|

روش های خانگی برای از بین بردن خط و خش شیشه ها / شفافیت رو به سطوح شیشه ای برگردون

با چند راهکار ساده و خونگی میشه خط و خش جزئی روی شیشه ها رو برطرف کرد. در این مقاله چند روش راحت و سریع در این زمینه رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شاید بعضی ها با اندک آسیبی که به وسایل شخصی یا خونه شون وارد بشه، اونا رو دور بندازن و یکی جدید رو جایگزین کنن ولی راه دیگه ای هم هست تا جزو دسته مصرف گراها قرار نگیریم و با کمی تدبیر و خلاقیت، به وسایل آسیب دیده خودمون سر و سامون بدیم و باز هم ازشون استفاده کنیم. مثلا خیلی خوبه بدونیم وقتی لباس هامون لکه شدن چجوری تمیزشون کنیم؟ یا وقتی کیف و کفش سفیدمون کثیف شدن چجوری مثل روز اول سفیدشون کنیم؟ و یا حتی چیکار کنیم که با هزینه کم، دکوراسیون خونه رو تغییر بدیم! و...

شاید خیلی سطوح توی خونه شیشه ای باشن. مثل میز عسلی یا میز ناهارخوری، میز تلویزیون و... شیشه ها هم بسیار مستعد خط و خش دار شدن هستن. شاید فکر کنی بعد از خط و خش دار شدن شیشه ها، کاری نمیشه کرد و باید یکی نو خرید ولی باید بگیم که با راه های ساده و خونگی میشه خط و خش جزئی روی شیشه ها رو برطرف کرد. در این مقاله چند راهکار ساده در این زمینه رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

khatokhash-shishe2

از بین بردن خط و خش شیشه با خمیردندان

یکی از مواد در دسترس که میشه با اون خط و خش جزئی روی شیشه ها رو از بین برد و ظاهر اونا رو شفاف و زیبا کرد، خمیر دندونه! شاید بپرسید چجوری ممکنه؟ باید بگیم که خمیردندون مواد ساینده ای داره که میتونه این خط و خش ها رو از بین ببره!

حالا باید چیکار کنید؟ برای شروع حتما لازمه که سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کنید تا هیچ گرد و خاکی روی اون نباشه. چون وجود گرد و غبار میتونه به خط و خش ها اضافه کنه.

khatokhash-shishe1

بعد از اینکه سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کردید، اندازه یک نخود، خمیردندون روی سطح شیشه ای بریزید و با یک دستمال بدون پرز ترجیحا دستمال میکروفایبر، روی قسمت خش افتاده رو حرکات دورانی بدید. 30 تا 40 ثانیه ادامه بدید تا خط و خش ها به مرور از بین برن. سپس با یک دستمال نمدار یا یک دستمال خشک و مایع شیشه شوی، شیشه رو تمیز کنید.

از بین بردن خط و خش شیشه با جوش شیرین

یه کاربرد خوب دیگه جوش شیرین در خونه داری، از بین بردن خط و خش روی شیشه ست. به این صورت که ابتدا سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کنید. سپس از ترکیب آب و جوش شیرین خمیری رقیق درست کنید. یک دستمال بدون پرز برداشته و اون رو دور انگشت اشاره خودتون بپیچید. دستمال رو در خمیر جوش شیرین فرو کرده و با حرکات دورانی و فشار ملایم روی قسمت خش دار بکشید.

khatokhash-shishe3

30 ثانیه ادامه بدید و سپس با یک دستمال نمدار شیشه رو تمیز کنید. اگر خط و خش ها همچنان باقیست، کار رو چند بار تکرار کنید تا از بین برن. در نهایت با یک دستمال خشک و مایع شیشه شوی، شیشه رو تمیز کنید.

از بین بردن خط و خش شیشه با برق ناخن

یک راه ساده و جالب دیگه برای برطرف کردن خط و خش جزئی روی شیشه، استفاده از برق ناخن هست. برای شروع سطح شیشه ای رو کاملا تمیز کنید. سپس لایه ای نازک از برق ناخن رو روی قسمت خط و خش دار بزنید. 15 دقیقه زمان بدید تا برق ناخن کاملا خشک بشه و شیارها و خش ها رو پر کنه. سپس با پد لاک پاکن، برق ناخن اضافی رو از روی شیشه پا کنید.

khatokhash-shishe4

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها