|

اصول چیدمان دکوری در لیوینگ روم / مدل شلف های مختلف که هم نقش تزیین دارن هم نگهدارنده

لیوینگ روم فضاییه که شاید دیزاینش سخت به نظر بیاد در حالی که میتونه خیلی ساده باشه و تنها کافیه تا خلاقیت خوبی درش به کار ببرید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بسیاری از خانوم های خونه دار بر این فکر و نظر هستند که باید خونه رو مبلمان مجلل و گرون قیمت پر کنه تا بشه گفت اون خونه چیدمان و دکوراسیونی بی نقص و زیبا داره. خب اینکه شما اهل تجملات تا حدودی باشید اصلا عیبی نداره و به هر حال هر کسی دارای سبک و سلیقه ای متفاوته، اما وقتی پای اصول میاد وسط باید یکسری موارد تغییر کنند. مثلا اصول دکوراسیون داخلی میگه بیاید و خلاقیت خود را به تکاپو بیاندازید. از عناصر کمتر استفاده شده بهره ببرید تا دیزاینی متحول شده و جدید بسازید. یکی از این عناصر شلف ها دیواری لیوینگ روم ( اتاق نشیمن) هستش که میتونه تاثیر فراوونی در حال و هوای خونه و همچنین زیباسازی فضا داشته باشه.

8937484

وقتی حرف از دیزاین فضای خونه میشه یکی از مواردی که خیلی به چشم میاد و میتونه تاثیر گذار باشه، شلف های مدل دیواری لیوینگ روم هستش. در واقع این سبک از شلف ها هم میتونن فضای خونه رو شیک و زیبا کنند، و هم اینکه یه جایگاه مناسب واسه قرار دادن چیزهای مختلف مثل کتاب و دکوری ها و گیاهان فسقلی و اکسسوری ها هستند. مخصوصا تو خونه های ایرانی که خیلی به دیتیل و جزئیات و همچنین تزئینات شون اهمیت میدن، خب داشتن یه شلف دیواری باحال و جذاب میتونه خیلی تاثیر مثبتی داشته باشه.

8574854

شلف های لیوینگ روم در مدل های متنوعی تو بازار موجود هستند که خب اغلب هم از جنس چوب ساخته میشن چرا که این جنس زیبایی قابل توجه تری داره. چوب میتونه یه حس گرما و صمیمیتی به فضا ببخشه که شاید دیگر جنس ها چنین قابلیتی نداشته باشند. از طرفی حس دوام و استحکامی که چوب سال های سال داره جنس های دیگه کمتر مورد توجه قرار میگیرند. برای ساخت شلف های دیواری از چوب درخت های مختلف مثل بلوط ، راش و گردو استفاده میشه که خب هر کدومشون زیبایی و بافت خاص خودشون رو دارند. البته که ام دی اف و شلف های فلزی هم کم نیستن و هر کدوم کاربرد و خوشگلی خودشون رو دارند.

5874584

اگر قصد این و دارید تا یه مدل از شلف های لیوینگ روم رو خریداری کنید، باید یه چند تا نکته رو مورد توجه قرار بدید. مثلا اینکه اندازه اون شلف چقدر باشه، که خب بسته به فضایی که دارید سایز شلف ها متفاوت هستن. از شلف های کوچیک با ابعاد جمع و جور گرفته تا بزرگ ترها و چند تیکه ای ها که میتونن دیوار اصلی پذیرای رو به خوبی پوشش بدن. دومیش این شلف شما چند طبقه ای باشه خوبه؟ این مسئله به این موضوع بستگی داره که چی قراره بر روی شلف ها قرار بدید. مثلا اگر کتابای زیادی دارید، احتمالا باید طبقات بیشتری تهیه کنید. 

878

یکی دیگه از بهترین استفاده هایی که میشه از شلف دیواری داشت اینه که میتونید از شلف های لیوینگ روم به عنوان جایگاهی برای نمایش دادن کلکسیون شخصی استفاده نمایید. این کلکسیون ها میتونن شامل مواردی مثل مجسمه های کوچیک و یا قاب عکس های خونوادگی و هرچیز دیگه ای که خودتون دوست دارید باشه. شاید هم برای قرار دادن گیاهان کوچیک و افتخارات و یادگاری ها در نظر گرفته بشن که خب میتونن جایگاهی عالی باشند

3687464

نکته دیگه ای که باید در نظر گرفته بشه اینه که تو خونه های ایرانی هماهنگی بین رنگا و سبک ها خیلی اهمیت داره. مثلا اگر سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک هستش بهتره که از شلف هایی با طراحی کلاسیک استفاده نمایید و یا اینکه اگر بسک ساده رو در پیش گرفتید پس شلف های مینیمال رو هم مورد استفاده قرار دهید. 

6847

در نهایت فراموش نشه که نصب شلف های دیواری هم خود ب تنهای نیاز به هنر داره. باید دقت داشته باشید که شلف ها به خوبی و محکم نصب بشن تا هم ایمنی خوبی فراهم بشه و هم اینکه ازشون بتونید به بهترین شکل ممکن استفاده نمایید. تو خونه های ایرانی این جور کارها اغلب با توجه و دقت خاصی انجام میشه چرا که از اهمیت و ارزش قابل توجهی برخورداره.

4564

545

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها