|

راهنمای خرید بهترین سینک ظرفشویی / اینکه کدوم سینک واسه کدوم آشپزخونه مناسبه هم گفتم

اگر قصد خرید ظرفشویی دارید اما چندان ما مدلاشون آشنا نیستید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آشپزخونه که قلب هر خونه به حساب میاد، از طرفی هم بخش سینک ظرفشویی یکی از مهمترین اجزای هر آشپزخونه محسوب میشه که نبودش میتونه اختلال بزرگی در زندگی افراد ایجاد کنه. ظرفشویی یکی از رئوس سه عنصر مثلث طلایی کار در آشپزخونه هستش که تمام شستشو های این اتاقک خدماتی رو انجام میده. سیمک ها انواع بسیار مختلفی دارند و به همین دلیل تنوع و کاربرد مهمی که دارند، تصمیم برای انتخابشون بسیار سخت میشه. در واقع وقتی نوبت به بازسازی آشپزخونه میشه انتخاب یه سینک مناسب اهمیت فراوونی داره. مواردی مثل جنس، سبک ها، اندازه ها و روش های نصب نیاز به یه راهنمای جامع دارند. در این مطلب ما میخوام با هر آنچه که بهتره در خرید سینک ظرفشویی بدونید آشنا بشیم. پس اگر قصد خرید و نصب سینک ظرفشویی رو دارید، با ادامه مطلب ما همراه بشید.

select-best-steel-sink

خب در ابتدا میخوایم با انواع سینک ظرفشویی از نظر نصب آشنا بشیم.

سینک ظرفشویی روکار (Top Mount)

از خوبی های بارز این سبک از سینک ها اینه که ساده ترین نوع نصب رو دارند چرا که لبه های سینک بر روی صفحه کابینت قار میگیره و با چسب و یا درزگیر به راحتی محکم میشه. از طرفی هم با توجه به نصب آسون، از نظر قیمتی هم مناسب تر هستن و در مدل و رنگ تنوع بسیار بالای دارند. این سبک از سینک ها میتونن مناسب هر کابینتی باشند، حتی کابینت های قدیمی تر.

اما خب از بدی بخوایم بگیم باید به ظاهر سنتی طورشون به نسیت مدرن ها اشاره کنیم و از طرفی هم امکان نفوذ آب به درز های بین کابینت و سینک وجود داره.

5787854

سینک ظرفشویی توکار (Undermount)

یکی از خوبی های سینک توکار اینه که لبه های سینک زیر صفحه کابینت ها قرار میگیره برای نصبش هم نیاز به برش دقیق صفحه کابینت داره. از سمتی هم میشه گفت ظاهر مدرن و یکپارچه این سینک باعث میشه تا نظافت اسونی داشته باشه و سطح کار هم بزرگتر دیدی میشه. 

اما از معایب این کار اینه که نصب پیچیده تری داره و دارای قیمتی بالاتر از سینک روکار هستش.

1119735_396

سینک ظرفشویی زیر کار (Undermount)

از ویژگی های سینک زیر کار اینه که شبیه به سینک توکار هستش اما خب لبه های اون به شکل کامل زیر صفحه کابینت قرار میگیره. و یا اینکه از دیگر خوبی هاش اینه که ظاهری بسیار مدرن و لوکس داره که تمیز کردنش هم به شدت آسون و راحته. سینک ظرفشویی زیر کار اینجوریه که میتونه سطح کار آشپزخونه رو به شکل کامل یکپارچه نشون بده.

یکی از معایب مهم در انتخاب سینک ظرفشویی زیر کار اینه که نصبی بسیار تخصص داره که خب نیاز به صفحه کابینتی با ضخامت مناسب و قیمت بالاتر داره. 

543564

کدوم سینک واسه کدوم آشپزخونه مناسبه؟

مثلا اینکه سینک های روکار واسه آشپزخونه هایی که بودجه محدودی دارند، و یا کابینت ها قدیمی هستن خیلی مناسبن و از طرفی هم اگر فردی هستید که دوست دارید سینکتون نصب آسانی داشته باشه این مدل براتون بهترینه. 

سینک های توکار نیز برای آشپزخونه هایی که طراحی مدرنیته ای دارند، خیلی میتونه جالب باشه و کسانی هم که به دنبال ظاهری تمیز و یکپارچه هستن میتونن از این سبک سینک ها استفاده نمایند.

سینکهای زیر کار همونطور که گفته شد برای آشپزخونه هایی که طراحی لوکسی دارند و افرادی که خیلی تجملاتی میخوان و میپسندن، میتونه مناسب ترین باشه. این مدل تمیز کردن آسونی هم داره.

Undermount-sink3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها