|

طبیعت بکر و افسانه ای جیرفت / گردشگرای حرفه ای تشنه این تیکه کرمانن انقدر قشنگه

اگر تو پاییز جذاب دلتون یه سفر فوق جذاب میخوادف پس حتما جیرفت کرمان رو انتخاب کنید چرا که قراره شما رو به فضایی افسانه ای ببره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشه که مثلا یکی بهتون یه وسیله ای رو نشون بده و بعد بگه این مال عهد دقیانوسه. احتمالا با شنیدن این کلمه شما یاد دوره ای بسیار دور میفتین که خب خیلی موارد شاید هنوز ساخته و اختراع هم نشده بودن. اون موقعی که هنوز طبیعت بکریه خودش رو داشته و تا به این اندازه دست خورده نشده. زمانی که انسان های نخستین هنوز تو گیر و دار کشف الگوها بودند تا بلکه بعد ها به خط تبدیل بشن. 

اما جالبه که بدونید دقیانوس تنها یک واژه و افسانه میست که نگاهی به دور دست ها و قدیم ندیم داشته باشه، بلکه واقعا یه شهر واقعی در جیرفت هستش. این شهر تنها یک دهه هستش که سر به بیرون آورده و از اسرار بسیاری هم پرده برداشته است. اما دقیانوس تنها یکی از جاهای جذاب و دیدنی جیرفت هستش که در استان کرمان واقع شده و شهری بسیار جذاب برای یک سفر پاییزی محسوب میشه. در این مطلب ما میخوایم با دقیانوس و دیگر جاهای دیدنی جیرفت آشنا بشیم که خب یه جورایی سفر به زمان هستش و میتونه خیلی دل انگیز باشه. تو پاییزه قشنگ هوا هنوز خیلی سرد نشده و خنکیه خاصی داره که میتونه حال و هوای بسیار دلربا برای افراد در سفر بسازه. در ادامه با ما همراه باشید تا با این جاذبه های جذاب بیشتر آشنا بشیم.

484604364996-800x491

1-57
دقیانوس

منطقه ساردوئیه مثل یه رویاست

ساردوئیه یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق هستش که سرسبزی خاصی داره و در ۸۰ کیلومتری شهرستان جیرفت قرار داره. این فضا که طبیعتی بکر و جاذبه‌ های گردشگری متنوعی داره، هر ساله گردشگران بسیاری رو به سمت و سو خودش میکشونه و بهشون آرامش میبخشه. این منطقه کوهستانی هستش اما همراه با آبشارهای خروشان، دره‌ های سرسبز، روستاهای پلکانی و باغ‌ های میوه ای که منظره‌ ای رویایی ساخته و خلق نموده اند. اما اگر بخوای به یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ساردوئیه اشاره کنیم بی شک باید آبشار های متعدد و زیبایی که داره رو نام ببریم. مثلا آبشار آبسر در دهستان هنزا با 25 متر ارتفاع، و یا آبشار دره والی که تو رشته کوه بحر آسمان واقع شده و با بیش از 10 متر ارتفاع زیبایی قابل توجهی داره. آبشار سه چشمه در روستایی با همین نام (سه چشمه) از دیگر آبشار های بسیار زیبای این منطقه محسوب میشه. 

اما اگر به آبشار علاقه ای ندارد پس حتما برید به سراغ باغ های میوه زیبایی که این منطقه داره و یا غار و تپه ها و دره های جالبی که در دل منطقه ساردوئیه وجود داره. روستاهای قشنگ این منطقه هم واقعا چشمگیر هستن که خب احتمالا هر کدومشون دارای اقامتگاه بوم گردی و یا خانه های روستایی برای اجاره داشته باشند.

64654

در آبگرم دیمند و گویگان یک کمپ متفاوت رو تجربه کنید

گرچه که فاصله آبگرم دیمند و گویگان تا خود شهر جیرفت یه 100 کیلومتری راه داره و شما تقریبا یک ساعت و نیم تو راهین، اما خب رسیدن و رفتن به چنین آبگرمی اون هم تو فصل پاییز صفا و جذابیت خاص خودش و داره و رفتنش اصلا خالی از لطف نیست. این آبگرم در جیرفت خیلی خاصه و در ارتفاعات قرار گرفته که از دل سنگ های آتشفشانی آبی با حرارت 70 درجه بیرون میزنه. این آب قلیایی هستش و تا به حال تونسته گردشگران زیادی رو به سمت و سوی خودش جذب کرده. در واقع وقتی دل طبیعت رو میشکافه ، نه تنها حوضچه هایی زیبا میسازه، بلکه حتی رودخانه ای با آب ولرم به وجود میاره که دست زدن بهش واقعا حس خیلی خوبی به انسان میده. پس اگر دلتون میخواد تا یه پیک نیک خانوادگی داشته باشید و یا اینکه یک شب رو کمپ در طبیعت داشته باشید حتما به جیرفت برید که خیلی متفاوته.

545

منطقه دلفارد با منظره یا دیده نشده از خلق خدا

دلفارد، در اصل نگین سبز جنوب کرمان هستش که تو فصل پاییز به اوج زیبایی خودش میرسه. برگ های رنگارنگ، هوایی بسیار خنک و دلبر که تو این طبیعت بکر وجود داره، اونجا رو تبدیل به منطقه ای افسانه ای کرده، جایی که گردشگران تشنه اون هستن. دره دلفارد با طول حدود 40 کیلومتر، یکی از قشنگ ترین دره های ایران محسوب میشه که تو فصل پاییز با درختان میوه و جنگلی، و همچنین رنگارنگی که داره منظره ای بی نظیر برای انسان ها میسازه. پیاده‌ روی در این دره و لذت بردن از هوای پاک و طبیعت بکر، تجربه ای فراموش‌ نشدنی برای شما خواهد بود. از جمله جذابیت های دلربای طبیعی منطقه دلفارد آبشار گلمای دخترکش هستش که به عنوان یکی از زیباترین آبشارهای این منطقه به حساب میاد و در دل دره قرار داره. 

تو پاییز شما ترکیب رنگ زرد و نارنجی برگ ها رو همراه با آبی زلال می بینید که نمایی رویایی خلق کرده اند. از اونجایی که این منطقه روستاهای متفاوتی داره، میتونید یکی از اونها رو برای اقامت خود در نظر گرفته و با خیالی راحت یک سوئیت اجاره کنید و به گشت و گذر بپردازید.

Article9b73f7bc-161e-4739-95c8-9406b30a232f_mihmansho

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها