|

ترفندهای تمیز کردن لکه ماژیک از روی فرش و مبل / روش های سریع و راحت

در این مطلب در مورد ترفندهای تمیز کردن لکه ماژیک از روی فرش و مبل صحبت می کنیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- هر خانواده ای که حداقل یک بچه توی خونه داشته باشه حتما با رد ماژیک و جوهر خودکار روی درها و دیوارها مواجه شده. بچه ها در یک سن خاص، خیلی علاقمند هستن تا روی هر سطحی که می بینن نقاشی کنن و تا مدتی هم هیچ جوره نمیشه بهشون فهموند که این کار خوبی نیست! اما خب چاره کار، یاد گرفتن ترفندهای کاربردی برای پاک کردن لکه خودکار، مداد شمعی، ماژیک و... است. در این مطلب ما در مورد ترفندهای تمیز کردن لکه ماژیک از روی فرش و مبل صحبت می کنیم تا اگه شما هم بچه کوچیکی دارید که دوست داره از خودش اثر هنری بر روی سطوح مختلف به جا بذاره، به جای کلافه شدن، زودتر اون رو تمیز کنید. تا پایان همراه ما باشید.

lake-majik-3

سریع دست به کار شوید!

مهم ترین نکته در تمیز کردن انواع لکه ها بر روی سطوح مختلف، سرعت عمل داشتنه تا قبل از نفوذ کامل لکه، بشه اون رو راحت تر تمیز کرد. در مورد لکه ماژیک هم این موضوع اهمیت زیادی داره چون کهنه شدن این لکه باعث میشه تا برای پاک کردن اون به دردسر بیشتری بیفتید.

lake-majik-1

تمیز کردن لکه ماژیک با شوینده ها

برای پاک کردن لکه ماژیک از روی فرش و مبل، می تونید از شوینده هایی مثل مایع ظرفشویی، صابون مایع و پودر لباسشویی کمک بگیرید. محل لکه (اگر هنوز تازه ست) رو با یک دستمال خشک تمیز کنید اما مراقب باشید تا لکه رو پخش نکنید. سپس یک اسفنج نرم رو به یکی از مواد شوینده آغشته کرده و به آروی رو محل لکه بکشید. دقت کنید که رطوبت رو با یک دستمال تمیز و خشک بگیرید تا از پخش شدن اون جلوگیری کنید. این کار رو تا پاک شدن لکه ادامه بدید.

lake-majik-7

تمیز کردن لکه ماژیک با سرکه سفید

برای تمیز کردن لکه ماژیک تازه از روی فرش و مبل میشه از سرکه سفید هم کمک گرفت به این صورت که مقداری سرکه سفید رو با آب رقیق کرده و سپس با استفاده از یک حوله تمیز لکه رو به صورت ضربه ‌ای تمیز کنید و در نهایت با استفاده از یک دستمال خشک و تمیز محل لکه رو خشک کنید.

اگر لکه کهنه شده، میشه به مخلوط آب و سرکه سفید کمی مایع ظرفشویی هم اضافه کرد و برای تمیز کردن لکه ماژیک از روی فرش و مبل اقدام نمود.

lake-majik-2

تمیز کردن لکه ماژیک با آب لیموترش

اگر کودک شما با ماژیک روی مبل و یا فرش، خط کشید برای تمیز کردن اون بلافاصله از لیموترش استفاده کنید. مقداری آب لیموترش تازه رو به وسیله یک دستمال خشک و تمیز روی محل لکه بمالید اما دقت کنید تا اون رو پخش نکنید. چند دقیقه صبر کنید، سپس با یک دستمال خشک و تمیز دیگه، محله لکه گیری رو خشک کنید.

lake-majik-5

تمیز کردن لکه ماژیک با الکل یا استون

استون هم به عنوان حلال ماژیک شناخته میشه اما برای تمیز کردن لکه ماژیک از روی فرش و مبل با این ماده شیمیایی باید دقت بیشتری کرد و ابتدا این ماده رو در گوشه ای از فرش یا پارچه مبلی امتحان کرد تا از آسیب نرسیدن به مبل و یا فرش مطمئن شد.

یک دستمال تمیز رو به الکل یا استون آغشته کنید و به صورت ضربه ای روی محل لکه بزنید. این کار رو تا تمیز شدن لکه ماژیک ادامه بدید.

lake-majik-4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها