|

خواص آب برنج برای گیاهان آپارتمانی / همراه با نحوه درست استفاده جهت افزایش رشد گل ها

در این مقاله در خصوص خواص آب برنج برای گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم تا با این ماده ی در دسترس بتونید رشد گل هاتون رو چند برابر کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- نگهداری از گیاهان آپارتمانی به قدری میتونه برای دکور زیبایی به ارمغان بیاره که حیفه کسی از کنار این موضوع سرسری رد بشه و بهش بها نده چرا که شما میتونید با صرف یه هزینه ی اندک یه تغییر و تحول بسیار بزرگ ایجاد کنید که هر کسی با دیدنش متحیر بشه البته که در این بین تنها زیبایی دکور نیست که مهمه در اصل گیاهان فواید دیگه ای هم دارن مثلا خیلی از اون ها انرژی منفی رو میگیرن و به جای اون انرژی مثبت ساتع میکنن که این موضوع میتونه روی روحیه ی افراد خونه تاثیر بسیار خوبی بذاره و خیلی ها معتقدن که در این حالت خوش شانسی هم میارن به همین دلیل بسیاری به دنبال گیاهانی که خوش شانسی می آورند هستن تا با وجود اون ها موفقیت رو بکشونن تا خونشون.

ولی خب از همه ی این ها که بگذریم نگهداری از گل و گیاه نیازمند مسئولیت پذیری هست چرا که شما بالاخره قبول میکنید برای پرورش یه گیاهی از صفر تا صد همراهش باشید و برای این منظور باید شرایط مختلفی رو براش فراهم کنید از نور بگیر تا آبیاری و دما و... و در این بین اما باید به فکر این هم باشید که چطور میشه رشد گلتون رو افزایش بدید مثلا یکی از راه های این موضوع ساخت خاک تقویتی برای گیاهان هست که خب با ریختن این خاک پای اون ها رشدشون چندین برابر میشه و یا یکی دیگه از راه های تقویت گیاهان برای رشد چند برابری که بسیار هم ارزان هست استفاده از آب برنجه که در این مقاله میخواهیم بهش بیشتر بپردازیم تا از این به بعد بدونید که چطور با این ماده گلتون رو حال بیارید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

خواص آب برنج برای گیاهان آپارتمانی

فواید آب برنج برای گیاهان

آب برنج رو میشه سرشار از مواد مغذی، نشاسته و ویتامین ها دونست که میشه ازش به جای کودهای تجاری برای گیاهان بهره برد. این آب میتونه به افزایش رشد باکتری های مفید توی خاک و همچنین بهبود رشد گیاهان کمک کنه. همچنین این ماده سرشار از فسفر، نیتروژن و پتاسیم هست که همین موضوع هم رشد و سلامت گیاه رو افزایش میده.

یکی از برزرگترین خوبی هایی هم که داره اینه که قیمتی نداره و شما هر موقع که میخواهید برای وعده های غذایی خودتون برنج بپزید میتونید آبی رو که برنج رو در اون خیس کردید و نگهدارید و با استفاده از اون گیاهانتون رو تقویت کنید.از دیگر فواید اون هم میشه به موراد زیر اشاره کرد:

رشد ریشه

افزایش مقاومت گیاه در برابر بیماری‌ها

تولید گل و میوه

افزایش تولید کلروفیل

کنترل آفات و از بین بردن مگس‌ها، پشه‌ها و سوسک‌های ریز

افزایش حاصلخیزی خاک گیاه و...

خواص آب برنج برای گیاهان آپارتمانی

نحوه ی استفاده از آب برنج برای گیاهان

آب برنج در اصل همون آب صاف شده ی برنج بعد از جوشوندن اون و یا موقع خیس کردن برنج قبل از پخت هست و از این طریق به دست میاد. در اصل این آب میتونه تمام مواد معدنی و مفید موجود در برنج رو در خودش حل کنه از این رو حتی خیلی ها اون رو برای پوست هم مفید میدوننش. پس بعد از این که آب برنج رو تهیه کنید میتونید از اون برای آبیاری گیاهانتون کمک بگیرید که موجب رشد سریع گیاهتون میشه. البته که شما میتونید توی زیرگلدونی گیاه و یا یه سینی یه مقدار آب برنج بریزید و بعد گلدون رو داخل اون قرار بدید و برای یه ربع تا بیست دقیقه صبر کنید و بعد از گذشت این مدت زمان گلدون گیاه رو خارج کنید و برای نتیجه گیری هر چه بهتر هر چند رو یه بار این کار رو انجام بدید.

این نکته رو هم اضافه کنیم که در ابتدا گفتیم که آب برنج از دو طریق به دست میاد که یا با جوشاندن برنج و یا با خیس خوردن برنج در آب اون هم کمه کم برای یک ساعت که خب در دو حالت شما آب برنج دارید ولی موضوعی که در این بین مهمه این هست که آب برنج جوشانده شده خواص بیشتری داره.

خواص آب برنج برای گیاهان آپارتمانی

باید و نباید های استفاده از آب برنج

دقت کنید در زمانی که آب برنج برای گیاهان استفاده میکنید باید دمای اون با دمای اتاق یکی باشه تا به گیاهتون آسیب نرسه پس در صورت جوشوندن برنج صبر کنید که آبش خنک بشه.

آب برنج خیلی زود فاسد میشه از این رو باید اون رو تازه تازه استفاده کنید و یا در صورتی که میخواهید برای چند روز نگهداریش کنید باید در یخچال بمونه.

گیاهانی که به آب‌هایی با PH پایین نیاز دارن مثل آزالیا، کاملیا، گاردنیا و هیبیسکوس، نباید با آب برنج آبیاری بشن.

آب برنج به هیچ وجه نباید شور باشه چون ریشه رو میسوزونه.

خواص آب برنج برای گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها