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- آشپزی دنیای پر از حس های خوب و تجربه های شیرینه البته برای کسی که بهش علاقمند باشه. ساده ترین غذاها رو میشه با عشق و حوصله به خوشمزه ترین خوراک ها تبدیل کرد و از میل کردنش در کنار عزیزان لذت برد... غذاهای ساده زیادی هستن که وقتی با ذوق و سلیقه آماده میشن، عالی هستن مثل انواع کوکو، آبدوغ خیار، یتیمچه، خوراک کدو سبز و...

از کوکوها نام بردیم؛ کوکو سبزی بسیار محبوب و پرطرفداره و حتی توی خیلی از مهمونی ها روی سفره و میز میاد. کوکو سیب زمینی هم در جایگاه بعدی قرار داره؛ غذایی ساده اما خوشمزه که در ادامه طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kookoo-sibzamini-6

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

سیب زمینی متوسط ۵ عدد

تخم مرغ  2 عدد

سیر دو حبه

شوید خشک یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

kookoo-sibzamini-5

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

مرحله اول

سیب زمینی ها رو پوست بگیرید، مکعبی خرد کنید و با مقداری نمک داخل آب بریزید و بذارید بپزه. آب رو به اندازه ای بریزید که بعد از 15 دقیقه جوشیدن، فقط مقدار کمی آب باقی بمونه.

(پوست گرفتن، خرد کردن و بعد پختن سیب زمینی باعث میشه تا کوکو در نهایت بافت ترد و لطیفی پیدا کنه.)

مرحله دوم

وقتی سیب زمینی ها پخت، اون ها رو با آب کمی که باقی مونده کاملا له کنید. دقت کنید که سیب زمینی کاملا پوره بشه این کار به ترد و پفکی شدن کوکو سیب زمینی کمک میکنه.

kookoo-sibzamini-4

مرحله سوم

وقتی سیب زمینی کاملا له شد، تخم مرغ ها، نمک، زردچوبه و فلفل سیاه رو اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. شوید خشک و سیر له شده رو هم بریزید و هم بزنید تا مایه کوکو سیب زمینی یکدست بشه.

(اضافه کردن سیر تازه و شوید خشک عطر و طعم خوبی به کوکو سیب زمینی میده ولی در صورت تمایل می تونید اونها رو حذف کنید.)

مرحله چهارم

داخل یک ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت بذارید تا داغ بشه. سپس کمی روغن به دست ها بمالید و مقداری از مایه کوکو بردارید و داخل دست شکل بدید. کوکوها رو داخل روغن بذارید و هر دو طرف اون ها رو سرخ کنید.

(در صورت تمایل می تونید تمام مایه کوکو سیب زمینی رو به صورت یکجا داخل تابه بریزید و یکجا سرخ کنید. برای این کار تعداد تخم مرغ ها رو دو برابر کنید.)

kookoo-sibzamini-3

مرحله پنجم

کوکوها رو بعد از سرخ شدن روی حوله کاغذی بذارید تا روغن اضافی اونها خارج بشه. سپس داخل ظرف مورد نظرتون بچینید و با نون تازه سرو کنید. نوش جان.

اگر به آشپزی علاقمند هستید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها